השוק
שטראוס שוברת את שיא כל הזמנים ומשיקה תוכנית אסטרטגית חדשה
הכנסות שטראוס שברו את שיא כל הזמנים והסתכמו ביותר מ-10 מיליארד שקל; הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-772 מיליון שקל שמהווים קצת יותר מ-7% מהמכירות; במסגרת התוכנית החדשה החברה תשקיע בישראל 5% עד 7% מהמכירות
שטראוס שברה ב-2023 את שיא כל הזמנים עם מכירות גבוהות מ-10 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 772 מיליון שקל. החברה תחלק דיווידנד של 270 מיליון שקל והיא פרסמה את התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות. וזו תוכנית מרשימה עם מחויבות לא קטנה לפעילות בישראל שהיא קריטית לכלכלה הישראלית בימים שלאחר ה-7 באוקטובר, ימים בהם אנחנו מדברים על יתירות של המערכות.
אם כן, ההכנסות של שטראוס חצו לראשונה בשנת 2023 את רף ה-10 מיליארד שקל ועומדות על כ-10.5 מיליארד, צמיחה של 11% ביחס לשנת 2022. שטראוס סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-2.7 מיליארד שקלים, צמיחה של 9.6% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
הרווח התפעולי השנתי של החברה הסתכם בכ-772 מיליון שקלים, המהווים 7.3% מהמכירות, ורווח נקי של כ-439 מיליון שקלים, המהווים 4.2% מהמכירות. את הרבעון הרביעי שטראוס מסיימת עם רווח תפעולי של כ-181 מיליון שקלים, המהווים 6.7% מהמכירות, ורווח נקי של כ- 100 מיליון שקלים, המהווים 3.7% מהמכירות. שטראוס תחלק לבעלי מניות דיווידנד בגובה 270 מיליוני שקלים.
במקביל כאמור פרסמה שטראוס את התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הבאות וזו תוכנית אסטרטגית שגובשה על ידי שי באבד, המנכ"ל שנכנס לתפקיד ב-2022 בשיאו של משבר הריקול הגדול אליו היא נקלעה.
אם כן, התוכנית האסטרטגית כוללת בניית תשתיות וזריעת זרעים למנועי צמיחה עתידיים. בחברה אומרים כי מטרת המהלכים האסטרטגיים של הקבוצה היא להמשיך את הצמיחה השנתית האורגנית בהכנסות של כ-5% בשנה ולשפר את רווחיות הקבוצה לשיעור רווחיות תפעולית של בין 10-12% בשנת 2026. שטראוס פועלת להרחיב את העסקים הקיימים בישראל, בברזיל ובפעילות המים.
בישראל, בכוונת שטראוס להמשיך ולחזק את פעילותה בקטגוריית ה-Snacking באמצעות פנייה לקהלים וקהילות חדשים. לשטראוס ישראל מגוון רחב של מוצרים לרבות מוצרי המחלבות, הממתקים והחטיפים המלוחים. שטראוס תמשיך לפתח את עולם ה-SNACKING במגוון הזדמנויות צריכה, ובמגוון קטגוריות וקהלי יעד במוצרי המחלבה, החטיפים המתוקים והחטיפים המלוחים. כל זאת לצד המשך הצמחת פעילות הליבה בתחום הקפה, החלב והסלטים הארוזים.
במקביל, שטראוס פועלת לצמוח בעסקים הקיימים בישראל, כאשר בכוונת הקבוצה להמשיך ולהרחיב את היצע המוצרים מן הצומח (Plant Based) באמצעות מפעל חדש וכניסה לקטגוריות חדשות מן הצומח. במקביל, שטראוס פועלת לפיתוח חדשנות פורצת דרך סביב פעילויות הליבה.
כדי לממש את האסטרטגיה של הקבוצה בישראל, שטראוס הציבה לעצמה יעד להשקיע את מרבית השקעותיה ההוניות בעסקי הליבה החל מ-2024.
בברזיל, שטראוס, ביחד עם שותפתה המקומית, תמשיך לשמור על מעמדה של החברה המקומית (3corações) כחברת הקפה הגדולה ביותר ותשאף לשרת קרוב ל-200 אלף נקודות הפצה. 3corações תפעל להמשך הרחבת הפעילות בברזיל שאינה קפה קלוי וטחון והרחבה של קטגוריות משיקות כגון קפסולות, אבקות מיצים וקקאו, משקאות חלב צמחי, וכמו כן כניסה לקטגוריות חדשות באמצעות מיזוגים ורכישות. השאיפה של החברה היא להרחיב שיעור מכירות מקטגוריות שאינן קפה קלוי וטחון.
כמו כן, החברה המקומית תפעל לשיפור הרווחיות בברזיל על ידי מיקוד במהלכי התייעלות תפעולית ופרודוקטיביות, ומינוף הפלטפורמה הלוגיסטית והמסחרית המקומית.
בתחום המים, שטראוס מתכוונת להרחיב את הקטגוריות הקיימות שלה למתן מענה למגוון קהלים וקהילות חדשות, ובמטרה להרחיב את מגוון הפתרונות לצד המשך פיתוח וביסוס הגאוגרפיות הקיימות ובחינת התרחבות בגאוגרפיות חדשות.
במסגרת מימוש האסטרטגיה, שטראוס תפעל לחיזוק החוסן הפיננסי והעסקי של הקבוצה, ופיתוח יכולות חדשות כדי לייצר מצוינות עסקית. כחלק ממהלכי הטרנספורמציה הכלולים באסטרטגיה, שטראוס תקדם שורת מהלכי התייעלות אשר צפויים להביא חיסכון של כ-300-400 מיליון שקלים משנת 2026 ואילך. שטראוס הציבה לעצמה כמטרה לחדש ולרענן את הפורטפוליו שלה עד שנת 2026 ולהשקיע בין 5-7% ממחזור המכירות בהשקעות הוניות (Capex). בנוסף, שטראוס תמשיך את המסע לשיפור הצמיחה והרווחיות בתחום הממתקים ובסברה.
עיקרי התוכנית כוללים צמיחה שנתית אורגנית ממוצעת במכירות של כ-5% בין השנים 2024-2026, שיפור הרווחיות לשיעור רווחיות תפעולית של בין 10-12% בשנת 2026, השקעות שיא בתשתיות, במפעלים ובפעילויות בישראל – CAPEX של בין 5-7% מהמכירות. פרודוקטיביות שתביא לחיסכון של כ-300-400 מיליון שקל החל משנת 2026. בנוסף תקים החברה מפעל חדש בישראל שיחל פעילותו בשנת 2025 בתחום החלב הצמחי.
עוד ב-
שטראוס תפעל לשמירה על מעמדה כחברת הקפה המובילה ושיפור הרווחיות בברזיל מיזוגים ורכישות בברזיל והרחבת שיעור ההכנסות מפעילות שאיננה קפה קלוי וטחון ותקים מפעל ייצור חדש בסין.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.לא סופרים אותנוחזי 03/2024/31הגב לתגובה זו0 0קורא לחרם על מוצרי שטראוס על שהעלו מחירים בשעת מלחמה! בושה וחרפה!סגור
-
7.מנכל וחברה סתומה אחרי אסטרטגיה של bcg הלכו לשלם למקינזייועצת מובילה 03/2024/30הגב לתגובה זו0 0מיליניים רבים הלכו לפח חברה לאבדוןסגור
-
6.שי באבד מנכל אפס וכושל סמרטוט (ל"ת)מאחד שיודע 03/2024/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.כסףשילה 03/2024/27הגב לתגובה זו2 0להפסיק לקנות מוצרים של שטראוס עד שיורידו את המחירים " חרם עכשיו "סגור
-
4.עושק מורשהשמוליק 03/2024/26הגב לתגובה זו2 0האזרח הקטן ימשיך לממן בעליות מחיר את עושק החברות שלא רואות דבר מלבד אך לקחת יותרסגור
-
3.שטראוס חברה חזיריתליאור 03/2024/26הגב לתגובה זו2 1לא לקנות מוצרים של שטראוס.זאת אחת מהחברות החזיריות הגדולות במשק הישראלי שעושקות את ציבור הצרכניםסגור
-
2.ככה זה כשהצרכנים מטומ טמים. (ל"ת)@ 03/2024/26הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.מוזרמוזר 03/2024/26הגב לתגובה זו3 0מוזר, כל חברות הקמעונאות העלו מחירים כי אמרו שהם מפסידות ומציגות רווחים גבוהים. מוזר.סגור