בחירות 2022

מי רוצה להדיח את ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה?

הקרבות ביהדות התורה מתחדשים. גורמים במפלגה מביעים מורת רוח ממרדנותו של ח"כ אייכלר ועמידתו על עקרונות המוסכמים על הנהגתה הרוחנית
דוד זולדן | 
ישראל אייכלר (צילום טוויטר/ישראל אייכלר, פייסבוק/אוגני סלמה)
מחריפה המחלוקת ביהדות התורה: גורמים ב'דגל התורה' דורשים מאגודת ישראל להציב את חבר הכנסת ישראל אייכלר במקום הפחות ריאלי ברשימה במטרה למנוע ממנו להמשיך לבצע מהלכים דומים לאלו שביצע בנושא החינוך ולימודי הליבה. "ההיגיון אומר" אומרים ב'דגל התורה' "כי לא יתכן שמצביעי דגל התורה שהם המיינסטרים ונותני הטון במגזר החרדי יכניסו את מי שביצע מהלכים בניגוד לעמדת גדולי ישראל ועוד עלול להמשיך עם אותם מהלכים בקדנציה הבאה", אמרו במפלגה הליטאית. בתוך כך הוסכם כי דרישת דגל התורה לאייש את המקום הראשון ברשימה תרד מסדר היום.
המועד הסופי להגשת הרשימות לכנסת ה-25 מתקרב וב'יהדות התורה' מתגבשים לקראת הסכם לריצה משותפת אלא שהמחלוקות רבות והטונים צורמים.
כעת נראה כי הטענות מצד "דגל התורה" לפערים "אידיאולוגיים" מול "אגודת ישראל", בעיקר בסוגיות חינוך מול חצר בעלזא אותה מייצג אייכלר, תגענה לפתרון בשיח ישיר המתנהל בימים אלה בין גורמים בחסידות בעלזא לאנשי ביתו של המנהיג הליטאי  הרב גרשון אדלשטיין.
לפי ההצעה שגיבשו בלשכת גפני, בבעלזא לא יצטרפו בפועל לתוכנית הלימודים שרקמו מול משרדי החינוך והאוצר, תכנית "תקצוב לפי יעדים" שמגביר את לימודי החול במוסדות, מהלך שממילא נתקל בבעיות משפטיות וגם בהתנגדות מצד החצר השמרנית אותה מייצג אייכלר ברשימה החרדית. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון טרם חתמה על הקול קורא שמאשר את יישום הרפורמה. מנגד ב'דגל התורה' יחתמו כי 'יהדות התורה' כולה מתחייבת למצוא פתרון הולם למצוקה של מוסדות החינוך של חסידות בעלזא ואף להתנות זאת בכניסת המפלגה לקואליציה.
יחד עם זאת טרם הגיעו להסכמות והמתח במפלגה מורגש היטב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה