בחירות 2022

פרשת NSO: חבר הכנסת מגבה את כלכליסט

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) מגיב לממצאי דו"ח מררי שפורסם אמש בנוגע לשימוש בתוכנת פגסוס על ידי המשטרה "המסקנות מאוד ברורות"
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית מגבה את ממצאי דו"ח ממרי המאשר כי משטרת ישראל עשתה שימוש בתוכנת פגסוס בניגוד לחוק.
דבריו של רוטמן מגיעים לאחר הביקורת על התחקיר דווקא לאחר פרסום דו"ח ועדת מררי. על פי חבא הכנסת, "אני חייב לומר, שמררי הפתיעה אותי לטובה. למרות שנתנו לחתול לשמור על השמנת, המסקנות של הדוח מאוד ברורות".

כך, מסכם רוטמן: המשטרה השתמשה בפגסוס בניגוד לחוק באופן שכיח, והוסיף כי "התחקיר של כלכליסט ושל תומר גונן נכון מאוד. גם ההכחשה לגבי השמות שהוזכרו בתחקיר, לא אומרת "לא היה פגסוס" אלא "לא הכניסו להם פגסוס בלי שניתן בעניינם צו שיפוטי". תבינו מזה מה שתבינו".
עוד הוסיף כי על פי הדו"ח, היועמ"ש פחות או יותר הורה למשטרה להסתיר מבתי המשפט שמבצעים שאיבת מידע וכי אם רוצים לחשוף את "מסך השקרים" - כדאי לראות מה ההמלצות של הדו"ח. פחות או יותר לעשות הכל מחדש. לחוקק, לקבוע נהלים, לייצר ממשק מול הייעוץ המשפטי למשטרה ורשימה ארוכה של תיקונים, שאם העסק לא היה שבור, לא היה בהם כל צורך.
 
לסיום כתב רוטמן: "יש עוד, אבל במגבלות התווים, די בכך. ואת כל זה עשו בלי סמכות חקירה ובלי יכולת לחשוף שקרים ופערים במידע שנמסר מהגופים המפוקחים. אם היתה למשל מח"ש מתפקדת, או גוף ביקורת פעיל ועצמאי עם סמכויות חקירה והעמדה לדין, היו מעצרים וכתבי אישום. עכשיו, דו"ח שיעלה אבק ויח"צ למשרד המשפטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה