השוק

אילון מאסק בטירוף: הסטארטאפ שהקים זינק לשווי 24 מיליארד דולר

סטארטאפ הבינה המלאכותית שהקים אילון מאסק לפני עשרה חודשים בלבד - X.AI, הצליח לגייס סכום מטורף של 6 מיליארד דולר בסס גיוס B והגיע להערכת שווי של 24 מיליארד דולר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
סטארטאפ הבינה המלאכותית שהקים אילון מאסק, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, לפני עשרה חודשים בלבד - X.AI, הצליח לגייס סכום מטורף של 6 מיליארד דולר בסס גיוס B והגיע להערכת שווי של 24 מיליארד דולר, כאשר לפני הגיוס שווי החברה עמד על 18 מיליארד דולר לפי מאסק.
הסטארטאפ של אילון מאסק אחראי למעשה על פיתוח ההצ'אטבוט גרוק (Grok). מי שעומדת בין היתר מאחורי הגיוס המדובר היא קרן ההון סיכון סקויה קפיטל. שתי המשקיעות המוכרות בסבב הנוכחי הן קרנות ההון סיכון: Sequoia Capital ו-Future Ventures. 
חברה נוספת שמשתתפת בגיוס הנוכחי היא X (לשעבר טוויטר), שבבעלות מאסק עצמו, אשר שילבה את גרוק. כאשר רק לאחרונה, xAI, הכריזה שהיא מעבירה את גרוק למתכונת של קוד פתוח, כלומר שכל אחד יכול להוריד את הקוד ולעשות בו שימוש.
למי שלא מכיר את הפרטים, אילון מאסק נמנה ממייסדי חברת הבינה המלאכותית OpenAI ועד עזיבתו ב-2018 הוא אף היה חלק ממועצת המנהלים של החברה. מאז עזיבתו, אילון מאסק מרבה לעקוץ את מנכ"ל החברה, המייסד וחברו לשעבר - סם אלטמן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה