השוק

בנק ישראל יוריד את הריבית? "נתון מעודד לנוטלי משכנתאות"

ליאור לייבל, מנהל מרחב צפון בחברת אלדר משכנתאות, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור: "העלייה במדד המחירים עשויה לשנות את הכיוון של הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להפחתת ריבית נוספת בהחלטה בעתיד הקרוב". 
מערכת ice |  1
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש פברואר 2024 ב-0.4%, כאשר בשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2024 לעומת פברואר 2023) עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.5%, מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ירד בחודש פברואר 2024 ב-0.2% והגיע ל-129.9 נקודות לעומת 130.2 נקודות בחודש קודם. מתחילת השנה עלה מדד זה ב-0.1%.
ליאור לייבל, מנהל מרחב צפון בחברת אלדר משכנתאות, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור: "מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר שפורסם היום על ידי הלמ''ס מציג עליה של 0.4% כאשר יעד האינפלציה של בנק ישראל נמצא עדיין בטווח התקין ועומד על 2.5%. לפי תחזית הכלכלנים בחטיבת המחקר של בנק ישראל עדיין יש צפי להתמתנות בהמשך. העלייה במדד המחירים עשויה לשנות את הכיוון של הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להפחתת ריבית נוספת בהחלטה בעתיד הקרוב". 

עוד הוסיף: "מדד מחירי הדיור עלה ב- 1.2% והדבר ישפיע כמובן גם על שוק הנדל"ן שנמצא במגמת התאוששות ורשם בחודש ינואר עליה של 14% בהיקף העסקאות לעומת ינואר אשתקד. לעומת העלייה במספר העסקאות היקף המשכנתאות נמצא עדיין במגמת דשדוש וניתן לייחס זאת בעיקר לתנאי התשלום שמציעים הקבלנים כדיי למשוך קונים לבצע עסקאות, מדובר על תנאים של 20/80, 10/90 - מאחר ואת יתרת החוב ישלמו במועד המסירה הרוכשים לא פונים לקחת משכנתא בשלב זה".
לסיום הסביר: "נתון מעודד לנוטלי משכנתאות חדשות: על פי נתוני בנק ישראל ניתן לראות ירידה בריבית הממוצעת במשכנתאות חדשות שעומדת כעת על 5%. ירידות נוספות בהמשך יחזירו לשוק את המשקיעים ומשפרי הדיור שסביבת הריבית הגבוה דחפה אותם לחפש אלטרנטיבות אחרות".
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור: "מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% מה שמביא את קצב האינפלציה ל-2.5%. בחברת דרא מצפים שבנק ישראל ימשיך בהורדות ריבית מתונות כל עוד האינפלציה נותרת בתוך הטווח אותו הגדיר בנק ישראל.  מדד מחירי הדיור עלה ב-1.2% וזה בהמשך להתאוששות בקצב העסקאות, כפי שפורסם השבוע על ידי הכלכלן הראשי במשרד האוצר. שני הנתונים האלה מבטאים יחד את המגמה המתפתחת בשוק הדיור: ביקושים מתגברים, היצע נמוך ומחירים הנמצאים בקו עליה. להערכה החברה, מגמה זו תלך ותתחזק במהלך השנה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור
    ברור 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שצריך להוריד את הריבית
    סגור