השוק

ניר צוק: "החדשנות תוציא אותנו מהמשבר הנוכחי חזקים יותר"

היזם הישראלי, ניר צוק, עם מסר אופטימי לחזרתו של ענף ההייטק הישראלי לצמיחה מחודשת, למרות אתגרי מלחמת חרבות ברזל שהובילו לקושי בגיוס השקעות: "החברות הישראליות עשו גם הפעם את מה שהן יודעות לעשות הכי טוב: הסתגלו, השתנו ונרתמו"
מערכת ice |  1
ניר צוק מייסד ומנכ"ל פאלו אלטו (צילום מתוך אתר החברה פאלו אלטו, ויקיפדיה)
אחד היזמים המצליחים בתחום אבטחת המידע, ומייסד פאלו אלטו, ניר צוק, במסר אופטימי היום (שני) לעם ישראל בכלל ולתעשיית ההייטק בפרט, סביב מלחמת חרבות ברזל והמצב המורכב והמאתגר במשק.
בדברים שכתב לאתר "כלכליסט", מתייחס היזם המיליארדר לתכונה שבעיניו מאפיינת יותר מכל את המדינה מאז הקמתה - החדשנות, ואומר שאותה תכונה סייעה לעם ישראל להקים את המדינה מאפר השואה, ואפשרה להצמיח תעשיית הייטק משמעותית, והוסיף: "והיא זו שתוציא אותנו מהמשבר הנוכחי, חזקים וחכמים יותר". לדבריו, מלחמת חרבות ברזל אמנם השפיעה על ענף ההייטק, מהקושי בגיוס השקעות ועד מחסור בעובדים שהתגייסו למילואים, "אבל החברות הישראליות עשו גם הפעם את מה שהן יודעות לעשות הכי טוב: הסתגלו, השתנו ונרתמו".

מאז חזרתו ארצה לפני כמה שנים, לאחר כמה שנים בנכר, השקיע צוק בכמה פרוייקטים משמעותיים בישראל: מהקמת בנק esh בסוף 2022, השקת חברת תעופה "אייר חיפה" שכבר תצא לדרך בקרוב, ועד מיזם התוכן "רלוונט" של ליאור שליין. באוקטובר שנה שעברה, למרות מלחמת חרבות ברזל, פאלו אלטו בראשותו רכשה שתי חברות סייבר ישראליות.
האופטימיות סביב חזרתו של ענף הייטק לשגרה וצמיחה מחודשת, נאמרה בתקופה האחרונה גם על ידי מייסד ומנכ"ל של קרן ההון-סיכון Group 11, דובי פרנסס. הכריש היה עם מסר אופטימי לגבי התאוששות המשק הישראלי בעקבות מלחמת חרבות ברזל. לדבריו, הוא "סופר אופטימי" בכך שזרימת ההון תחזור לישראל, גם בצורה פחותה יותר, אך בסופו של דבר הזרימה תחזור לרמות של 2019 וזאת תוך 36 חודשים - כאשר, לדבריו, ההתאוששות תחל כבר השנה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חדשנות זה כוסות רוח למת ביחס להתמודדות של עם ישראל
    שלומי 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר היחיד שיוציא אותנו ממלחמת העולם המתרגשת על העולם ועלינו הוא אבא שבשמיים ,חדשנות זה אחלה , אבל אין לה שום יכולת להגן על עם ישראל מאנטישמיות. אף אחד לא נגד חדשנות טכנולוגית , אבל היא לא במקום שעם ישראל יבין ויפעל כדי להגשים את ייעודו , רק בכך טמונה הגאולה של העם
    סגור