השוק

הראל ביטוח ופיננסים: "בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי"

ראש אגף כלכלה ומחקר עפר קליין ציין כי בחודשים הקרובים ישראל צפויה להיכנס לרצף של מדדים חיוביים, פברואר עד מאי. הבכיר בהראל ביטוח ופיננסים התייחס גם למדיניות המוניטרית: "להערכתנו הריבית תרד השנה בקצב מתון מהצפוי בשוק בארץ ובעולם". בנוסף, גם הפד צפוי להותיר לדבריהם את הריבית ללא שינוי
מערכת ice | 
עפר קליין (צילום יונתן בלום, shutterstock, Magma Images)
לאחר 26 חודשים האינפלציה חוזרת לתוך גבולות היעד וצפויה להישאר בחלק העליון של היעד בשנה הקרובה. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי את התחזית ל-12 המדדים הבאים העלנו ל-3%, בשל עליית המע"מ המתוכננת לינואר 2025. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, התייחס הערב (חמישי) לנתונים.
"במבט קדימה, בחודשים הקרובים אנחנו נכנסים לרצף של מדדים חיוביים, פברואר עד מאי", אומר קליין. "התחזית הראשונית לפברואר עומדת על 0.3 אחוז לאור העלייה במחירי החשמל, המזון והפירות-ירקות ועלייה דומה גם במדד מרץ. את התחזית ל-12 המדדים הבאים העלנו ל-3.0%, בשל עליית המע"מ המתוכננת לינואר 2025 (כ-2.5% ללא עליית המע"מ)".

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי 0.0 (מעט נמוך מהצפי המוקדם לעלייה של 0.1). עלייה במחירי הדלק המזון והבריאות קוזזו עם ירידה גדולה מהצפי במחירי הנופש והטיסות לחו"ל. "בעקבות המדד האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-2.6 אחוזים, חזרה לתוך גבולות יעד בנק ישראל (1% עד 3%) ובשער החליפין הנוכחי היא צפויה להערכתנו להישאר שם עד לסוף השנה".
"המדד לא משנה את ההערכה שלנו שבנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי בהחלטה הקרובה בעוד כשבוע וחצי, ב-26 בפברואר, גם בשל הורדת דירוג האשראי בסופ"ש האחרון והסיכון שחברות דירוג נוספות יפעלו כך. להערכתנו הריבית תרד השנה בקצב מתון מהצפוי בשוק בארץ ובעולם".
 
האינפלציה בארה"ב אמנם ירדה בינואר אך פחות מהערכות המוקדמות ל-3.1%, תרמו לכך המשך עלייה מהירה מהצפוי במחירי הדיור ושירותי התחבורה (ביטוחים וטיסות). אינפלציית הליבה (ללא מחירי המזון והאנרגיה) נותרה גבוהה על 3.9%. "הנתון לא משנה את הציפיות המוקדמות שלנו שהבנק המרכזי ישאיר את הריבית ללא שינוי בהחלטה הבאה ומוריד את הסיכויים שנראה את הריבית יורדת עוד במחצית הראשונה של השנה".
"דחיית מועד הפחתת הריבית בארה"ב יחלחל להחלטות הבנקים המרכזיים האחרים בעולם, כולל בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה