בחירות 2022

רק 20 קולות הפרידו בין אופיר סופר לאורית סטרוק

תוצאות הפריימריז בציונות הדתית מגלות כי 20 קולות בלבד הפרידו בין המקום הראשון בו זכה אופיר סופר, למקום שני בו התמקמה אורית סטרוק
דוד זולדן | 
חבר הכנסת אופיר סופר (צילום דוברות הכנסת)
20 קולות בלבד הפרידו בין המקום הראשון לשני בפריימריז של הציונות הדתית כך מגלים הנתונים המלאים של ההצבעות בפריימריז במפלגת הציונות הדתית.
במקום הראשון זכה ח"כ אופיר סופר, שקיבל 14,221 קולות, ובמקום השני ח"כ אורית סטרוק, שקיבלה 14,201 קולות.
אחריהם, ח"כ שמחה רוטמן שזכה ב-13,085 מקולות המשתתפים בפריימריז, וח"כ מיכל וולדיגר שגרפה 10,676 קולות.
בפריימריז התמודדו 16 מועמדים, ביניהם גם חברי הכנסת המכהנים - אופיר סופר, אורית סטרוק, מיכל וולדיגר ושמחה רוטמן. ארבעת חברי הכנסת הגיעו למקומות הראשונים והמועמד המפתיע יחסית היה צבי סוכות שהתברג במקום החמישי.
כאמור, אלה תוצאות הפריימריז: 1. אופיר סופר, 2. אורית סטרוק 3. שמחה רוטמן 4. מיכל וולדיגר 5. צבי סוכות 6. משה סולומון 7. יצחק חי זאגא 8. ארנון סגל 9. נעמה זרביב 10. רחלי צינקין 11. מאיר סיידלר 12. יוסף שפייזר, 13. דוד פיין 14. אלירן יעיש 15. משה בהטה ובמקום ה-16 משה רוט.
אחוז ההצבעה היה גבוה לאורך היום, ככל הנראה בזכות ההחלטה שההצבעה תתנהל באופן אלקטרוני. בסיומם של הפריימריז התברר כי 81% מהמתפקדים (19,431) הצביעו בבחירות הפנימיות ורק 19% (4,493) בחרו שלא להצביע).
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נשא דברים בתום הפריימריז ואמר: "מזל טוב לציונות הדתית וברכות לכל חברי הרשימה המנצחת ולכל המועמדים ובעיקר תודה ל- 24,113 המתפקדים על חגיגה דמוקרטית שהגיעה לשיאה היום. הנבחרת שנבחרה מייצגת את המגוון של הציבור הדתי לאומי, אנשי פריפריה ומרכז, מטפחות שבגליל, מגבעת שמואל ומחברון. אנשי עשייה מנוסים עם רקורד של עשייה. נבחרת מנצחת שתעזור לנו לנצח בבחירות".
לדבריו, "אלו בחירות גורליות לעתיד המדינה. ראינו איך בשנה האחרונה את תוצאות הממשלה הרעה שקמה בתמיכת רע"ם והתנועה האיסלאמית ובהמשך גם נשענה על הרשימה המשותפת. זה דבר שפגע בכבוד הלאומי, הוביל להזרמת כספים לתנועה האיסלמית וגרם לאויב הערבי להרים את הראש. הפעם אסור שזה יחזור. בפעם האחרונה שמענו כל מיני תירוצים על הפרת הבטחות אחרי הבחירות לגבי ההליכה עם רע"ם, סיסמאות שטענו שעושים את זה כדי למנוע בחירות חמישיות וכו'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה