השוק

אנלייט הישראלית מתפוצצת: ההכנסות עלו ב-27% ל-90 מיליון דולר

אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ מדווחת על התוצאות הפיננסיות עבור הרבעון הראשון של 2024, מהן עולה כי הכנסות החברה גדלו ל-90 מיליון דולר בהשוואה ל-71 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתק
מערכת ice | 
אנרגיה סולארית בישראל (צילום shutterstock, freepik)
אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ (NASDAQ: ENLT, TASE: ENLT) מדווחת היום (רביעי) על התוצאות הפיננסיות עבור הרבעון הראשון אשר הסתיים ב-31 למרץ 2024. 
ברבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה גדלו ל-90 מיליון דולר בהשוואה ל-71 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 27%. הגידול נבע בעיקר מהכנסות מפרויקטים מניבים חדשים, וכן מתפוקות ייצור גבוהות יותר בפרויקטים המניבים ומהשפעת מדדי אינפלציה שונים אליו צמודים הסכמי ה-PPA של חלק מהפרויקטים המניבים של החברה. גידול זה קוזז בחלקו על ידי ירידה במחירי חשמל בספרד בהשוואה לרבעון המקביל של השנה שעברה.
 
ב-12 החודשים שחלפו מאז התקופה המקבילה אשתקד, 517 מגה-וואט ייצור ו-340 מגה-וואט שעה אגירה של פרויקטים חדשים חוברו לרשת והחלו הפעלה מסחרית, ובכלל זה פרויקט Apex Solar בארה"ב, AC/DC בהונגריה, פרויקט רוח בראשית בישראל וכן שבעה פרויקטים מתוך המקבץ סולארי משולב אגירה בישראל. החברה נהנתה גם מהקפיצה בפרויקט Bjorn בשבדיה אשר פעל ברבעון הראשון של שנת 2023 באופן חלקי.
הפרויקטים הללו הניבו יחדיו הכנסות בסך של 21 מיליון דולר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024, כאשר התרומה הגדולה ביותר הייתה של רוח בראשית בסך של 9 מיליון דולר ולאחריו פרויקט Bjorn בסך של 7 מיליון דולר. לשינוי בשערי החליפין לא היה השפעה מהותית (נטו) על הכנסות החברה במהלך הרבעון הראשון.
הגידול בהכנסות קוזז על ידי ירידה במחירי החשמל בפרויקטים שבהם החשמל נמכר בשוק החופשי (merchant). על אף הגידול המשמעותי בתפוקות הייצור, ההכנסות בפרויקט Gecama קטנו ב-6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה והסתכמו ל-20 מיליון דולר, בשל מחירי חשמל נמוכים בספרד יחסית לשנה שעברה.
במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 מכרנו חשמל בפרויקט Gecama במחיר של 65 אירו בהשוואה למחיר של 85 אירו בתקופה המקבילה ב-2023. ראו מטה ניתוח רגישות המדגים כיצד למחירי החשמל בספרד השפעה מוגבלת בלבד על התחזית הפיננסית של החברה לשנת 2024.
לבסוף, הסיווג מחדש החשבונאי של יתרת הפרויקטים ששימשו כנכס פיננסי בישראל וסווגו כעת לרכוש קבוע הגדילו את ההכנסות ב-3 מיליון דולר, אך במקביל נגרע סכום זה משורת הכנסות המימון.
הכנסות החברה היו מאוזנות היטב בין מערב אירופה, מרכז-מזרח אירופה וישראל, כאשר 64% מההכנסות ברבעון הראשון של 2024 נקובות באירו, 3% בדולר, 1% במטבעות אירופאים אחרים ו-32% מההכנסות בש"ח.
ברבעון הראשון של 2024, הרווח הנקי של החברה הסתכם ל-24 מיליון דולר לעומת 33 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 26%. הירידה מיוחסת להכנסת מימון חריגה במיוחד במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023, אשר הביאה לרווח חד-פעמי של 12 מיליון דולר ברבעון לאור פיחות של השקל לעומת הדולר של יתרת המזומן הגבוהה שהתקבלה במסגרת השלמת ה-IPO בארה"ב בחודש פברואר 2023. 
בנוסף, נבע לחברה ברבעון הראשון גם רווח לא תזרימי בסך של 2 מיליון דולר משערוך של מכשיר גידור שיעור הריבית ושל השפעה של הפרשי שער על התחייבויות במט"ח.

ברבעון הראשון של שנת 2024 ה-Adjusted EBITDA של החברה גדל ל-68 מיליון דולר בהשוואה ל-54 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 28%. הגידול נבע מאותם גורמים שהשפיעו על הגידול בהכנסות. חל גידול בהוצאות המטה בסכום של כ-1 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
תחזית לשנת 2024 
בתגובה לתחזית החברה, ניר יהודה, סמנכ"ל הכספים של החברה ציין: "החברה הציגה ביצועים פיננסיים חזקים במהלך הרבעון הראשון. לאור זאת אנו מאשררים את תחזית ההכנסות וה-EBITDA Adjusted לשנת 2024".
מידע אודות התחזית לשנת 2024: הכנסות בטווח של 335 מיליון דולר ועד 360 מיליון דולר. Adjusted EBITDA בטווח של 235 מיליון דולר ועד 255 מיליון דולר. 90% מהספק הייצור הכולל של אנלייט הצפוי בשנת 2024 יימכר במחיר קבוע או על ידי גידור או במסגרת הסכמי PPA.
"התוצאות שלנו ברבעון הנוכחי מציגות פתיחה חזקה מאוד לשנת 2024. ההכנסות צמחו ב-27% וה- Adjusted EBITDA ב-28%, כתוצאה מביצועים חזקים של הנכסים המניבים שלנו. לאור התוצאות הללו, אנו שמחים לאשרר את התחזית הפיננסית המלאה לשנת 2024", אומר גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת. 
יעבץ המשיך: "הביצועים התפעוליים ברבעון הראשון היו יוצאים מהכלל. התוצאות הפיננסיות שלנו נהנו מתפוקות ייצור גבוהות של פרויקטי הרוח שלנו, ותוכניות ההקמה לשנת 2024 מתקדמות בהתאם ללו"ז המתוכנן. פרויקט Atrisco יהיה פעיל עד סוף שנת 2024, ובמקביל שלושה פרויקטי דגל חדשים בארה"ב יתחילו בהקמה במהלך המחצית השנייה של השנה".
יעבץ סיכם: "המגמות בתעשיית האנרגיות המתחדשות ממשיכות לתמוך בפעילות העסקית של החברה, במיוחד בארה"ב. התחזיות לגבי הגידול בביקושים לחשמל בארה"ב עולים באופן משמעותי, בעיקר לאור חזרה של יצרנים לפעול בארה"ב, הקמה של Data centers ומעבר לרכבים חשמליים. כל אלה גורמים לתשואות פורטפוליו הפרויקטים שאנחנו מקימים בשנים הקרובות להמשיך לעלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה