דיגיטל וטק

מדאיג: מערך הדיגיטל הלאומי מדווח על פריצה איראנית במשרדי הממשלה

בעקבות פריצה ודליפת מידע, מערך הדיגיטל הלאומי השבית את שירותי הדואר האלקטרוני הממשלתי. אומנם לא דלף מידע מסווג, אבל בקרב מערך הסייבר מייחסים את הפריצה לקבוצה איראנית 
מערכת ice |  1
האקר-אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה AI)
מערך הדיגיטל הלאומי עדכן כי שירות הדואר האלקטרוני הממשלתי הפנימי MailGov, הושבת לאחרונה בשל אירוע אבטחת מידע שבמסגרתו התרחשה פריצה ודליפת מידע מן המערכות. 
ראשית, אנשי מערך הסייבר מבקשים להרגיע ומציינים כי לא דלף כל מידע מסווג, אך בקרב מערך הדיגיטל מעריכים כי חולשה בשירות היא שגרמה לפריצה וככל הנראה מיילים מתוך התיבות דלפו. עוד נמסר כי על פי כל המאפיינים מדובר בפריצה המיוחסת לקבוצת האקרים איראנים.
בקרב מערך הדיגיטל שואפים כבר שנים להפסיק להשתמש בשירות האימייל MailGov בשל היותו פגיע ולפי הערכות, במערך העדיפו לא להמשיך לתחזק אותו בגלל הרצון להוציא אותו משירות, אך טרם הוצאת המהלך אל הפועל הגורמים העוינים הקדימו את הפעולה. הפורצים טרם ביקשו כופר או מסרו הודעות מאיימות בעקבות הפריצה.
לפי הודעת מערך הדיגיטל: "לפני מספר ימים זיהו מערכות הניטור של מערך הדיגיטל אירוע סייבר בשירות מיילים המשמש מספר קטן של משרדים. יודגש כי תיבות אלו אינן חלק משרת הדוא"ל המרכזי של המשרדים וכן אינן מחוברות לרשת הארגונית של המשרדים".
עוד הוסיפו בהודעת המערך הדיגיטל: "בעקבות האירוע, הופסק השירות, וצוותי הגנת סייבר של מערך הדיגיטל הלאומי החלו בחקירה. ההערכה היא כי מספר התכתבויות דוא״ל דלפו, אך יודגש כי מדובר בשירות דואר למידע בלתי מסווג וכי לא דלף מידע רגיש, ככל הידוע כעת. מערך הדיגיטל הלאומי זיהה את הפריצה באמצעות מערכות ניטור מתקדמות והאירוע דווח למערך הסייבר הלאומי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במה מתבטאת הגאונות של אנשי הסייבר שלנו
    אורן 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל יום האקרים פורצים לנו את המערכות, במה מתבטאת הגדולה של אנשי הסייבר שלנו. ועוד ברוב הפעמים אומרים לנו שהפריצה לא הייתה מתוחכמת מה שמבייש עוד יותר את כישורי אנשי הסייבר. העיקר התדמית שלהם שהיא מנותקת מהמציאות, זה מביא פרנסה מצויינת. החיים בכאילו
    סגור