השוק

מכה ל-IBM: ענקית ההשקעות בחרם דרמטי בגלל "הסיוע לכיבוש הישראלי"

החרם על ישראל מגיע גם ל-IBM האמריקאית: קרן ההשקעות הנורבגית סטורברנד הודיעה כי היא מבטלת את ההשקעות שלה בחברת הרכבות הספרדית CAF, ושל חברות בינלאומיות נוספות, זאת בשל "סיוע לכיבוש הישראלי"
מערכת ice | 
חברת IBM (צילום shutterstock, freepik)
מכה לחברת IBM, זאת לאחר שקרן ההשקעות הנורבגית סטורברנד (Storebrand) הודיעה כי היא מבטלת את ההשקעות שלה בחברת הרכבות הספרדית CAF, ושל חברות בינלאומיות נוספות, זאת בשל "סיוע לכיבוש הישראלי" לטענה.
על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב-"דה מרקר", קרן ההשקעות הנורבגית, שמנהלת נכסים בהיקף עצום של כ-120 מיליארד דולר, מכרה לאחרונה מניות בחברת הטכנולוגיות האמריקאית IBM בסך של 141 מיליון דולר, כאשר לטענתה המהלך הגיע בעקבות: "התרומה של החברה לתחזוקת התנחלויות בלתי חוקיות בגדה המערבית, שבכך תורמת להפרת זכויות אדם". 
מדובר במהלך דרמטי במיוחד, שכן לא מדובר רק על חרם של חברות ישראליות, אלא גם על כאלה בינלאומיות, מה שעלול להוות מכה קשה לכלכלה הישראלית. כידוע, חברת הרכבות הספרדית CAF מעורבת גם בבנייה של הרכבת הקלה בירושלים, ולפיכך הטענות של קרן ההשקעות הנורבגית סטורברנד על "סיוע לכיבוש".
לטענתה, רשת הרכבות בירושלים מקלה על תנועת מתנחלים משני צדי הקו הירוק, ולכן גורמת לנורמליזציה של סיפוח מזרח ירושלים לישראל". הקרן אישרה שיח בנושא עם IBM לפני שהפסיקה את ההשקעות, אך החברה האמריקאית סירבה לכך. כעת, מעניין יהיה לראות האם יהיו השלכות של המהלך גם על קרנות השקעות נוספות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה