השוק

הכלכלן שמזהיר: השנה לא תרד הריבית, מחירי השכירות עומדים לעלות

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, כותב היום בסקירה השבועית שלו שהאינפלציה מרימה ראש ואיתה הלחצים האינפלציוניים - מה שמקשה לראות כיצד בנק ישראל יוריד את הריבית השנה
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון אומר שרמת התוצר בישראל עדיין נמוכה ומדיניות בנק ישראל מוכוונת להדברת האינפלציה. "לאור העלייה החדה באינפלציה בחודש האחרון והמשך הסיכון הגיאופוליטי המוגבר, לא צפוי שינוי בריבית בהחלטה הקרובה. בכלל, לאור ההאצה הצפויה בקצב האינפלציה במהלך השנה, קשה לצפות להורדת ריבית השנה".
כץ מנתח את הלחצים האינפלציוניים ואומר שמחירי שכירות הדירות צפויים לעלות בשל מחסור בידיים עובדות באתרי הבניה כשלביקוש "הרגיל" מתווסף ביקוש של המפונים מאזורי הדרום והצפון.

באשר למחירי הטיסות שנמצאים בתוך המדד, מעריך כץ שהם ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה גם אחרי שעלו ב-19% במדד אפריל. כץ אומר שמחירי הטיסות עלו "רק" ב-8.8% שנה אחורה, כך שיש להם עוד מקום לעלות וללחוץ את האינפלציה כלפי מעלה.
כץ מוסיף את לחצי השכר שנמצא במגמת עלייה אם כי חלק מהעלייה הזו נובעת מתשלומי ביטוח לאומי עבור המגויסים למילואים. יש להזכיר כי בחודש אפריל התעדכן שכר המינימום ועלה ב-5.5%, נתון שמשפיע באופן ישיר על 20% מהשכירים בישראל כשיש השפעה עקיפה על אלה שמשתכרים קרוב לשכר המינימום.
בשורה התחתונה מחזיק כץ בהערכה נצית (ומפוכחת) של המצב הכלכלי ובעוד ציפיות השוק מדברות על אינפלציה שנתית של 2.9% (12 חודשים קדימה) הרי שכץ מעריך שהאינפלציה לטווח הזה קרובה יותר לאזור ה-3.3%. הניתוח הזה של כץ מתכתב היטב עם תחזיות האינפלציה שלו ל-3 החודשים הקרובים שם תחזיות השוק מדברות על אינפלציה של 1% (ב-3 חודשים) בעוד הניתוח של כץ מגלה כי האינפלציה בפועל תהיה סביב ה-1.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה