השוק

הבנק הבינלאומי הרוויח 569 מיליון שקל ויחלק דיווידנד של 228 מיליון שקל

הבנק הבינלאומי הוא אחד המעניינים במערכת, הוא נחשב לשמרן מאוד ומכאן איכות תיק האשראי שלו היא הגבוהה במערכת מה שהביא את הבנק לרשום הכנסה (כן הכנסה) של 2 מיליון שקל מריקברי בעוד כל המערכת הבנקאית רשמה הוצאה של עשרות מיליוני שקלים
ניצן כהן |  2
אלי כהן מנכ (צילום אייל טואג, shutterstock, Magma Images)
הבנק הבינלאומי סיים את הרבעון הראשון עם רווח של 569 מיליון שקל ויחלק דיווינד של 40% מהרווח מה שאומר שבעלי המניות של הבנק יקבלו סכום נאה של 228 מיליון שקל.
לפני שניכנס לעובי הקורה נסביר כי מבנה הבעלות של הבנק הבינלאומי הוא מאוד ייחודי ומזכיר יותר את מבנה הבעלות בבנק מזרחי (מבנה הבעלות הוא של בעלי שליטה שהם אנשי עסקים לעומת בנקים כמו הפועלים, לאומי ודיסקונט ששם אין בעל שליטה). מבנה בעלות כזה מייצר שורה של מגבלות על הבנק בהתאם לטעמיו של בעל השליטה, אם אוהב סיכון או שונא סיכון, אם רוצה יותר נדל"ן או יותר שוק ההון וכן הלאה.
הבינלאומי הוא הבנק הקטן במערכת הבנקאית והוא גם נחשב לשמרן מכל הבנקים ומכאן תיק האשראי שלו (הסיכונים שהוא לקח על עצמו) נחשב לאיכותי במערכת. כדי להבין עד כמה תיק האשראי של הבנק איכותי הרי שהבנק רשם הכנסה של 2 מיליון שקל כתוצאה מהפרשה לחובות מסופקים גדולה מידי שעשה בעבר. שאר המערכת הבנקאית רשמה הוצאות בסעיף הזה, שיהוו כרית ביטחון מפני התערערות מצב המקרו, של עשרות מיליוני שקלים.
נזכיר עוד את האתגר הגדול של הבנק והוא התמודדות עם החלפה של מנכ"לים שבכל בנק היא התמודדות קשה אבל כאן מדובר באלי כהן הצעיר שהחליף את סמדר ברבר צדיק שניהלה את הבנק במשך 16 שנים. האתגר הגדול של כהן הוא איך להעיר את הבנק ולקחת יותר סיכונים מבלי שהסיכונים האלה יהיו גדולים מידי בהתאם לאופי של הבנק, שלא אוהב סיכונים. זה אתגר משמעותי.
נחזור למספרים: הבנק אם כן הרוויח ברבעון הראשון של 2024 569 מיליון שקל, רווחים גבוהים ב-14% מהרווחים ברבעון האחרון של 2023 (הרבעון בו לראשונה באה לידי ביטוי השפעת המלחמה על המערכת) וירידה של 9.8% בהשוואה לרווחים ברבעון הראשון של 2023. נתון שיש לשים אליו לב הוא שהבנק רשם הכנסה ממס הכנסה בהיקף כספי כולל של 49 מיליון שקל לאחר שסגר שומות מהשנים הקודמות, שומות בהן הפריש לתשלום המס 49 מיליון שקל עודפים.
אז אמנם ביטול ההפרשה לתשלומי מס עשתה טוס לשורה התחתונה אבל גם בלעדיה הביצועים של הבינלאומי לא רעים כך שהתשואה על ההון עם החזר המס עמדה על 18.7% בעוד שבנטרול של ההכנסה הזו התשואה על ההון הגיעה לרמה של 17.1%, רמה גבוהה לכל הדעות.
הבינלאומי הקטין את האשראי שהוא מעמיד לציבור כך שהיקף האשראי הכולל עמד על 116.9 מיליארד שקל, ירידה של 2% ביחס להיקף התיק בסוף 2023 וירידה של 2.5% בהשוואה להיקף התיק ברבעון המקביל אשתקד. צריך לציין שהבינלאומי אינו חריג במערכת שהוריד את האשראי שהוא מעמיד ללקוחות, אבל זה נתון שמסביר היטב את ההשפעות של המלחמה וחוסר הוודאות הכולל בישראל על הכלכלה.

אלי כהן, מנכ"ל הבנק הבינלאומי: "מדינת ישראל נתונה במשבר מורכב וממושך המשלב היבטים ביטחוניים, חברתיים, כלכליים ודיפלומטיים. הבנק הבינלאומי כבנק איתן ימשיך לתמוך בלקוחותיו, לעמוד לצידם, לסייע להם, לחדש ולהשיא הצעות ערך חדשניות ורלבנטיות.
"הבינלאומי הגיע למשבר ברמת מוכנות גבוהה שניכרת, בין היתר, בכריות הון ובנזילות מהגבוהות במערכת ובתיק אשראי איכותי ומפוזר. כל אלה הם פרי של מדיניות זהירה ואחראית וניהול סיכונים מוקפד ומתבטאים בתוצאות ובהישגי הבנק , כפי שמשתקף גם בתוצאות הרבעון הראשון של 2024".
תגיות הבינלאומי
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לקוח
    דוד 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרא של בנק ,ממליץ לא לפתוח שם חשבון
    סגור
  • 1.
    נראה אותם!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה את בנק ישראל,המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל דואגים ללקוחות ופחות לבנקים!!!!!!
    סגור