ישראל עוברת לאינוורטר: אייס בשיתוף אלקטרה מזגנים

כמה כוח סוס זה BTU? כך תבחרו את הספק המזגן המתאים לכם

החלטתם להתחדש במזגן? לפני הקנייה, חשוב שתכירו את המונחים הבסיסיים המגדירים את הספק המזגן המתאים לחלל שלכם. מה בדיוק ההבדל בין כוח סוס ל-BTU ואיזה גורמים חשוב להביא בחשבון במועד הרכישה? אתר ice ואלקטרה מפזרים את סימני השאלה

בשיתוף אלקטרה | 
צילום אלקטרה מזגנים
קבלתם החלטה לקנות מזגן חדש? מזל טוב. לקראת הרכישה סביר להניח כבר שנתקלתם בפרסומים של מותגים שונים ואולי אפילו הספקתם לבקר בחלל תצוגה ולהתרשם מההיצע הקיים היום בשוק. במידע ובז'רגון המקצועי בתחום, "מככבים" מונחים שונים כמו "כוח סוס" או "BTU", ולא בכדי. מדובר למעשה בשני מונחים מרכזיים המגדירים את הספק המזגן המתאים לחלל שלכם – ואולי גם החשובים ביותר בעת רכישת מזגן.
כדאי להפנים: היכרות עם שני המונחים היא לא רק בגדר המלצה חמה, אלא תסייע לכם הלכה למעשה בבחירת מערכת המיזוג הנכונה ואופטימלית עבורכם. על הדרך היכרות עם המונחים הללו גם עשויה לחסוך מכם עוגמת נפש ברכישת מזגן לא מתאים, שאינו עושה עבודתו בחלל כמצופה. אז נתחיל בהסבר בסיסי על שני המונחים.
כוח סוס  BTU Vs 
כוח סוס היא צורת מדידה רווחת ומוכרת. מי שמכיר את עולמות הרכב ודאי נתקל במונח הזה רבות לאורך השנים. מדובר במדידת הספק מסורתית שהייתה נהוגה עבור מכונות, ואומצה CVNAL גם בתחום המיזוג – וזאת על אף שאינה מספקת מידע מדויק לגבי יעילותו התרמית של המזגן.
BTU, או בשם המלא: British Thermal Unit, היא יחידת מידה המתארת את כמות החום הדרושה לשינוי טמפרטורת מים. בהקשר של עולמות מיזוג האוויר, המונח הזה משקף את יכולתו של המזגן לקרר או לחמם נפח אוויר מסוים.
בשונה מכוח סוס, מדידתBTU  במזגנים מאפשרת לנו לקבל תמונה מדויקת יותר על הספק המזגן ויעילותו – מה שמסייע לנו לקבל החלטה מושכלת שתביא לחיסכון כספי קצר וארוך טווח, ומנגד תצמצם את הסיכון שברכישת מזגן בעל הספק נמוך מדי ביחס לגודל החלל.
כמה BTU זה כוח סוס?
על אף שמדידת הספק המזגן באמצעות BTU הופכת למקובלת ולנפוצה יותר בתחום מיזוג האוויר, אנו עדיין עשויים להיתקל במומחים מהתחום, ובפרסומות שמציעות לנו לרכוש מזגן בעל הספק של 1 כוח סוס או יותר.
אז כמה BTU זה כוח סוס? בואו נעשה לכם סדר. מזגן 1 כוח סוס לדוגמה, שווה בעוצמתו לסביבות ה-9,000 BTU, והוא יתאים למרבית החללים הקטנים בגודל של 10-12 מ"ר. באופן כללי ניתן לומר שככל שה-BTU גבוה יותר, כך גדלה היכולת לקרר או לחמם חלל גדול יותר – כאשר מדידת BTU משתנה בין חימום לקירור, כשמקור ההבדל הוא בכיוון העברת החום.
בחירת המזגן הנכון
לפני שאתם ממהרים להחליט מהו ההספק המתאים ביותר עבורכם, בין אם כוח סוס או BTU, עליכם לקחת בחשבון את הגורמים המשפיעים על יעילות עבודת המזגן בחלל – ובהם גודל החדר, רמת החשיפה לשמש, קומת הדירה, איכות הבידוד התרמי, ועוד.
נוסף על כך, קיימות טכנולוגיות שונות העשויות גם הן להשפיע על עבודת החימום והקירור, לדוגמת השימוש בטכנולוגיית אינוורטר, המווסתת את פעילות המזגן בהתאם לתנאים הקיימים בחלל. בכל מקרה, לפני כל רכישה, אנו ממליצים לכם להתייעץ איש מקצוע שיוכל לכמת את סך הנתונים הנדרשים ולהמליץ על המזגן האידיאלי בשבילכם. מומחי המיזוג של אלקטרה ישמחו לסייע ולעמוד לשירותכם בכל שאלה באתר ובחנות המיזוג, כדי שתבחרו נכון את המזגן המתאים לכם.
לכל הכתבות במתחם לחצו כאן
(בשיתוף אלקטרה)