השוק

בנק ירושלים מציג: עלייה של 5% ברווח הנקי ל- 44.6 מיליון שקל

התוצאות הכספיות של בנק ירושלים ברבעון הראשון של 2024: רווח נקי של 44.6 מיליון שקל, עליה של 5% לעומת רבעון מקביל. התשואה על ההון עמדה על 13.2% המשך צמיחה בפעילויות המשכנתאות והפיקדונות ושיפור באיכות תיק האשראי 
מערכת ice |  1
יאיר קפלן בנק ירושלים (צילום יוסי צבקר)
בנק ירושלים פרסם היום (שלישי) את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון בשנת 2024 בהם הוא מציג המשך צמיחה בכל הפרמטרים העסקיים, תוך ניהול סיכונים מוקפד בתקופה זו של חוסר ודאות, מלחמה ושינויים מקרו-כלכליים.
הבנק מציג רווח נקי של 44.6 מיליון שקלים, עלייה של 5% לעומת רבעון מקביל. תשואת הרווח הנקי על ההון ברבעון זה הסתכמה ב-13.2%. הרווח הרבעוני הושפע מהגידול בהיקפי האשראי והפיקדונות, מהעלייה בהכנסות התפעוליות ומירידה ניכרת בהוצאות בגין הפסדי אשראי. 
הבנק הציג צמיחה של 2.5% ברוטו בתיק האשראי, לפני מכירת תיק משכנתאות שהתבצעה במהלך הרבעון בסך 357 מש"ח לגוף מוסדי.  הצמיחה מיוחסת לאשראי לדיור ולמימון נדל"ן, והיא נעשית תוך שימת לב להתפתחויות המקרו-כלכליות ואיזון בין מרכיבי תשואה וסיכון.
סך הכנסות הבנק בניכוי הפסדי אשראי הסתכמו בכ-205.1 מ' שקל, גידול של 3.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הוצאות בגין הפסדי אשראי עמדו על 11 מש"ח (שיעור של 0.29% מהאשראי לציבור) לעומת 17.6 מש"ח ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של 0.87% מהאשראי לציבור), קיטון של 38%. עיקר הקיטון נובע מהשיפור שחל במדדי תיק האשראי הצרכני, עקב פעולות לטיוב התיק בהן נקט הבנק.

פעילות מוצר easyway- המשיכה במגמת צמיחה על רקע הגידול בהיקפי התושבים הזרים המגיעים לישראל. ברבעון הראשון של שנת 2024 מחזור העסקאות עומד על 823 מיליוני ש"ח אשר הניבו לבנק הכנסות של 9 8.מיליוני ש"ח זאת בהשוואה לרבעון הראשון בשנת 2023 בו מחזור העסקאות היה 603 מיליוני ש"ח אשר הניב לבנק הכנסות של 2. 6מיליוני שקל.
הבנק מציג יחסי נזילות ויציבות חזקים: יחס כיסוי נזילות של 225%, יחס הלימות הון רובד 1 של 10.5% ויחס מינוף של 6.2%. 
גם במהלך הרבעון, המשיך הבנק לפעול בהתאם למתווה ההקלות של בנק ישראל ואת ההקלות ללקוחותיו, בכדי להקל עליהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה. סך היקף האשראי הנמצא בהקפאות עומד על 6% מיתרת תיק האשראי של הבנק.
במהלך הרבעון המשיך הבנק ליישם את התוכנית האסטרטגית תוך ארגון מחדש של החטיבה העסקית ומערך המוצרים של הבנק, וצמיחה בפעילות ה"בנקאות כשירות" החיוניים להמשך התפתחותו כבנק מחולל תחרות, המספק את שירותי הבנקאות כתשתית לשחקנים השונים במערכת הפיננסית.
יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים: "8 חודשים עברו מאז פרוץ המלחמה, והבנק מוכיח את איתנותו הפיננסית, בזכות ההיערכות המוקדמת ורמת המוכנות הגבוהה הצלחנו לעמוד ביעדים העסקיים ולתמוך ביעדי השירות ללקוחותינו, תוך מתן דגש לניהול סיכונים אחראי ושמרן, ושמירה על יעדי צמיחה בתחומי המשכנתאות, הפיקדונות והנדל"ן".
עוד הוסיף קפלן ואמר: "אני רוצה להביע את תודתי והערכתי הכנה ליו"ר הדירקטוריון, מר זאב נהרי, ולחברי הדירקטוריון על האמון והתמיכה בעבודתנו. כמו כן, אני רוצה להודות לצוות העובדים המצוין על מקצוענותם ומסירותם שהביאו לתוצאות העסקיות המרשימות שהשגנו ברבעון זה. למרות האתגרים שאנו מתמודדים איתם, הבנק ימשיך לתת מענה לחברה הישראלית בשעתנו הקשה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך עוד בנקים קטנים
    יצחק 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שתהיה תחרות. הנק היחיד שאפשר להגיע בלי פגישה מראש.
    סגור