בחירות 2022

תוצאות המדגמים: נתניהו יאבד את ראשות הממשלה בגלל בל"ד?

דרמה: גוש הימין אמנם כרגע מנצח בבחירות עם 61 מנדטים על פי רוב הסקרים, אך בל"ד מגרדת את אחוז החסימה ועשויה לעבור אותו ברגע האחרון. האם נתניהו שוב יאבד את ראשות הממשלה בגלל המפלגות הערביות?
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
רגעים של מתח ודרמה גדולה הגיעו לסיומם כאשר הערב (שלישי) הגיעו תוצאות הדגמים בכלל ערוצי התקשורת בישראל שקבעו: כרגע בנימין נתניהו וגוש הימין בדרך חזרה לראשות הממשלה.
מגדם חדשות 12: 
על פי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מוביל את המפלגות בישראל עם 30 מנדטים בסך הכל, כאשר יאיר לפיד ויש עתיד עם 24 מנדטים בלבד במקום השני. ההפתעה מגיעה כמובן במקום השלישי, כאשר הציונות הדתית-עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' עם 14 מנדטים.
המפלגה הרביעית בגודלה היא המחנה הממלכתי עם 11 מנדטים בלבד, ש"ס עם תוצאה חזקה מאוד של 10 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים בסך הכל, העבודה של מרב מיכאלי עם 6 מנדטים בעוד שמרצ עם 5 בדומה לרע"מ. תע"ל-חדש עם 4 בדומה לישראל ביתנו שהתרסקו. לגוש הימין יש 61 מנדטים, כאשר 55 מנדטים יש לקואליציה שתלויה ב-4 מנדטים של חד"ש-תע"ל, כאשר הבית היהודי ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה ונותרו עם 0 מנדטים ביד.
מדגם חדשות 11: 
על פי המדגם של כאן 11 הליכוד ובנימין נתניהו  עם 30 מנדטים, יש עתיד ויאיר לפיד עם 22 מנדטים. ההפתעה הגדולה מגיעה אצל הציונות הדתית של בן גביר וסמוטריץ' עם 15 מנדטים, בעוד שגנץ והמחנה הממלכתי עם 13 מנדטים. ש"ס ואריה דרעי עומדים על 10 מנדטים והציונות הדתית על 7 מנדטים. 
ליברמן עם ישראל ביתנו עומדת על 5 מנדטים יחד עם מפלגת העבודה של מרב מיכאלי גם עם 5 מנדטים. לצדם נמצא מנסור עבאס (רע"ם) שמתחזק עם 5 מנדטים. מפלגת מר"צ עומדת על 4 מנדטים לצד חד"ש-תע"ל שעוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.
 
מדגם חדשות 13: 
מפלגת הליכוד נמצאת מעל כולם עם 31 מנדטים, זאת לעומת יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד שגרפו 24 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עמדה בכל התחזיות והשיגה 14 מנדטים. בני גנץ והמחנה הממלכתי גרפו 12 מנדטים. 

שתי המפלגות הדתיות נמצאות בצמוד אחת לשנייה כאשר ש"ס השיגה 10 מנדטים ואילו יהדות התורה גרפה 7 מנדטים. אביגדור ליברמן עמד בתחזיות והשיג 5 מנדטים, מפלגת העבודה הצליחה לעבור את אחוז החסימה בסופו של דבר עם 5 מנדטים. רע"מ גם היא השיגה 5 מנדטים, וחדש תעל הצליחו גם הם לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו גם מרצ.
בל"ד נשארת כרגע בחוץ, אך למרות זאת - על פי כל עדכוני המדגמים, היא קרובה מרחק של נגיעה מאחוז החסימה ונמצאת כרגע באזור ה-3% כשבהחלט כל כל יכול להכריע. איילת שקד לא הצליחה להפתיעה ברגע האחרון ותישאר מחוץ לממשלה. בסקר של חדשות 12, גוש נתניהו והימין משיגים 61 מנדטים. אגב, גם על פי הסקר של חדשות 11, נתניהו וגוש הימין עם 62 מנדטים.
 
מדגם חדשות 14: 
הליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 22, הציונות הדתית 12, המחנה הממלכתי 11, ש"ס 10, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 6, העבודה 6, מרצ 5, רע"מ 4, חד"ש – תע"ל 4. גוש נתניהו עם 61, גוש לפיד עם 59. 
ברשימות המפלגות המאוכזבות שלא עברו את אחוז החסימה: הבית היהודי של איילת שקד, מפלגת בל"ד, צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, כמו גם ירון זליכה, אביר קארה ואלי אבידר. למרות זאת כאמור, בל"ד קרובה במיוחד לאחוז החסימה וחסרים לה קולות בודדים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זיופים
    ציוני7 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בל''ד לא עובר אלא אם כן יש זיופים בקלפיות אצל הערבים. נא לבדוק כראוי.
    סגור