השוק

סייברארק הישראלית בעסקת ענק: ונאפיי נרכשה ב-1.54 מיליארד דולר

חברת התוכנה העוסקת באבטחת זהויות, תבצע את המהלך כאשר כשני שלישים מהסכום יועברו במזומן - והשאר באמצעות מניות. שני הדירקטוריונים אישרו את העסקה. המנכ"ל מאט כהן: "תרבות ארגונית הממוקדת בלקוח, הזדמנות אדירה לצמיחה בשוק"
מערכת ice | 
אודי מוקדי, מייסד ויור פעיל סייברארק (צילום דויד שופר, freepik)
חברת סייברארק הישראלית עדכנה הבוקר (שני) על כך שחתמה הסכם במסגרתו תרכוש את חברת הסייבר ונאפיי (Venafi). החברה ממומנת על ידי חברת ההשקעות הפרטיות טהומה בראבו. על פי דיווח בסוכנויות הידיעות, הרכישה צפויה להתבצע בתמורה ל-1.54 מיליארד דולר, מהם כמיליארד דולר במזומן והשאר במניות סייברארק.
 
סייברארק הישראלית מתמחה באבטחת זהויות. ונאפיי עוסקת בניהול זהויות מכונה עבור ארגונים. רכישה זו תשלב את יכולות ניהול זהויות המכונה הטובות מסוגן של Venafi עם יכולות אבטחת הזהויות המובילות של סייברארק, כדי להקים פלטפורמה מאוחדת לאבטחת זהויות מכונה מקצה לקצה עבור ארגונים.  
הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו שניהם את העסקה. עסקת הרכישה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024, בכפוף לאישורים הנדרשים, כולל אישורים רגולטוריים ותנאי סגירה מקובלים נוספים. ונאפיי צפויה להוסיף הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-150 מיליון דולר.
 
ונאפיי מציגה מודל עסקי איתן עם 95% הכנסות חוזרות הכוללות הכנסות SaaS ומנויים לרישיונות. העסקה צפויה לתרום באופן מידי לשולי הרווח, עם סינרגיה משמעותיות בהכנסות באמצעות מכירה צולבת, שדרוג והתרחבות גיאוגרפית. ונאפיי מביאה יכולות משלימות להגנה על זהויות מכונה ומרחיבה את שוק היעד הכולל של סייברארק (TAM) מ-50 מיליארד דולר ל-60 מיליארד דולר.
 
"רכישה זו מהווה אבן דרך משמעותית עבור סייברארק, ומאפשרת לנו לקדם את החזון שלנו לאבטח כל זהות - אנושית ומכונה - עם הרמה הנכונה של בקרת הרשאות", אמר מאט כהן, מנכ"ל סייברארק. "על ידי שילוב כוחות עם ונאפיי, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לאבטח זהויות מכונה בעולם של ענן תחילה, GenAI, והצפנה פוסט-קוונטית. הסינרגיה בין הטכנולוגיות, היכולות והמומחיות של סייברארק וונאפיי תענה על הצרכים של ארגונים גלובליים ותסייע למנהלי אבטחת המידע להתגונן מפני התקפות מתוחכמות יותר ויותר הממנפות זהויות אנושיות וזהויות מכונה כחלק משרשרת ההתקפה".
"ונאפיי מביאה כישרונות ברמה עולמית שחולקים את התרבות הארגונית של סייברארק הממוקדת בלקוח, שמה אנשים בראש סדר העדיפויות ומתמקדת באבטחה תחילה. אנו נרגשים לעבוד עם הצוות של ונאפיי כדי לנצל את ההזדמנות האדירה לצמיחה בשוק אבטחת הזהויות המוערך בכ-60 מיליארד דולר".
 
"היה תענוג לעבוד עם הצוות של ונאפיי, תוך מינוף המומחיות התפעולית שלנו כדי לבסס את ונאפיי ככוח מוביל בניהול זהויות מכונה", אמר צ'יפ וירניג, שותף בטהומה בראבו, המנהלת את ונאפיי. "במהלך תקופת ההשקעה שלנו, ונאפיי האיצה את צמיחת ה-SaaS שלה, הרחיבה את שולי הרווח והצליחה ליצור את הצעת ה-SaaS הטובה מסוגה, שהכינה את הקרקע לחדשנות מתמשכת. אנו מאמינים כי סייברארק היא שותפה מצוינת עבור Venafi וכי פלטפורמת אבטחת הזהויות המשוכללת מקצה לקצה שנוצרה על ידי השילוב האסטרטגי ביניהן תספק ערך משמעותי לבעלי המניות".
 
סייברארק נוסדה בשנת 1999 בידי אודי מוקדי ואלון (ניסים) כהן. מוקדי שימש מאז ייסוד החברה ועד 2005 כמנהל תפעול ראשי (COO), מאז 2005 כיהן כנשיא ומנכ"ל החברה, ומיולי 2016 התמנה גם ליו"ר החברה. באוגוסט 2015 רכשה החברה את חברת ההזנק הישראלית סייברטינל, תמורת 20 מיליון דולר. באוקטובר 2015 רכשה החברה את חברת ההזנק הישראלית Viewfinity, תמורת 30.5 מיליון דולר. במאי 2017 רכשה סייברארק את חברת ההזנק קונז'ור (Conjur) מבוסטון תמורת 42 מיליון דולר. במאי 2020 רכשה סייברארק, תמורת 70 מיליון דולר, את חברת Idaptive מקליפורניה, העוסקת בזהות כשירות (IDaaS).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה