דיגיטל וטק

חיים יכולים להתקיים על פני מרקורי? התשובה המפתיעה נחשפת

מדענים טוענים כי יכולים להתקיים חיים על פני הכוכב החם והקרוב ביותר למערכת השמש מאחר וגילו בו קרחוני מלח, טענה זו מאפשרת תנאים שדי דומים לכדור הארץ
מערכת ice | 
ליקוי חמה טבעתי (צילום ויקיפדיה)
חוקרים טוענים כי גילו קרחוני מלח על פני הכוכב הקרוב ביותר לשמש, כוכב מרקורי שנחשב לכוכב החם ביותר במערכת השמש. לפי הטענה, מציאה זו מאפשרת תנאים הדומים לכדור הארץ. המחקר בוצע על ידי מדענים מהמכון למדע פלנטרי באוניברסיטת אריזונה בארצות הברית.
לפי המחבר הראשי של המחקר, תנאים הדומים לאלה שגילו על פני מרקורי, קיימים במדבר אטקמה בצ'ילה: "תרכובות מלח על פני כדור הארץ יוצרות נישות ראויות למגורים אפילו בסביבות יחסית קשות, כמו מדבר אטקמה הצחיח בצ'ילה. קו חשיבה זה מוביל אותנו להרהר באפשרות של אזורים תת קרקעיים על מרקורי שעשויים להיות סבירים יותר למחיה מאשר פני השטח הקשים שלו".

המחבר הראשי אלכסיס רודריגז המשיך להסביר על המחקר: "זה אומר שמערכת השמש יכולה להכיל אזורים אלה על כוכב הלכת והחיים יכולים לשרוד בעומקים ספציפיים בהם יש את התנאים הנכונים, ולא על פני השטח. המחקר מראה שמרקורי אינו חף מיסודות כימיים חיוניים להופעתם של חיים על פני כדור הארץ. הם נותנים מימד חיוני לחקר שלנו לבדיקה הרלוונטיות בקשר לאפשרות קיום חיים על פני כוכבי לכת דמויי מרקורי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה