בחירות 2022

מחיר הדלק יופחת, אך לא בסכום שליברמן התחייב שיוריד

באוצר וברשות המיסים החליטו לשנות את שיעור ההפחתה. בחודש הקרוב המס יופחת ב-89 אגורות ולא בשקל והבשורה החשובה היא שמחיר הדלק החל ממחרתיים צפוי לרדת ב-20-30 אגורות במקום 30-40. אחרי הבחירות שיעור ההפחתה צפוי לעמוד על בין חצי שקל לשקל בהתאם למחיר שינקב
דוד זולדן |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, vecteezy)
למרות ששר האוצר אביגדור ליברמן הצהיר כי הפחתת המס על הדלק בשקל אחד תוארך עד חודש נובמבר, מהצו שפורסם הלילה להערות הציבור מתברר כי ההפחתה תעמוד על 89 אגורות לליטר בלבד בחודש ספטמבר, כאשר באוקטובר ובנובמבר גובה ההפחתה יקבע לפי המחיר. לפי נתון זה מחיר הדלק ירד מחר בלילה ב-30-40 אגורות לליטר ובעצם מדובר על ירידה של 20-30 אגורות לליטר בלבד, פחות אך לא באופן משמעותי ממה שהצהיר שר האוצר. היום עומד המחיר על 6.58 שקלים לליטר בשירות עצמי. יש לציין כי המחיר הסופי של הדלק בחודש ספטמבר יפורסם במהלך היום.
בנוסף: בצו שפורסם להערות הציבור עד היום ב-17:00 ישנה עוד רפורמה לגבי המשך הפחתת המס על הבלו באוקטובר ובנובמבר כאשר תוקף הצו מוגבל עד 15 בנובמבר. בצו מוצע לקבוע כי במקרה שבו מחיר הבנזין לליטר יהיה בטווח בין 6.25 עד 6.15 שקלים חדשים לליטר, ההפחתה תרד ל-76 אגורות לליטר בלבד לעומת המחיר ללא הוראת השעה, ואילו אם המחיר יהיה מתחת ל-6.15 שקלים חדשים לליטר הרי שההפחתה תעמוד על 50 אגורות לליטר בלבד אל מול המחיר ללא הוראת השעה.
"יודגש כי תעריף הבלו מגלם הפנמת עלויות חיצוניות כגון זיהום סביבתי, גודש בכבישים וכיוצא באלה, והגבלת השינויים בתעריף בדרך המוצעת בצו נועדה לצמצם את האפשרות לכך שהשלכות הצו יחרגו מעבר לצרכים הנקודתיים הקיימים ערב פרסומו, על רקע תקופת הבחירות", נכתב בצו.
 
על הצו הראשון להפחתת המס במחצית השקל חתם ליברמן בחודש אפריל השנה וערב פיזור הכנסת חתם על צו להפחתה נוספת בסך חצי שקל ולהארכת הצו הראשוני עד סוף החודשי הנוכחי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן כלב (ל"ת)
    יובל דיין 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור