ישראל עוברת לאינוורטר: אייס בשיתוף אלקטרה מזגנים

איך לבחור מזגן: המדריך לקונה המודע

בחירת מערכת מיזוג אוויר היא לא עוד תהליך שעושים על הדרך, אלא מחייבת שיקול דעת והתייחסות למגוון גורמים: מסוג המזגן וטכנולוגיית האינוורטר, דרך התאמה למאפייני החלל ועד לאחריות ושירות. אתר ice ואלקטרה עם כל מה שחשוב וצריך לדעת לפני שקונים מזגן
בשיתוף אלקטרה | 
צילום pixabay
בעידן בו המזגן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, הבחירה במערכת מיזוג אוויר המתאימה ביותר לבית או למשרד שלנו היא יותר מסתם רכישה – מדובר בפירוש בהשקעה באיכות חיינו. מזגן איכותי ויעיל אנרגטית לא רק מספק לנו סביבת מגורים נעימה ובריאה, אלא גם חוסך בהוצאות האנרגיה לאורך זמן. לכן, הבחירה במזגן שמתאים בדיוק לצרכים ולהעדפות שלנו, הן מבחינת עצמת הקירור והחימום והן מבחינת היעילות האנרגטית, היא קריטית.
סוגי מזגנים וייעודם
עולמות מיזוג האוויר, מציעים מגוון אפשרויות רחב ומגוון, כאשר כל סוג מזגן מותאם לצרכים ולחללים שונים. כך למשל, מזגנים עיליים, מיועדים בעיקר לחללים ביתיים ומסחריים קטנים ובינוניים, תוך שהם מציעים פתרון אסתטי ויעיל.
לעומתן, מערכות מיני מרכזיות ומערכות Variable Refrigerant Flow (VRF) מספקות פתרון לחללים גדולים יותר – עם אפשרות לשליטה ממוקדת וחסכון באנרגיה. חשוב להביא בחשבון כי סוג המזגן אינו יכול להוות שיקול היחיד והבלעדי בתהליך הבחירה, אלא חשוב לבדוק ולברר מהי הטכנולוגיה העומדת מאחוריו.
היתרונות של טכנולוגיית אינוורטר
בשנים האחרונות תחום המיזוג עובר מהפכה טכנולוגית מואצת, כאשר המילה האחרונה בתחום היא טכנולוגיית אינוורטר. מדובר בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, המאפשרת שליטה מדויקת בטמפרטורה ובצריכת האנרגיה. מזגנים הפועלים בטכנולוגיית אינוורטר יכולים לווסת את עוצמת החימום או הקירור בהתאם למצב הטמפרטורה המשתנה תדיר בחלל – מה שמביא לחיסכון באנרגיה ולהארכת חיי המערכת. על כן, בחירת מזגן עם טכנולוגיית אינוורטר היא בחירה חכמה וכדאית לטווח הארוך גם עבורכם וגם עבור הסביבה.
כך תבחרו מזגן
בחירת מזגן מתחילה בראש ובראשונה בהיכרות ובמיפוי תנאי חלל המיועד והצרכים הספציפיים שלו. התנאים המשפיעים על פעולת המזגן הם בין היתר גודל החדר גדול וכמות החלונות, החשיפה לשמש, הקומה, מספר האנשים ששוהים באותו החלל, וברשימה נכללים עוד מאפיינים נוספים.
בבואכם לרכוש מזגן חדש, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל לקחת בחשבון את מכלול התנאים ולייעץ לכם במקצועיות על האפשרויות העומדות לרשותכם ועל הספקי המזגנים השונים – כמובן בהתאם לצורך האישי שלכם. הספק המזגן יופיע ככוח סוס או כ-BTU, שתי יחידות מדידה רווחות בעולם המיזוג. בהקשר הזה צריך להוסיף כי יחידת המדידה BTU מספקת לנו תמונה רחבה ומדויקת יותר על הספק המזגן, ועל כן כדאי להכיר אותה ולבדוק לפיה.
לצד המאפיינים הטכניים, חשוב לשקול גם אלמנטים נוספים – כגון: אחריות, שירות לקוחות ואופי השימוש המיועד. אחריות ממושכת ושירות לקוחות זמין ויעיל יכולים להוות גורם מכריע בבחירת המזגן. כמו כן, חשוב להתאים את המזגן לאופי השימוש – האם הוא עבור משרד, בית או חלל מסחרי? הבחנה זו תשפיע על הבחירה שלכם ותבטיח שתהנו ממיזוג אוויר נעים, איכותי ויעיל לאורך זמן.
לסיכום: בחירת מזגן היא תהליך שדורש שיקול דעת והתייחסות למגוון גורמים: מסוג המזגן וטכנולוגיית האינוורטר, דרך התאמתו לגודל ולמאפייני החלל ועד שיקולים כמו אחריות ושירות. כדי להבטיח שתבצעו את הבחירה הנכונה ביותר, מומלץ להיעזר באיש מקצוע מנוסה שיבין את הצרכים הייחודיים שלכם ויעזור לכם לבחור את המזגן המושלם עבורכם. צוות המומחים שלנו באלקטרה ישמח לספק לכם את הייעוץ, התמיכה והשירות הטובים ביותר, כדי להבטיח שתהנו ממיזוג אוויר אופטימלי בכל ימות השנה.
לכל הכתבות במתחם לחצו כאן
(בשיתוף אלקטרה)