דיגיטל וטק

עדיין לא הורדתם? זו האפליקציה הכי פופולארית בעולם כרגע בפער

מגוון רחב של מוצרים שכולם עולים פחות מ-10 דולר, משלוח חינם וממשק כיפי למשתמש - הנוסחה הפשוטה שהפכה את אפליקציית המסחר טמו ללהיט ההורדות. סלוגן קליט פרסום מאסיבי והון עתק בהחלט תרמו גם כן
מערכת ice |  1
אפליקציות שמרוויחות מיליארדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לא טיקטוק, לא אינסטגרם וגם לא טינדר. מי שביקר בחנויות האפליקציות בזמן האחרון, בין אם באנדרואיד או באייפון, יכול היה לשים לב שכרגע ישנו שחקן חדש יחסית ששולט בצמרת ההורדות העולמית (וגם הישראלית) ביד רמה ושמו הוא טמו (TEMU).
אז מה עומד מאחורי הלהיט התורן? מדובר על אפליקציית מסחר, העלי אקספרס של הדור החדש אפשר לומר, במיוחד על רקע התקופה הקשה של עלי באבא, חברת האם של עלי אקספרס. חברת האם של טמו, באופן לא מפתיע, גם היא מגיעה מסין ושמה פינדואודואו (pinduoduo).
הקונספט הוא פשוט למדי: מגוון רחב של מוצרים שכולם עולים פחות מ-10 דולר, משלוח חינם וממשק כיפי למשתמש. אז למה דווקא זו האפליקציה שמככבת כרגע במצעדי ההורדות? בשתי מילים: הון ופרסום.
נתחיל מהון: מייסד פינדואודואו הוא האיש השני הכי עשיר בסין וה-23 בעולם כולו - קולין הואנג. הוא החל את דרכו בגוגל, משם הקים שלושה סטארט-אפים מצליחים עליהם עשה אקזיט ואז הקים את פינדואודואו, שמטרתה הייתה להציע למשתמשים קנייה משותפת ובכך להוזיל את המחירים משמעותית.
החברה הונפקה בשנת 2018 בנאסד"ק וכיום השווי שלה חצה את רף ה-200 מיליארד דולר. בחודש ספטמבר של 2022, הוחלט על השקת טמו. לאפליקציה החדשה לקח כמה חודשים לתפוס תאוצה, כאשר נקודת המפנה הייתה בסופרבול האחרון. למי שלא בקיא, הפסקת הפרסומות במחצית משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקאית היא פסגת החשיפה שכל מפרסם מאחל לה, כאשר מאות מיליוני אנשים בעולם דבוקים למסך.
להשתחל לתוך רשימת הפרסומות של הסופרבול זה עסק לא זול, בלשון המעטה, אך איזה מזל זה שמייסד החברה הוא בטופ 23 האנשים הכי עשירים בעולם, אה? טמו כיכבה על מסכי הענק עם הסלוגן המבריק שלה - Shop like billionaire (תקנה כמו מיליארדר) והשאר, מה שנקרא, היסטוריה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירים זולים השאלה איך המוצרים (ל"ת)
    איאי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור