בחירות 2022

ניר ברקת חושף: "כל מי שהיה עסוק בטרור, הגעתי אליו אישית"

בריאיון ל-ice חושף ברקת תכנית מגובשת ומעוגנת בהצעת חוק לחלוקת נשק המונית ללוחמים ויוצאי צבא לאור התגברות הטרור. ברקת תוקף את הנציגים הערבים: "רק אנחנו נוכל להקים ממשלה שפויה ובלתי תלויה בקול הערבי שמנסה לסחוט אותנו בעשרות מילארדים"

דוד זולדן |  3
ניר ברקת (צילום פייסבוק/ ניר ברקת)
פחות מיממה לפני הבחירות ה-25 ובליכוד מתרוצצים אפילו הנציגים הבכירים ברשימה וחורשים את הארץ במטרה לשכנע אנשי ימין להצביע. ח"כ ניר ברקת שמרבה להופיע באירועים של חברי הליכוד גם אם צריך לגמוא מרחקים הוא האיש של נתניהו למשימה המיוחדת הזאת. ברקת שפותח כל יום בריצת בוקר לא מתרגש מריצה למרחקים ארוכים ושעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות הוא מלא אדרנלין ומסתער על היעדים עם סכין בין השיניים. בריאיון ל-ice הוא יוצא בקריאת השכמה למצביעי הימין, תוקף את הנציגים הערבים ולא שולל ישיבה עם גנץ.  
מה אתה מעדיף: ממשלה עם בן גביר או עם גנץ?
"אנחנו עבדנו בשנה האחרונה בגוש הימין בצורה מאוד מכובדת וטובה ויש לנו מכנה משותף. בתפיסת עולמי קודם כל אנחנו צריכים לחבר את המחנה הלאומי ואחרי זה לראות אם יש לנו אפשרות להרחיב המעגלים ואם לא יהיו לנו חרמות נוכל לגשש עם שותפים כמו גנץ. לצערנו הרב גנץ עומד בראש מפלגה שמאמינה בחרמות והוא לא בגוש שלנו, גנץ בתפיסתו הוא איש שמאל ואנחנו אנשי ימין. המחנה המשותף בימין הוא רחב הרבה יותר. אנחנו צריכים לגבש את מחנה הימין וחד משמעית זה הדבר הראשון לעשות".
האם לפעמים אתה שואל את עצמך מה אני עושה פה? בליכוד? בחברת אנשים מסוימים? ברקת הממלכתי והייצוגי, איש רב נימוסים לא חש מדי פעם אי נוחות מסוימת נוכח התבטאויות של חברים במפלגתך?
"ממש לא. אני איש של אנשים, אני אוהב אנשים והניסיון שלי בעיריית ירושלים לימד אותי איך אני מחבר תפיסות עולם שונות ביחד ומעלה לסדר יום משמעותי. אני ניהלתי קואליציה של 31 חברי מועצה. אני אוהב לעבוד עם אנשים שיש להם תפיסת עולם קצת שונה ממני. אנחנו בליכוד עוברים פריימריז עם 130 מאלף מתפקדי ליכוד שהם אנשים חכמים. דווקא המגוון הוא העוצמה של הליכוד. אני רואה בזה יתרון גדול. הסגנונות מאוד שונים אבל המטרות שלנו מאוד דומות. אנחנו באים לשרת עם ישראל והמחנה לאומי והחיבורים האלה הם דבר מאוד בריא. בשורה התחתונה אני יודע להסתדר עם האנשים גם אם יש להם סגנונות שונות ממני. אני לא רואה בזה שום בעיה".
 
אתם מתמקדים בלהביא אנשים לקלפי. גם במערכות קודמות השקעתם בכיוון הזה וזה לא מה שהביא את התוצאה. הפעם תהיה נהירה גדולה?

"לבוא להצביע, אנחנו פסע מניצחון. האתגר הגדול שלנו זה לאתר את המאגר הגדול של המצביעים ולהביא אותם לקלפי. זה היעד שלנו ובזה אני עסוק עכשיו. כולנו צריכים להבין שאם אנחנו רוצים לחזור לשלטון ולשדרג את הכלכלה הביטחון שלנו ולבוא עם חמלה ולטפל בכל הנושאים הכלכליים. לטפל ביד קשה בטרור וכל הדברים האלה יקרו אחרי שנעשה מאמץ אחד קטן ונביא את כולם לקלפי. כי חסר לנו הגרוש ללירה. הפסע הזה מהניצחון כדי להחזיר את המדינה לשלטון".   
 
 כראש עיריית ירושלים לשעבר, איך נכון לטפל בטרור? 
"גם כאן תפיסה של רע עם הרעים וטוב עם הטובים. היום הממשלה תלויה ברע"מ ובאצבעות של המפלגות הערביות שהן אנטי ציוניות בעליל בתפיסת עולמן. הדבר הזה נותן ביטחון גדול לטרור להרים את הראש כי זו תפיסה של רפיסות. מה אני כן הייתי ממליץ לעשות נגד הטרור, לא להישען על המפלגות הערביות. אנחנו רואים שאין שום תרחיש ללפיד שלא להישען עליהם כשהוא רוצה להקים ממשלה. ללפיד וגנץ אין חלופה אחרת ומראש אתה מבין שיש כאן בעיה קשה של תדמית ותפיסת עולם. אנחנו במחנה הלאומי לעולם לא נפנה אליהם ורק אנחנו נוכל להקים ממשלה שפויה ובלתי תלויה בקול הערבי שמנסה לסחוט אותנו ב-53 מיליארד שקל. זה לא יעבור דרכם ואנחנו חייבים לחזור ולשלוט ולהנחיל תפיסת עולם של מחנה ימני חזק".
אם זה היה תלוי בך היית משנה את הוראות הפתיחה באש?
"כשאני כיהנתי ראש עיר בירושלים, הפעלנו מערך עירוני חזק מאוד משולב עם הביטחוני וידענו לגבות מחיר כבד כולל מחיר כלכלי מכל מי שעוסק בטרור ולא ויתרתי לאף אחד. כל מי שהיה עסוק בטרור הגעתי אליו אישית. בירושלים, בלילות היינו הולכים עם המשטרה והשב"כ ומצד אחד היה את ההיבט הביטחוני שכלל מעצרים אזהרות והתראות והיה גם את הנושא האזרחי כמו שלילת ביטוח לאומי, מע"מ, ארנונה, פיקוח עירוני, הוצאה לפועל. זה היה מהלך משולב ללכת להם על הכיס ולגבות מהם מחיר כבד מכל מי שמעורב לא רק בפן הביטחוני אלא בצד האזרחי. זה צעד מאוד יעיל ואני לא רואה את זה קורה".
הפתרון שלך הוא לצייד אזרחים בנשק. זו התשובה שלך מול הטרור?
"אני רוצה להתחיל לאשר לכל לוחם לשעבר במדינת ישראל לשאת נשק שיגן על המשפחה שלו, על הקהילה שלו, בכביש, במקום העבודה שלו, במדרכה שהוא עובר, בבתי ספר, בטיול בחורשה ובכל מקום. אני רוצה לראות יותר אנשים עם יכולות הגנה במטרה לייצר מגע ולחסל כל מחבל שרוצה לפגוע ביהודים. הדבר הזה כשיטה לא מוצה מספיק. אני חושב שאנחנו לא ערוכים בהיקפים שלנו להתעסק בטרור. אני רוצה להזכיר לך שהייתי ראש עיר וגם עכשיו כשאני רואה שיש לנו מצבים ביטחוניים, אני מבקש מהלוחמים ומכל מי שיש לו רישיון כמובן להגן על הציבור ולעזור לכוחות הביטחון במלחמה בטרור".
 
לחלק נשק זה דבר אחד ולגבות את מי שיורה במצבים שמצריכים שיקול דעת זה כבר עניין משפטי והתחושה היא שאין גיבוי כזה ושהפרט עלול להסתבך ויוותר מראש על ההצעה שלך
"כשהייתי ראש עיר רוב הנטרולים של המחבלים היו על ידי אזרחים שנשאו נשק ולכן חד משמעי, אנחנו רוצים לתת נשק לאנשים שאנחנו מאמנים אותם להילחם בגבולות ובמלחמות ישראל. הם מיומנים לא פחות משוטרים באירועים של פעילות חבלנית עוינת ואני רוצה להגדיל את הביטחון שיש לציבור גם באמצעות לוחמים שיישאו יותר נשקים. הדבר הזה לצערי לא קורה בקצב שאנחנו מצפים ואנחנו ללא ספק צריכים להחמיר את הענישה עם הרעים. אנחנו צריכים לקחת את כל נושא האבנים ובקבוקי התבערה והזיקוקים שהרי זה נשק לכל דבר. אנחנו צריכים להחמיר את הענישה לכל אורך החזית על מנת למנוע פעילות חבלנית וטרוריסטית ולהפוך אותה לבלתי משתלמת. להגביר את הענישה בצורה ניכרת ולתת מענה אמתי לכל מי שמנסה להרים יד ולפגוע ביהודים".
אולי הגיבוי צריך לבוא לפני הצעת חלוקת נשק המונית כי בזמן אמת כולם חושבים על פרשת אלאור אזריה?
"אני טוען שאזרח או שוטר במסגרת פעילותו נדרש להגן על עצמו ולשלוף נשק ואפילו לירות אז כמו היום אוטומטית נפתחת חקירה. אני טוען שזה צריך להיות הפוך. רק עם היועמ"ש מורה לפתוח בחקירה רק אז חקירה נפתחת ולא בכל אירוע והראייה הרי ממה נפשך? אנשים היום חוששים להגן על עצמם כי צפויה להם חקירה וזה הלילך משפטי מורכב. אנשים נפגעים מעצם התהליך והתהליך הוא העונש. אני טוען הפוך שאם במסגרת הגנה על עצמך או על אחרים אתה נדרש להשתמש בנשק - קודם כל לא נפתחת חקירה אלא אם כן יש מספיק ראיות לכך. כשאתה הופך את נטל הראייה במקרה הזה אתה בעצם נותן גיבוי לאנשים שלוקחים אחריות ועוזרים להגן על אזרחים ישראלים. כשאתה מגדיל ענישה ומסייע לאנשים לתגבר את כוחות הביטחון אתה מתמודד נכון עם האיומים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בעד
    נ 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניר ברקת מוצלח , מקווה שינהיג את הליכוד.
    סגור
  • 2.
    ברקת היה ראש העיר הכי גרוע של ירושלים
    ישראלי 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האיש פייק כולו פוזה .הזניח את ירושלים ודאג ליצור לעצמו את הבסיס בליכוד .הוא נתן את ירושלים לחרדים על חשבון החילוניים וכך בגד החילוניים שהצביעו עבורו .הוא הוציא הרבה כסף להיות ראש עיר,בפעם הראשונה ניכשל ובפעפ השניה עבר בעזרת קולות בודדים . האיש לא מתאים לנהל בסטה בשוק .
    סגור
  • 1.
    קשקשן מקושקש
    דברו אמת 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אותך סחטו החרדים והערבים, הקדנציה שלך בעיריית ירושלים הסתיימה כאשר אין בעיר רוב ציוני (חרדים אנטי ציוניים וערבים) ועיקר ההשקעות היו רק במזרח העיר. מרכז העיר שומם וכל רחוב יפו הפך לחניות בזאר וסטוקים. הדירוג הסוציו אקונומי של העיר צלל לשפל וזוהי העיר עם הדירוג הנמוך בישראל. להמשיך עוד, או שמספיק לך ? ולנגד התוצאות ״המרשימות״ האלה אתה מבקש שנאמין לך או שנפקיד בידיך את המדינה ?
    סגור