השוק

מנכ"ל החודש: בועז לוי מהתעשייה האווירית ויוקרת הטכנולוגיה הישראלית

אפריל היה חודש מכונן, ואם אנחנו מסתכלים על הדברים מנקודת המבט של המלחמה וההשפעות מרחיקות הלכת שלה הרי שהתעשיות הביטחונית וכל הטכנולוגיה הישראלית עמדו בו למבחן - והן צלחו אותו; בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית שפיתחה את טילי החץ היה האיש שכל האחריות הזו רבצה לפתחו
ניצן כהן |  1
בועז לוי (צילום אורן בן חקון/פלאש 90)
האסון של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו הם נקודה מכוננת בציבוריות הישראלית לאורכה ולרוחבה. הכול עומד כרגע למבחן ובחזית המבחן הזה עומדות התעשיות הביטחונות הישראליות.
במשך 76 שנות קיומה של המדינה לא עמדה הטכנולוגיה הישראלית במבחן מבצעי כמו בלילה שבין ה-13 ל-14 בחודש אפריל אז הותקפה ישראל במתקפה חסרת תקדים של איראן. סדר גודל של 300 חימושים ירתה איראן לישראל והם כוללים נחילי כטב"מים (ההערכות מדברות על 185 כאלה), טילי שיוט (ההערכות מדברות על 36 כאלה) ולקינוח נחיל של טילים בליסטיים (ההנחה היא שנורו לישראל 110 עד 130 טילים כאלה.
את המתקפה המאסיבית והמסוכנת הזו יירטו בהצלחה ארה"ב וקואליציה שהיא עומדת בראשה, ומערך ההגנה האווירית הישראלית, פאר היצירה של הטכנולוגיה הישראלית. לא, אלה לא סופרלטיבים אלא שערו בנפשכם מצב בו מערכת ההגנה האווירית לא הייתה מצליחה ליירט את החימושים האלה אפילו בחלקם המזערי זה אומר בראש ובראשונה נפגעים בנפש, רכוש וכן הלאה. והתעשיה האווירית היא זו שפיתחה את החץ והיא זו שבראש ובראשונה עמדה למבחן.
מה שעמד כאן למבחן זו יוקרתה של כל הטכנולוגיה הישראלית שבמשך שנים הושעו בה הרבה מיליארדים של דולרים, הון אנושי באיכות יוצאת מהכלל וכל זה עמד באותו הלילה למבחן - והביצועים היו יוצאים מגדל הרגיל, מערך ההגנה האווירית עמד במשימה שהוטלה עליו בעשורים האחרונים בהצלחה מבצעית.
בועז לוי הוא מנכ"ל התעשיה האווירית והוא מנכ"ל חודש אפריל. לוי בילה חלק לא קטן משנותיו במערך פיתוח החץ ובכלל הטילים הישראלי והלילה שבין ה-13 ל-14 באפריל היה הלילה בו פרויקט החיים של לוי עמד למבחן - והוא עמד בו בהצלחה גדולה.
לוי עצמו קיבל את הכבוד הלאומי עם בחירתו להדלקת משואה בטקס יום העצמאות: "את המשואה הזאת אשיא בגאווה בשם עובדות ועובדי התעשייה האווירית, המנהלות והמנהלים, אך גם בשם התעשיות הביטחוניות כולן", אמר. עם ההצלחה, התעשייה האווירית בראשות המנכ"ל בועז לוי והיו"ר עמיר פרץ, את הרבעון הראשון של השנה עם שיא היסטורי: הרבעון החזק בתולדות החברה והזמנות בכ-19 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כפר סבא
    ראובן 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הראש והראשון - דב רביב. כל היתר תלמידיו והמוציאים לפועל את המיזמים שלו. החץ הוא רק אחד מהם.
    סגור