השוק

מכלול מימון במהלך פיננסי ראשוני: מנפיקה אג"ח מגובה בהתחדשות עירונית

מכלול מימון במהלך אסטרטגי וחדשני להנפקת אג״ח בהיקף כ-190 מיליון שקל אשר מחד מגובה בטחונות של פרויקטים לליווי בניה למגורים בתחום ההתחדשות העירונית ומאידך ללא זכות חזרה למכלול
מערכת ice | 
שוק ההון
חברת מכלול מימון העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליזמים בבנייה למגורים ובמתן חוב מורכב, מימון עסקים בצמיחה ומימון מזנין, הודיעה היום (חמישי) על מהלך אסטרטגי פיננסי. מכלול נדל״ן, חברת הבת של מכלול מימון הציבורית, מנפיקה אג״ח פרטי, ברצף מוסדיים, מגובה בטחונות של פרויקטים לליווי בנייה למגורים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף של כ-190 מיליון שקל.
במסגרת זו, לראשונה בשוק ההון הישראלי, מתאפשר לגופים מוסדיים וללקוחות כשירים להיחשף לאשראי מגובה בטחונות של מסגרות לליווי בנייה למגורים בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. המשקיעים עתידים להנות מתשואה שוטפת מהלוואות מגובות בטחונות בדרגה ראשונה על זכויותיה של מכלול בהלוואות, ובכלל זה זכויותיה בבטוחות הנדל"ן, תוך פיזור על עשרות לווים ופרויקטים שונים.
עבור מכלול נדל״ן, הנפקת אג״ח באופן זה מאפשרת למקסם את מבנה המאזן, מאחר והאג״ח המגויס הוא ללא זכות חזרה למכלול נדל"ן, אך מגובה בהלוואות עצמן, ועל כן, יוסר ממאזן מכלול נדל"ן. כאשר חלק יחסי מתיק ההלוואות יוותר בידי מכלול נדל"ן.
בכך מיישמת מכלול מימון אסטרטגיה של גופי המימון המובילים בעולם, במסגרתה מכלול נדל״ן, חברת הבת, מוציאה חלק מסיכון האשראי לצדדים שלישיים, מהלך שיאפשר לה להמשיך ולצמוח על ההון הקיים, וכפועל יוצא להגדיל פיזור, להקטין סיכון ולהעלות שיעור הרווחיות על ההון. 
 
אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון: ״אנו מבצעים מהלך אסטרטגי פיננסי למיקסום מקורות החברה ומבנה המאזן תוך הגדלת הגמישות הפיננסית שלנו והעלאת שיעור הרווחים והיקף הרווחים תוך הפחתת סיכון. המהלך מחזק ומעמיק את הקשר והפעילות שלנו עם שוק ההון מאפשר לנו להמשיך לייצר צמיחה וערך רב עבור בעלי המניות שלנו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה