בחירות 2022

טראמפ אמר לנתניהו "אתה חלק מהבעיה": זכרונות ג'ארד קושנר

בספר חדש ומדובר, משתף חתנו של כי אי הסכמה בין הנשיא האמריקני לבין ראש הממשלה הישראלי היתה קרובה למנוע את מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים: "ביבי הגיב בהתלהבות פחותה מהצפוי, טראמפ היה מתוסכל"
מערכת ice |  3
נתניהו מעיד בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום דוברות ועדת החקירה)
החלטת ממשל טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים כמעט בוטלה עקב אדישותו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו כלפי המהלך, כתב ג'ארד קושנר בספר זיכרונותיו.
בספרו החדש, סיפר היועץ הבכיר וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ על שיחת טלפון משנת 2017 שבה אמר טראמפ לנתניהו שהוא "חלק מהבעיה" לאחר שקיבל תגובה פחות נלהבת מהצפוי לחדשות על העברת השגרירות, כך דיווח "הפורוורד" ביום שישי.
לדברי קושנר, טראמפ זעם לאחר שנתניהו אמר לו כי "אם תבחר [להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים], אני אתמוך בך", בציפייה לגישה פחות אדישה של ראש הממשלה דאז. קושנר נזכר שבתחילה טראמפ חשב כי נתניהו לא הבין עד תום את ההשלכות של מהלך השגרירות, שיביא לכך שגם ארה"ב תכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל.
"שוב, ביבי הגיב בהתלהבות פחות מהצפוי", המשיך קושנר, "יכולתי לדעת שטראמפ היה מתוסכל". שיחת הטלפון המתוחה שעליה סיפר קושנר התקיימה ב-5 בדצמבר 2017, יום לפני שהנשיא אישר את המהלך.
קושנר שיתף מקרה נוסף של מתיחות בין המנהיגים לשעבר. במהלך ביקורו של הנשיא בישראל ב-2017, נתניהו החזיק אותו "שלוש שעות ודיבר לי על האוזן" במהלך ארוחת הערב, כך אמר טראמפ לחתנו.
"הוא דיבר יפה, אבל בכל פעם שחשבתי שהארוחה תסתיים, זה המשיך שוב", אמר טראמפ. בספר הוסיף קושנר בצחוק כי נתניהו "היה צריך להכיר טוב יותר את הקהל שלו" והיה צריך "פשוט להגיש לו המבורגר ולאפשר לו ללכת למלון להירגע".
מאז ששני המנהיגים עזבו את משרדיהם ב-2021, נחשפו פרטים נוספים על מערכת היחסים האישית שלהם, שנחשבה פעם חזקה.
בסדרה של הערות נפיצות שנאמרו בדצמבר, האשים טראמפ את בחוסר יושר כלפיו בשל כוונתו לעשות הסכם שלום עם הפלסטינים.
 
הנשיא גם האשים את ראש הממשלה בכך שהוא "אחד המנהיגים הראשונים" שבירך את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות בנובמבר 2020, ופשוט אמר אז "לעזאזל" בהתייחסות למנהיג הישראלי לשעבר.
בהקשר של פרסום הספר של ג'ארד, עיתונאי הארץ ברק רביד טען בראיון ל-103FM כי "טראמפ אמר שהוא מרגיש מטונף אחרי הנאום של נתניהו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טרמפ
    משה 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתפלא על תגובת ביבי זה מאוד מעצבן אבל זה ביבי ככה הוא מתנהג וזה פוגע לא חדש
    סגור
  • 2.
    קושנר עוד עלול להתגלות כעת כבוגד ומושחת
    חן 08/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבגד בטראמפ, קיבל שוחד במיליארדים מהסעודים, וטינף על מי שהיו ממקורביו
    סגור
  • 1.
    לנתניהו המדינה לפני הכל ..הביטחון לפני הכל .כל הכבוד
    רני 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למנהיג העל בנימין נתניהו . יגן על המדינה אפילו הם זה לא מוצא חן בעיני מנהיגי העולם כמו טראמפ.
    סגור