השוק

מנכ''ל אנבידיה, ששווה 2 טריליון דולר, חושף איך עשה זאת

למנכ''ל אנבידיה "לא היה מושג" איך להקים את החברה שלו, ששווה 2 טריליון דולר והוא לא יעשה זאת שוב: "אף אחד שפוי לא יעשה את זה"

מערכת ice |  1
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
"לפעמים, חוסר ניסיון יכול להיות המפתח להצלחה", אמר ג'נסן הואנג, שייסד את ענקית שבבי המחשב אנבידיה עם עמיתיו המהנדסים כריס מלאכובסקי וקרטיס פריים ב-1993. "למען האמת לא היה לי מושג איך לעשות את זה וגם הם לא. אף אחד מאיתנו לא ידע איך לעשות שום דבר", אמר הואנג ב"60 דקות".
כיום, הואנג מכהן כמנכ''ל אנבידיה כבר יותר משלושה עשורים, איש העסקים ומהנדס חשמל המיליארדר ממוצא טאייוואני הצמיח את החברה, דרך עליות ומורדות להיות ענקית טכנולוגיה בשווי 2.2 טריליון דולר, שעוזרת להניע יותר את התפתחות הבינה המלאכותית.
הואנג היה רק בן 30 כשאנבידיה הושקה. המייסדים השותפים מעולם לא ניהלו עסק לפני כן, אבל הואנג, האמין אמונה עיוורת שהעניקה לו ביטחון ונינוחות, שהם יכולים לבנות יחידת עיבוד גרפי (GPU), אשר תחולל מהפכה במשחקי וידאו וגרפיקה ממוחשבת.
עוד האמין הואנג בן ה-61, שחוסר הניסיון שלו אז ככל הנראה מנע ממנו לוותר על החברה לפני שהפכה להצלחה, כי הוא לא ידע בזמנו עד כמה קשה יהיה לצמוח בה. אם הואנג היה חוזר בזמן לאחור, לדבריו הוא היה משתחרר מערבות אנבידיה, כך לפחות הוא אמר בפודקאסט "איקווירד" באוקטובר 2023.
"באנבידיה חוויתי כישלונות גדולים, כולם היו משפילים ומביכים", אמר הואנג לסטודנטים שסיימו את לימודיהם בנאום פתיחה 2023, באוניברסיטה הלאומית של טאייוואן. הואנג נזכר שב-1996 המעבד הגרפי הראשון של החברה נכשל וכמעט הוציא את אנבידיה מכלל שימוש. המייסד היה צריך לקצץ יותר ממחצית מכוח האדם של החברה והתחנן מהשותפים של החברה לשלם את החוזה, למרות שאנבידיה סיפקה שבב "גרוע" לדבריו.
 
לאחר שאנבידיה קיבלו את הכסף מרכישת החוזה של סגה, אנבידיה הכפילה את מאמציה לשבב חדש שהפך למוצר הפריצה הראשון של החברה, שמכר יותר ממיליון יחידו בארבעה חודשים בלבד ב-1997. כאמור, ההצלחה שינתה את גורלה של אנבידיה והציבה אותה על המסלול להפוך להיות עסק של טריליון דולר.
"בזמנו, אם היינו מבינים את הכאב והסבל, עד כמה אני ארגיש פגיע וכל האתגרים שצריך לסבול, המבוכה, הבושה ואת רשימת הדברים שמשתבשים בדרך, אני לא חושב שמישהו מאיתנו היה מקים את החברה", אמר בפודקאסט והמשיך: "אף אחד שפוי לא היה עושה את זה".
 
עוד אמר הואנג: "אני חושב שזו העוצמה של היזם, לא לדעת כמה הולך להיות קשה". הואנג ממשיך להשתמש באותו טריק שעבד לו, גישה אופטימית ועליזה: "עד היום אני מרמה את המוח שלי לחשוב, כמה קשה זה כבר יכול להיות?".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנאדם מדהים (ל"ת)
    הצפוני 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור