השוק
איתן יוחננוף: "יש פתרונות לחרם הטורקי, הלקוחות יכלו להוזיל את הסל לפסח"
איתן יוחננוף מפתיע בתובנה מעניינת אותה הוא חולק בראיון ב-ice; יוחננוף אומר שמי שרצה לקנות את אותו סל מוצרים מהשנה שעברה, השנה ובזול יותר - הוא יכול היה לעשות את זה; וגם למה הוא לא נכנס לעולם המשלוחים ואיזה פתרון הוא מצא בכל זאת
איתן יוחננוף הוא אחד משחקני הדיסקאונט הגדולים בישראל וזה אומר שכשהמשפחה הממוצעת בישראל רוצה למלא את המקררים ואם היא שחקנית של מחיר, אז בהחלט איתן יוחננוף הוא אחת הכתובות למשפחה הזו. שחקני הדיסקאונט בישראל הם אחד הסנסורים המשמעותיים ביותר לבחינת מצבה הכלכלי של ישראל ומכאן החשיבות לראיון שקיימנו עם איתן יוחננוף.
איך אתה רואה את ההכנסות לחג? יש יותר ישראלים בסופרים? פחות? מה הם קונים?
"עם ישראל קונה ומכין את עצמו לחג. ביחס לפעילות שלנו אנחנו עובדים חזק ואני מייחס את זה בעיקר לכך שכולם נשארים בבית אז זה מייצר שוק חזק".
"עם ישראל קונה ומכין את עצמו לחג. ביחס לפעילות שלנו אנחנו עובדים חזק ואני מייחס את זה בעיקר לכך שכולם נשארים בבית אז זה מייצר שוק חזק".
הטרנד כרגע הוא לצעוק שהמחירים יקרים, איך אתה רואה את הדברים האלה?
"בחג הזה יש המון מבצעים, יש מחירים טובים מאוד על המדפים ויש התפתחות משמעותית בסיגמנט הזה בתקופה האחרונה, בעקבות הניסיון של המותגים הגדולים להעלות מחירים.
"הניסיון הזה הכניס את המכירות של המותג הפרטי לקצב מכירות גדול יותר ואנחנו מרגישים את זה כשהמותג הפרטי בתחום הניקיון מוכר ממש חזק, וכן הלאה. בעולמות המותג הפרטי אנחנו רואים ממש מכירות טובות. ואל תטעה ככה מוזילים את סל הקניה ביחס לסל הקודם וזה מבורך כי זה נותן מענה ליוקר המחיר".
אם אנחנו משווים את הסל בפסח שעבר לסל שהפסח הזה.
"מי שמעוניין לקנות את הסל זול יותר מהמחיר שלו בשנה שעברה, אז יש לו את האופציות. אבל אתה צריך להבין, יש את הצרכנים שלא יוותרו על המותגים הגדולים וזה בסדר, אבל האפשרות להוזיל את המחיר של הסל לעומת פסח שעבר, קיימת ובגדול".
"מי שמעוניין לקנות את הסל זול יותר מהמחיר שלו בשנה שעברה, אז יש לו את האופציות. אבל אתה צריך להבין, יש את הצרכנים שלא יוותרו על המותגים הגדולים וזה בסדר, אבל האפשרות להוזיל את המחיר של הסל לעומת פסח שעבר, קיימת ובגדול".
איך זה מתיישב עם הצעקות בתוכניות הצרכנות?
"יש סוגים שונים של קטגוריות ויש היצע גדול יותר במותג הפרטי והצרכן שמוכן לוותר על המותג הגדול, יקנה את אותו המוצר במחיר נמוך משמעותית ואני רוצה להדגיש - זה בלי לוותר על האיכות. הצרכנים מתחילים להבין את ולהפנים את זה והם חוזרים למותג הפרטי בתקופות כאלה.
"יש סוגים שונים של קטגוריות ויש היצע גדול יותר במותג הפרטי והצרכן שמוכן לוותר על המותג הגדול, יקנה את אותו המוצר במחיר נמוך משמעותית ואני רוצה להדגיש - זה בלי לוותר על האיכות. הצרכנים מתחילים להבין את ולהפנים את זה והם חוזרים למותג הפרטי בתקופות כאלה.
"התהליך הזה, זה משהו שאני להגיד לך שהוא התחיל בשנתיים האחרונות ובשנה האחרונה התהליך הזה התגבר כשהצרכנים הצטרפו למשחק מה שלא היה בשנים עברו.
"עכשיו, יש קטגוריות קשיחות קשה לוותר על מותגים אבל זה תהליך טבעי של צרכנות. אדם קונה מוצר כי הוא צריך אותו ואם יש לך מותג פרטי שעושה את אותה עבודה במחיר זול יותר מהמותג הגדול אז זה הופך למצב בו יש מוצרים שהלקוחות נאמנים למותג הגדול ויש חלק הולך וגדל שבוחנים את המותג הפרטי ואם הוא עונה על הצרכים, הם חוזרים אליו וככה מוזילים את הסל בלי לוותר על מוצרים".
אז אם אנחנו מדברים על המותג הפרטי כמחולל תחרות על המדפים, אז הסיפור עם טורקיה משבש את התוכניות האלה.
"אני מאמין שגם לטורקיה נמצא את הפתרונות. אבל הטורקים הם לא היחידים בעולם ואנחנו פועלים לתת מענה איכותי שיהיה גם במחיר טוב ממקורות שהם לא שם. אבל אני רוצה שתבין את התהליך במותג הפרטי. אנחנו עושים מחקרים ממוקדים מאוד ומדוייקים מאוד איך להתאים את המותג הפרטי ללקוח הישראלי ואנחנו שואלים את הלקוח איזה סוג נייר טואלט הוא אוהב וכשאנחנו מבינים אז זה, אנחנו מביאים נייר טואלט בדיוק כמו שהלקוח הישראלי אוהב ובמחיר טוב יותר.
"אני מאמין שגם לטורקיה נמצא את הפתרונות. אבל הטורקים הם לא היחידים בעולם ואנחנו פועלים לתת מענה איכותי שיהיה גם במחיר טוב ממקורות שהם לא שם. אבל אני רוצה שתבין את התהליך במותג הפרטי. אנחנו עושים מחקרים ממוקדים מאוד ומדוייקים מאוד איך להתאים את המותג הפרטי ללקוח הישראלי ואנחנו שואלים את הלקוח איזה סוג נייר טואלט הוא אוהב וכשאנחנו מבינים אז זה, אנחנו מביאים נייר טואלט בדיוק כמו שהלקוח הישראלי אוהב ובמחיר טוב יותר.
"ההבדל במחיר בין המותג הפרטי למותג הגדול הוא משמעותי, אתה יכול להוזיל ב-30% ואפילו 40%. שים לב לרגע לעולמות נוזל לשטיפת כלים. נוזל כלים מהמותג הפרטי, עם חומר פעיל באחוז גבוה - וזה אומר שהוא מצמיד את עצמו למותגים הגדולים וזה בסופו של עניין 1.5 ליטר לעומת 750 מ"ל של המתחרה אז המחיר לליטר, יחידת המידה, אנחנו זולים משמעותית.
"הסיפור השנה הוא שמן זית. אתה רואה מה קורה בשוק העולמי בעקבות הבצורת באירופה רואים ששמן זית זה מוצר שהתייקר מאוד, המחירים עלו לרמות מטורפות אם מכרנו בשנה שעברה ב-19 שקל היום 30 שקל. זו התייקרות של חומר גלם".
בוא נחזור רגע לטורקיה, שיבושים ביצוא שלהם לישראל, יהרגו את המותג הפרטי
"טורקיה זו מדינה חשובה לנו. היא מאוד קרובה והיכולת של השוק הישראלי להשיג את הצרכים שלו ולהביא משם לכאן זה שילוב מנצח וחבל לוותר על היחסים האלה. אבל תזכור טורקיה היא לא רק ארדואן. האופוזיציה שלו שם היא חצי מהאוכלוסייה והחצי הזה רוצה לעבוד וזה נותן תקווה לעתיד ולכן אנחנו שומרים שם על נתיבים פתוחים שהם סוג של גחלים.
"טורקיה זו מדינה חשובה לנו. היא מאוד קרובה והיכולת של השוק הישראלי להשיג את הצרכים שלו ולהביא משם לכאן זה שילוב מנצח וחבל לוותר על היחסים האלה. אבל תזכור טורקיה היא לא רק ארדואן. האופוזיציה שלו שם היא חצי מהאוכלוסייה והחצי הזה רוצה לעבוד וזה נותן תקווה לעתיד ולכן אנחנו שומרים שם על נתיבים פתוחים שהם סוג של גחלים.
"אבל יש שוק חלופי נורמלי לטורקיה. יש כאלה, אבל כל האזור בתקופה סוערת, גם מזרח אירופה האירוע של אוקראינה והבלגן שם. גם המלחמה מגבילה את היצוא של אוקראינה. אבל למרות כל הנראות של הדברים השוק לא מוותר על הכלכלה ומוצא פתרונות ואתה לא רואה חוסר בסחורה על המדפים ושמחים לגלות שכולם פועלים מתוך אינטרס ואף אחד לא מוותר על שווקים וזה דבר מצוין".
אחת הטענות הייתה שמסניפי הדיסקאונט לא יצאו משלוחים. זה לא פספוס גדול של מכירות?
"אנחנו צפינו את הנולד בהיבט של היכולת לתת שירות שהוא ניתן על ידי ידיים עובדות ויש חוסר בידיים עובדות וזה הופך את המשלוחים לאתגר. המלחמה והיחסים בין ערבים ליהודים השפיעו מאוד על שוק העבודה ומשלוחים הולכים והופכים לבעיה.
"אנחנו צפינו את הנולד בהיבט של היכולת לתת שירות שהוא ניתן על ידי ידיים עובדות ויש חוסר בידיים עובדות וזה הופך את המשלוחים לאתגר. המלחמה והיחסים בין ערבים ליהודים השפיעו מאוד על שוק העבודה ומשלוחים הולכים והופכים לבעיה.
"באופן עקרוני, משלוחים זה לא משהו שאנחנו לא רוצים אלא אנחנו לא יכולים לתת. ואנחנו צפינו שזה מה שיקרה ולכן לא הכנסו את עצמנו למשלוחים. במשלוחים יש היבטים לוגיסטיים של מסה של סחורה שצריך להוביל אותה, אתה יודע מה המצב בכבישים ואז כשאני שולח רכב עם משלוח מתי הוא חוזר? עזוב, זה לא כלכלי.
עוד ב-
"מה שכן עשינו וזה היה הצלחה זה שיצרנו מצב בו אתה מזמין את הסחורה, אתה מגיע עם הרכב לחניה ייעודית בכניסה לסניף ואנחנו מביאים לך את המוצרים עד הרכב. ולמעשה בחרנו את מודל המכירות באינטרנט כפיק-אפ, הצרכן בכל מקרה מסתובב עם הרכב שלו, אז בדרך תבוא לקחת. כל מי שמשתמש בשירות הזה, ובהחלט יש שירות אחר. אנשים לפעמים נתקעים בשירות שהם חושבים שהוא נוח להם. אבל יש שירות אחר. אתה מגיע לפתח הדלת עם חניה מיועדת לאנשים באים לוקחים והולכים, הם בכל מקרה מסתובבים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.פרסומת בחינם לעסק פרטי ויקר (ל"ת)מפרסם בחינם 04/2024/24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.מי אמריוסף בן דוד 04/2024/24הגב לתגובה זו2 0מי אמר שצריכים לקנות הכל באותה רשת? צרכן חכם עובר ב2 או3 מקומות שונים וקונה את המוצר היותר זול. יש לפעמים פערים גדולים מאוד וניתן לצאת עם סל מוצרים הרבה יותר זול.סגור
-
9.יבוא מטורקיה לרשות הפלשתינאיתגיא 04/2024/23הגב לתגובה זו1 0מה שאתם לא יודעים זה שטורקיה מאפשרת לייצא לרשות הפלשתינאית את כל הסחורות שהיא לא מאפשרת לייצא לישראל. מה שלא ברור זה איך ממשלת ישראל מאפשרת זאת.סגור
-
8.בשביל פיק אפ צריך להחזיק רכבdw 04/2024/23הגב לתגובה זו2 0בעוד שבמשלוח גם לקוח ללא רכב, או חסר רצון לשלם בזמן ובדלק, יכול להזמין. לא שאין הצדקה לשירות הפיק אפ אולם הוא בפירוש נחות לשירות המשלוחים.סגור
-
7.פשוט שקרן. ביוחננוף שמן זית נמכר ב45 ולא ב30 (ל"ת)ארז 04/2024/23הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
6.לעצור את יבוא התכשיטים מטורקיה !! (ל"ת)בובליל הצורף 04/2024/23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.יוחננוף מעלה מחירים.צרכן כאוב 04/2024/23הגב לתגובה זו1 01. ביוחננוף יש עליית מחירים זוחלת. כל שבוע המחירים עולים קצת, כך שמוצר שעלה לפני חודשיים 10 ש"ח עלה לפני חודש 11 והיום 12, או 12.5. אז שיוחננוף לא ידבר על עליות מחירים. 2. חצי מהמוצרים ביוחננוף הם תוצרת טורקיה. החל מפסטות וכלה בנייר טואלט. - הגיע הזמן שנפסיק בעצמינו את היבוא מטורקיה. נפסיק לתת פרס לטרור ולתומכי הטרור שיוצאים נגדינו. ואולי אם נפסיק לקנות מוצרים מסויימים ביוחננוף, אולי אם נפסיק לקנות שם, אולי גם יוחננוף יבין את הרמז ( אחרת, כרגיל, נמשיך לממן את מי שעושה לנו רע ומרוויח על חשבונינו. )סגור
-
4.יוחננוףאלכס 04/2024/22הגב לתגובה זו1 0כתבת בלגן. אין ראש אין זנב. מילים מילים .סגור
-
3.להחריםיון 04/2024/22הגב לתגובה זו1 0לא קונים מוצרים מטורקיה ולא עובדים עים מי שמעסיקים פלסטיניםסגור
-
2.להחריםיון 04/2024/22הגב לתגובה זו1 0לא לקנות מוצרים מטורקיהסגור
-
1.זה לא בדיוק ראיון, זה פרסומת למותג הפרטיאני 04/2024/22הגב לתגובה זו8 1הסל השנה הרבה יותר יקר, ולא יעזרו סיפורים. שמן הזית עלה ולא ל-30 אלא ל-40 ומעלה. כל מוצרי החלב התייקרו. הבשר והעוף התייקרו, גבינות של המותגים הפרטיים של רמי לוי ושופרסל כבר אין במלאי ואין צפי שיחזור, התייקרות רבה. אין מוצר אחד שאפשר לקנות יותר בזול משנה שעברה, ואני לא מתכוון לנייר טואלט.סגור