השוק

רני צים בעסקת ענק: מכר את החברה תמורת 280 מיליון שקל

חברת 'רני צים מרכזי קניות' מדווחת כי חתמה על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים מגידו לחברת אאורה, תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל
מערכת ice |  1
רני צים (צילום pixabay, מאיר אדרי, פלאש 90)
חברת 'רני צים מרכזי קניות' מדווחת היום (חמישי) על מהלך משמעותי במסגרת האסטרטגיה של החברה למיקוד פעילותה בתחום של ייזום, הקמה וניהול של מרכזי קניות. החברה חתמה על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים מגידו לחברת אאורה. במסגרת העסקה, ימכרו רני צים ושותפה, יגאל קרני, את אחזקותיהם בחברת מגידו תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל. 
חלקה של רני צים מרכזי קניות בתמורה תעמוד על כ-78.5 מיליון שקל, וסכום זה יהווה במלואו תזרים מזומנים פנוי עבור החברה. בנוסף, העסקה תביא לביטול התחייבותה של רני צים להגדלת חלקה בחברת מגידו עד ל-100% תמורת סכום נוסף שהיה אמור להסתכם בכ-240 מיליון שקל. בהתאם, תגדל מצבת המזומנים של חברת רני צים ורמת המינוף של החברה תיפחת משמעותית. החברה תרשום בגין העסקה הפסד של כ-16.5 מיליון שקל.
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות, מסר: "העסקה למכירת אחזקותינו בחברת מגידו הינה במסגרת מימוש האסטרטגיה הנוכחית של החברה למיקוד פעילותה בתחום מרכזי הקניות והנדל"ן המניב, בו החברה נהנית מיתרונות יחסיים בזכות המומחיות, הניסיון והמוניטין המשמעותיים שנצברו בחברה לאורך השנים".
"בנוסף למיקוד העסקי", המשיך צים: "העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו לתשלום בסך של כ-240 מיליון שקל על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו, וכן מניבה לנו  תזרים מזומנים חופשי בסכום של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממימוש נכס, ללא גיוס הון או חוב".
לסיכום אמר רני צים כי "בהתאם תביא לשיפור נזילותה, להקטנת רמת המינוף שלה ולחיזוק איתנותה הפיננסית. כל אלה יאפשרו לנו להאיץ את פיתוח הפעילות בתחום מרכזי הקניות, ולפעול להשבחת המרכזים הקיימים לצד איתור הזדמנויות נוספות לרכישת קרקעות לייזום או נכסים פעילים נוספים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מאמין! שנה וחצי מאז שנרכשה מיגאל קרני
    הנוטע בשממה 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכבר מועברת הלאה לאטרקצ'י?! מה יעשו הרוכשים בכפר יונה? בעפולה? כל כמה חודשים - בעלים אחרים... חבל, בנייה טובה... צוותים סיניים עבדו ואולי גם עובדים 12 שעות ביום. כנראה שהתוצאות הכבידו...
    סגור