בחירות 2022

סקר מנדטים: 20 יום לבחירות, נתניהו בדרך לשנות אסטרטגיה?

20 יום לבחירות: גוש הימין עדיין לא מביא את הפריצה לממשלה יציבה, הציונות הדתית שותה מנדטים מהליכוד, וזהבה גלאון מוציאה את מרצ מאזור הסכנה, ומשאירה שם את מרב מיכאלי והעבודה
מערכת ice |  11
בנימין נתניהו, איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, רועי אלימה)
20 יום בלבד נשארו ליום הבחירות, אך היזהרו לא להתרגש יתר על המידה, כי על פי סקר נוסף יש סיכוי סביר ביותר לסבב שישי.
הסקר שפרסמו היום (רביעי) 'ערוץ כנסת' ו'מאקו' מעניק לגוש נתניהו 60 מנדטים, מה ששוב משאיר את המצב הפוליטי ללא הכרעה. גם במקרה שגוש הימין יצליח למשוך "עריק" אחד מהגוש השני, לא יהיה מדובר בממשלה יציבה במיוחד.
הגרוש ללירה לכאורה להקמת ממשלה יציבה יותר עבור נתניהו היא מפלגת הבית היהודי של איילת שקד, שמתקשה להתרומם ובסקר הנוכחי מקבלת 2.4%.

לו נתניהו יבחר לסייע לה, יותר סיכוי שגוש הימין יעבור את 60 המנדטים. אך כפי שנוכחנו לדעת היום, לא הוא בלבד מנהל את קמפיין הליכוד. כפי שפרסם היום כתב הכנסת של ישראל היום אמיר אטינגר, בכירים בקמפיין הליכוד ביניהם יריב לוין טענו לאחרונה שצריך להתעלם משקד ולא לתקוף אותה. לעומתו שרה נתניהו, שמשתתפת בישיבות קמפיין, התנגדה ודרשה לתקוף ולקרוא לה לפרוש.
 
תמונת המנדטים המלאה המשתקפת בסקר 'ערוץ כנסת' ו'מאקו': הליכוד עם 32, מספר שהם ציפו להתעלות מעליו, בינתיים מי שמתחזקים הם בן גביר וסמוטריץ'.
 
המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד עם 25, הציונות הדתית עם 13, המחנה הממלכתי יציב עם 12, אחריהם ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, מרצ 5, העבודה 4, חד"ש תע"ל 4, ורע"מ 4.
הבית היהודי כאמור עם 2.4%, בל"ד נחלשת ל-0.7% בלבד הרחק מאחוז החסימה, כך גם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, חופש כלכלי של אביר קארה, ובתחתית הסקר עלה ירוק וצעירים בוערים עם 0.2%.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    צאו להצביע! המנגל יחכה לכם.
    אפי 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע חייבים להצביע "ליכוד": כדי שתהיה הכרעה ברורה בין ממשלה ציונית-יהודית, לבין ממשלה חובבנית פופוליסטית, הימין (=הליכוד) זקוק לכל קול!!! הצבעה לשקד, ליברמן או סער תהיה תרומה למחנה השמאל ה"פרוגרסיבי"! הם כבר הוכיחו שהם מעדיפים את עבאס על פני נתניהו. הצבעה לבן גביר טובה, אבל ל"ליכוד" חשובה יותר, כדי להבטיח שהיא תהיה המפלגה הגדולה והחזקה ביותר, ולא תהיה כפופה ללחצים ולסחיטות. אנחנו כנראה הדור האחרון שהוריו שרדו שואה ושנאת יהודים בכל העולם, כי לא היה להם לאן לברוח. הדורות הצעירים לא מבינים עד כמה חשוב שתהיה מדינה יהודית, עם זכויות שוות גם למיעוטים, הנאמנים למדינה. לכן לא אכפת לצעירים מחוק הלאום, ממורשת ישראל ששימרה את העם באלפי שנות גלות, מגאווה לאומית, ושאר רגשות ציוניים ויהודיים. בכל מדינה מתוקנת, מונפים בגאווה דיגלי לאום ענקיים בכל מקום, רק אצלינו פוחדים להרגיז את הערבים. לגבי ביבי - הוא בן 73. בוודאי יפרוש בסוף קדנציה מוצלחת נוספת. מה שהוא עשה ממדינה סוציאליסטית, ענייה ופוחדת מהעולם, אף אחד לא עשה לפניו. אין כל ספק שהוא ראש הממשלה הטוב ביותר שקם למדינת ישראל אי-פעם.
    סגור
  • 8.
    איזה גרפים מדהימים 6 ו7 אותו גודל 4 ו5 בפער ענק
    דרור 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובדים עלינו
    סגור
  • וגם 25 ו 32 כמעט אותה גובה. (ל"ת)
    אווה 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    מעלימים את ש"ס??? לא יעזור לכם, תקבלו אותה 9-10 מנדטים. (ל"ת)
    עליבבה 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מדהים איך העלימו מפלגה כמו ש"ס (ל"ת)
    טושי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ליכודניקים תקשיבו !!
    קוקי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תגרילו מספר בין 1 ל-10 (יש המון דרכים לעשות את זה). אם יוצא לכם 10 אתם שמים שקד בקלפי ואחרת ליכוד. ככה הליכוד יתרום 10% מהקולות שלו לשקד והיא תעבור את אחוז החסימה.
    סגור
  • 5.
    שלח הביתה את דיסטל אמסלם וקראי ומאי גולן
    סולי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המראקשים ישארו איתך בכל מצב, אבל עכשיו יבואו גם מצביעים חדשים שנרתעו עד היום מלהצביע ליכוד בגלל השכונה של החבר'ה האלה.
    סגור
  • 4.
    תגובה
    מצי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהאזרחים יגיעו לקלפי הם לא יכניסו למעטפה ציונות דתית ובן גביר יפתיע לרעה איילת שקד מנסה לסחוט מנדט מביבי באיומים ''אני לא אעבור אתה לא תהיה רוה''מ
    סגור
  • 3.
    האמת
    האמת 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שרה לא משתתפת כלל ,וש"ס מביאה בשקט 9 מנדטים.בל"ד לא עוברים אז חישוב חלוקת המנדטים יהיה לטובת המחנה הלאומי ,הנדסת תודעה להרים את איילת שקד מעבר לאחוז החסימה .הליכוד עובד בשטח מאוד חזק הפעם יצאו יותר מצביעים נכון שהציונות הדתית לוקחת קולות מהליכוד ,אבל זה בגלל שיש יותר מצביעים לגוש הימין ,הליכוד לא פחות מ-34 מנדטים ,כתבות מסוג זה ימריצו יותר בוחרי ימין לצאת ולהצביע .יש סקרי עומק .במגזר הלא יהודי אדישים ואחוזי ההצבעה יהיו נמוכים ,עכשיו תעשו חשבון פשוט ,היום ראינו את לפיד וגנץ מאוד חיוורים במופע הטלווזיוני שהם נתנו .מי שראה טוב את הבעת פניהם מבין כבר לאן הרוח נושבת .
    סגור
  • 2.
    חולון
    חיים 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שרה נתניהו תפסיקי להתערב עוד לא התחילו הבחירות ואת כבר עודה בלגן את תפילי את ביבי ובסוף תילכו הביתה בלי כלום שבי בשקט ותצאי לביבי מהחיים תני לו לנהל את המדינה הוא צריך לנהל אותה לא את העם בוחר בו לא בך שחררי כי את תעשי נזק לליכוד
    סגור
  • 1.
    שרה משתתפת?
    אופיר 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    השנאה של שרה לאיילת שקד כל כך עמוקה . שהיא מוכנה להרוס את הליכוד. כדי ששקד לא תעבור. ובכלל מדוע נכנעים לה. מי היא?????
    סגור