בחירות 2022

מיכל וולדיגר: "גנץ עם טרופר וכהנא אבל הם שמאל"

בריאיון ל-ice מזהירה מיכל וולדיגר, הנציגה של הציונות הדתית מפני השלכות ההסכם עם לבנון, מתפוצצת על שר הביטחון גנץ ומדברת על רבין והסכמי אוסלו: "הסכמי אוסלו היו קטסטרופליים למדינת ישראל ולכן צריך להיאבק באויבנו מבחוץ אבל גם באויבינו מבפנים"
דוד זולדן | 
מיכל וולדיגר, יו"ר השדולה לבריאות הנפש (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מיכל וולדיגר היא חברת הכנסת מטעם מפלגת האיחוד הלאומי בסיעת הציונות הדתית ובפריימריז במפלגה היא כבשה ביחד עם חברי הכנסת: סופר, סטרוק ורוטמן את המקומות הראשונים. וולדיגר ייצוגית, עם אישיות נעימה, אקטביסטית ומייצגת את הקו הממלכתי במפלגה אבל דווקא היא מתנגדת להסכם שנחתם השבוע עם לבנון ולא מכירה בו. בריאיון עם ice היא מדברת על הליך אישור ההסכם, על גנץ, הסכמי אוסלו ומרמזת לתיק שאליו היא לוטשת עיניה.
האם תכבדי את ההסכם עם לבנון אחרי הבחירות?
"נעשה פה מחטף וזו רמיסה של הדמוקרטיה. זה התחיל בלסגור את ערוץ 14, זה המשיך בלא להביא את האישור בהצבעה לכנסת וכלה בהסדר עם הסתדרות המורים שהפלה לרעה ועל כך אני מבכה. הלבנונים לא מכירים בנו, הם רואים בנו מדינת אויב אז למה שאנחנו נכבד הסכם כניעה מביש? זו ממשלת מעבר שלא קיבלה את אישור העם וממילא לא יהיה מה לכבד. חיזבאללה ניצח את ישראל הגדולה והחזקה ותוך כדי המו"מ שלח רחפנים על האסדה לאיים עלינו. זה הסכם כניעה וחיזבאללה כבר ידאג שזה לא יקוים מהצד שלנו".
מה זה אומר בפועל לא לכבד את ההסכם?
"מה נירה עליהם? מה נוציא אותם בכוח? אני לא מדברת על זה. אחרי הבחירות נבחן את המשמעות איך אפשר להיחלץ מההסכם הזה כי בראש מעינינו עומדת טובת מדינת ישראל. ממשלת מעבר עשתה שגיאות לא רק בנוגע להסכם עם לבנון אלא גם בהסכם המורים שעושים מה שמתחשק. קראתי את ההסכם עם לבנון לאורכו ולרוחבו, ישבתי בוועדה ושאלתי שאלות. ברגע שכל המערכת הביטחון היתה נגד, לא הסכימו לתת לי תשובות כי זה חסוי. הגדיל לעשות יו"ר הועדה כשהיסה והנחה את אנשי הצבא לא להתייחס להערות והשאלות שלי. הלבנונים ייקחו את ההסכם הזה ויקיימו מה שטוב להם וכל השאר יזרקו לפח. צריך להשתחרר מההסכם הזה. ככל שהדבר תלוי בי אני אפעל לכך".
בני גנץ יחסית ליריבים שלך, איכשהו מחליק בגרון ואם מדברים על ממשלת אחדות אז הוא אולי הכתובת היחידה. אם יקבל את קווי היסוד של ממשלתך, תסכימי להצטרף?
"גנץ הוא איש שמאל שמדבר על 2 מדינות וייתן את כל שטחי סי ובי לפלסטינים. הוא נפגש עם אבו מאזן שמעודד הריגת יהודים ונותן משכורות למחבלים. גנץ מאפשר להם הלוואות כדי שיהיו להם משכורות לטרוריסטים. זה שהוא מקשט את הרשימה שלו באנשים כמו חילי טרופר ומתן כהנא זה נורא נחמד אבל זה שמאל".
למה את באה בטענות לגנץ? הכל התחיל מרבין. הוא התחיל עם הסכמי אוסלו וכל הטענות שאת מעלה נגזרות מההסכם הזה.
"הסכמי אוסלו היו קטסטרופליים למדינת ישראל ולכן צריך להיאבק באויבנו מבחוץ אבל גם באויבינו מבפנים"
איזה תיק הולם את כישורייך?
"תיק חברתי. לא נשאיר את תחומי הרווחה לשמאל. לא נפקיר את הרווחה והבריאות לשמאל. הנושא הזה לגמרי בתוכנו".
דורגת בין חמשת חברי הכנסת המצטיינים. מה נימוקי הועדה?
"כי לא נחתי ולא עצמתי את עיניי בפרט בתחום בריאות הנפש. חולה נפש הוא לא אדם עם ריר בפה אלא כמעט כל אחד מאתנו. חצי מדינה בטיפול. זה לא רק הם - זה גם אתה ואני וכולנו זקוקים לחוסן . אחד מתוך ארבעה אנשים נצרך במהלך חייו לעזרה רפואית בתחום.  התפקיד שלי לקחת את התחום הזה ולהקדיש לו את מלוא תשומת הלב עד שנקטוף את הפירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה