השוק

סמוטריץ' בוועדת הכספים: "אפשר להעביר את התקציב הזה פה אחד"

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום לדיון בנושא תקציב נוסף לשנת 2024 ובה השתתף גם שר האוצר, שהציג את התכנית. בדבריו התייחס השר לתקציב הבעייתי בזמן מלחמה והתייחס גם לנושא תנועות הנוער עליו דובר רבות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', משתתף כעת (שני) בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשותו של חה"כ משה גפני מיהדות התורה, בנושא תקציב נוסף לשנת 2024.
לאחר שפורסם כי יתקיים קיצוץ בתקציבי תנועות הנוער, הבוקר עם הגעתו לוועדה דאג סמוטריץ' לפזר את הערפל ואמר כי לא יתקיים קיצוץ בתקציבים אלו. "לא יהיה קיצוץ בתנועות הנוער, נשלים אותו. קיצוץ רוחבי הלך גם למקומות לא נכונים ונתקן את זה", אמר השר בנושא.
שר האוצר שהציג בוועדה את התקציב הנוסף פתח את דבריו בהתייחסות למבצע החילוץ הנועז בו שוחררו שני חטופים משבי חמאס. "זה בוקר של רגשות מעורבים, שמחה גדולה וגאווה גדולה, הלוחמים, שב"כ, ימ"מ, צה"ל, זוקפים לנו באיזה שהוא מקום את הגאווה הלאומית. אחד האתוסים של מדינת ישראל שלא נחסוך להציל אף יהודי שבצרה, יחד עם זאת התבשרנו על שני לוחמים גיבורים במגלן ויש לנו עוד חטופים שיש להשיב הביתה. בוקר מורכב, ובזה אין קואליציה ואופוזיציה וכולנו חווים את הטלטלה הזו שיש בה הרבה כאב, יחד עם זאת העם הזה מגלה כוחות שאולי שכחנו שיש בנו". אמר סמוטריץ'.
בנוסף, אמר: "זה מביא אותנו לתקציב אנחנו שמים את המילואימניקים במרכז, עם הסדירים, עם העורף והגב שהם מקבלים מהמשפחות, זה משהו שנושא עבור כולנו, הרוח הישראלית. זה נמצא גם בתקציב הזה, כל מה שנוגע למילואימניקים לא נחסוך, תקענו בתקציב הזה 9 מיליארד ₪, ואם זה יעלה יותר, יעלה יותר. בשביל כלכלה צריך ביטחון ובשביל זה צריך ביטחון. את הניצחון מביא העורף הלאומי של מדינת ישראל שמגלה כושר עמידות. רואים כמה האויב מופתע מזה, כמה הוא חשב שהעורף הישראלי לא יכול יותר. זה גם בזכות האחדות בחברה הישראלית ובראש ובראשונה בקרב החיילים". 
"זה בסדר שיש אופוזיציה וקואליציה, אבל חשוב לי מאוד שגם פה הדיונים יהיו דיונים של אחדות. אפשר גם לשנות, אני לא חושב שכל השכל אצלנו באוצר ובממשלה, אם יהיו הערות טובות נקשיב להם וניישם כמה שאפשר. גם מול לחצים מול העולם, הרבה תלוי ביחד שלנו. מותר שיהיו ויכוחים אבל שנעשה את זה אחרת".
"היו לי 3 אתגרים בהנחת התקציב הזה, הראשון זה לספק את כל צרכי המלחמה, בחזית ובעורף עד לניצחון, גם ששמנו את התקציב המתוקן ל-23, אמרתי שאני הולך על מדיניות מרחיבה. המלחמה הזו התחילה בצורה קשה מאוד, אנחנו צריכים לבנות את המדיניות הכלכלית כדי לבשר לתושבי הדרום, למילואימניקים ולכולם שיש פה מדינה, ושיש מי שמחזיק אותך בתקופת משבר". הוסיף.
עוד אמר: "אני מתעקש על הקמת ועדה ציבורית לעניין תפיסת הביטחון, אבל בשלב הראשון מזרימים כסף למכונת המלחמה כי על זה בנוי הקיום שלנו, ויש תקציבים לביטחון האישי, לרווחה, לבריאות, לשיקום, גם של חבל התקומה, של העוטף, זה חלק מהניצחון שלנו, החבלים האלה יצטרכו להגדיל את עצמם בשנים הקרובות, לכן התקציב גדל, הוא גדל מאוד סיבות של בנייה, של תעסוקה ועוד". 
"עם זאת במציאות פיסקלית אין מתנות חינם, ותראו שביצענו צעדי התכנסות גם בתקציב הנוכחי לשנת 2024, ויותר חשוב צעדים לתקציבים של 25 והלאה, זה מסמל לשווקים ולציבור אחריות, ולהבנה שנכון יש מלחמה ויש צרכים ואנחנו עושים את זה, אבל אנחנו צריכים לעשות זאת באיזונים פיסקליים". הוסיף.
בנוסף, אמר השר סמוטריץ': "הדבר השלישי, ויש שצחקו עלי שאמרתי את זה, יש לעשות את זה באחדות, אני מאמין בזה לא באמירה מהפנים לחוץ, תקציב תמיד יש בו מחלוקת, כי זה משקף סדרי עדיפויות, זה בסדר ויש תפיסות שונות וסדר עדיפויות שונות בצדדים שונים של הפוליטיקה, ואם הייתי נותן למחנה שלי או השני לקצץ איפה שמבחינתו פחות חשוב, זה קל, אבל אמרתי שאני לא עושה את זה בזמן מלחמה. סינוואר יושב בבונקר, ושהוא רואה אותנו מלוכדים וחזקים, הוא מתייאש, נשבר והוא גם יחזיר את החטופים וייכנע, אבל שהוא רואה ביננו בקיעים הוא מתחזק. לכן אנחנו מתכנסים אבל לא שוחטים אף פרה קדושה, יהיו שיצעקו על תקציב הבימה ויהיו שיצעקו על תקציב ההתנחלויות, אבל לא תצליחו לגרור אותי למלחמות האלה. אין קיצוץ בדברים לא חשובים, הכל חשוב, יש חשוב יותר, זה דורש קיצוצים קשים וכל הסקטורים וכל המשרדים חווים זאת, השתדלתי שזה יהיה מאוזן".

עוד אמר: "אותו דבר בצד ההכנסה, יש מלחמה, לא הלכנו למקומות ספציפיים, השתדלנו לעשות את זה כמה שיותר רחב, זה יותר קשה וזה לקח יותר זמן, ולכן גם אחרנו בהגשת התקציב, האיחור כי לא רציתי לעשות חיים קלים וזה לקח יותר זמן. התיקון הזה נותן את הרוח הגבית למלחמה על כל צרכיה, הוא אחראי  בצד השני שלו, נשתדל לשמור על האחדות הלאומית שלנו ולהימנע מלדרוך על מוקשים שיפוצצו כאן את כולנו, אנחנו לוחמים יחד נגד הנאצים של חמאס דאעש בעזה. כלכלה חזקה יודעת לתמוך את צרכי הביטחון, וביטחון חזק הוא מנוע לכלכלה, אני מבקש ומתחנן שנעשה את המלחמה הזו יחד".
 
"לא יהיה קיצוץ בתנועות הנוער, נשלים אותו. קיצוץ רוחבי הלך גם למקומות לא נכונים ונתקן את זה. נעשה את זה מכובד וענייני, אני מכיר את היו"ר שנים, הוא יודע לתת מקום לכולם, הוא יודע לומר לי בוא נחפש פשרה ופתרון שכולם ירגישו חלק. בתקציב הקודם ישב פה אלכס קושניר, השפענו, נתנו לנו להרגיש שאנחנו חלק, בטח ובטח בעת מלחמה, פי אלף. אפשר להתווכח, על מה שצריך נעשה דיונים, אפשר להעביר את התקציב הזה פה אחד, ואם יחייב אותנו לשינויים, נעשה שינויים". הוסיף שר האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה