השוק

סוכנות הדירוג S&P הודיעה: אלו החברות הישראליות שהדירוג שלהן יירד

סוכנות הדירוג הודיעה כי תחזית האשראי של החברות רכבת ישראל ונמלי ישראל תרד מיציבה לשלילית. בדיווח שנמסר לבורסה נכתב: "התחזית השלילית משקפת את הסיכון להורדה נוספת של דירוג מדינת ישראל". כמו כן, צוין כי גם למלחמה יש חלק חשוב בהחלטה שהתקבלה
מערכת ice | 
דירוג אשראי-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הדירוג S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי לחברת רכבת ישראל וכן לחברת נמלי ישראל, מיציבה לשלילית. הסיבה לכך היא ברקע ההידרדרות במצב הביטחוני והחשש מהסלמה נוספת. בדיווח לבורסה נכתב: "התחזית השלילית משקפת את הסיכון להורדה נוספת של דירוג מדינת ישראל, שתפעיל לחץ שלילי על דירוג החברה בהינתן הזיקה ביניהן. בנוסף, השפעות מהותיות ומתמשכות יותר של המלחמה, שישפיעו לרעה על הכלכלה הישראלית ועל פעילות החברה, עשויות להפעיל לחץ שלילי על הדירוג".
נכון לעכשיו, דירוג האשראי של הרכבת נותר על ilAA+, בעוד הדירוג של חברת נמלי ישראל עומד על IlAAA/ilA-1+. בניגוד אליהן, דירוג האשראי של מקורות לא שונה כלל ועומד על ilAAA עם תחזית יציבה. לטענתם, הסיבה לכך היא בשל העובדה כי "התפקיד של מקורות קריטי", וכי לישראל יש נכונות לתמוך בה באופן יוצא דופן במקרה של מצוקה.
נזכיר כי בתחילת החודש סוכנות הדירוג S&P הורידה את אופק הדירוג של הבנקים בישראל. הסיבה לכך היא פגיעה בכושר פירעון של פרטים בחברה כמו בישראל בעיתוי הנוכחי מגבירה את החשש מפני הפסדי אשראי של הבנקים, ומכאן ובהינתן הפסדים גדולים מידי הרי שהמערכת הבנקאית לא תוכל לענות על כל צורכי האשראי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה