השוק
טיב טעם פותחת את השנה בסערה: ההכנסות זינקו לכ-431 מיליון שקל
קבוצת טיב טעם מסכנת את הרבעון הראשון של שנת 2024, בו ההכנסות שלה צמחו בכמעט 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם הפדיון בחנויות זהות ברבעון עלה בכ-13.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אז איפה הקבוצה בכל זאת הפסידה?
קבוצת טיב טעם סיכמה היום (חמישי) את הרבעון הראשון של שנת 2024, ממנו עולה בין היתר כי הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ-367.2 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ-324 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-13.4%.
הגידול מיוחס, בעיקר, לגידול בפדיון של חנויות זהות, לתרומתן של חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנים 2022-2023 (לאחר שלבי הבשלה), מהלכים בהם נקטה החברה של 'תפיסת המחיר' ומועדון לקוחות חינם, אשר המשיך ותרם לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש, המשך גידול בפעילות וולט שהינה בשיעורי רווח גבוהים יותר ובקיזוז הנחה בת 3% ללקוחות המועדון ממימוש תכנית הנאמנות TivClub (לרבות מימוש נקודות שנצברו).
הפדיון בחנויות זהות ברבעון עלה בכ-13.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון הסתכם בכ-95.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-100.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון במכר, מיוחס לקיטון בביקושים כתוצאה מהמשך התייקרות של חומרי הגלם בעיקר עלות הבקר, שבמישרין גרמו לקיטון בביקושים, וכן לעיתוי חג הפסח שחל השנה במחצית השנייה של חודש אפריל לעומת הרבעון המקביל אשתקד שחל בתחילת חודש אפריל, בו הביקושים במהלך הרבעון אשתקד היו גבוהים יותר.
סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-431.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-394.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-9.3%. הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ-119.1 מיליון שקל (32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-108.2 מיליון שקל (33.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-10.1%. הגידול בסך הרווח הגולמי נובע בעיקרו מהגידול במכר והקיטון בשיעורו מיוחס להנחה ללקוחות המועדון ממימוש תכנית הנאמנות TivClub.
הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-20.7 מיליון שקל (כ-21.6% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ-22 מיליון ש"ח (כ-21.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בסך הרווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקרו מקיטון במכר, להמשך התייקרות של חומרי הגלם בעיקר עלות הבקר, וכן לעליית שערי מטבעות החוץ למול תקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ-139.6 מיליון שקל (כ-32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-129 מיליון שקל (כ-32.8% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-7.8%.
הרווח התפעולי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ-14.3 מיליון שקל (3.9% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-13.7 מיליון שקל (4.2% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-4.2%.
הרווח התפעולי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-6.1 מיליון שקל (6.3% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-7.1 מיליון שקל (7.1% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-15.1%. נבע מהאמור לעיל.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון בכ-20.6 מיליון שקל (4.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-21 מיליון שקל (5.3% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-1.5%.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-48.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3.8%. הרווח הנקי הסתכם ברבעון לכ-10.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-1.5%.
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה, מסר: "אנו שמחים לפתוח בצורה טובה את שנת 2024 ולשוב למגמה חיובית ושיפור בתוצאות העסקיות ביחס לרבעון המקביל אשתקד ולרבעונים האחרונים. הצגנו צמיחה של כ-13.5% במכירות החנויות הזהות במגזר קמעונאות המזון".
שלום המשיך: "זוהי צמיחה גבוהה ביחס לממוצע רשתות המזון כפי שפורסם ע"י סטורנקסט בתחזיותיו לרבעון הראשון. תרמה לכך גם תכנית הנאמנות ללקוחות המועדון שהשקנו בשנה שעברה ואשר בגינה נפגעו הדו"חות בכספיים לשנת 2023. תוצאות הרבעון הראשון מעודדות במיוחד שכן זהו רבעון הכולל את חודשי החורף ינואר ופברואר, החלשים עונתית".
עוד ב-
לסיכום מסר: "במגזר התעשייה אנו רואים מגמת שיפור ברורה ביחס לשנת 2023 והתעצמות, הנמשכת ביתר שאת לתוך הרבעון השני. האמנו בחשיבותו ופיתוחו של המגזר, תמכנו בו והוא צפוי להוכיח את עצמו ברבעונים הבאים. אנו ממשיכים לפעול ולהתחזק בכל מנועי הצמיחה, בתוכם המשך חיזוק פעילות הסחר המקוון, קידום מועדון הלקוחות החדש יחד עם תכנית הנאמנות, פתיחה ושדרוג של חנויות, המשך ההתייעלות וחיזוק הסינרגיה בין המגזרים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה