דיגיטל וטק
גוגל מסתבכת: על מה החברה שילמה יותר מ-26 מיליארד דולר?
על פי עדות של בכיר בחברה, במסגרת משפט ההגבלים העסקיים של משרד המשפטים האמריקאי, ענקית הטכנולוגיה שילמה את הסכום האדיר על מנת להבטיח שמנוע החיפוש שלה הוא ברירת המחדל בדפדפני אינטרנט ובטלפונים ניידים
כמות התשלומים שגוגל ביצעה עבור סטטוס ברירת המחדל גדלה יותר מפי שלושה מאז 2014, לפי המנהל הבכיר Prabhakar Raghavan, האחראי הן לחיפוש והן לפרסום, הוסיף הדו"ח.
ההכנסות של גוגל מפרסום בחיפוש הסתכמו ב-146.4 מיליארד דולר ב-2021, בעוד שהתשלומים עבור הגדרת ברירת המחדל היו העלות הגדולה ביותר שלה, כך צוין Raghavan. גוגל סירבה להגיב על העדות, כשסוכנות רויטרס יצרה איתם קשר.
החברה טענה שהסכמי חלוקת ההכנסות שלה הם חוקיים וכי ההשקעה שלה בכדי לשמור על עסקי החיפוש והפרסום שלה תחרותיים היא לגיטימית. היא גם טענה שאם אנשים לא מרוצים מברירות המחדל, הם יכולים באופן חופשי לעבור לספק חיפוש אחר.
גוגל התנגדה לחשיפת המספרים ואמרה שהדבר יפגע ביכולתה של החברה לנהל משא ומתן על חוזים בעתיד. השופט עמית מהטה, המפקח על התיק, קבע כי יש לחשוף את המספרים, הוסיף הדו"ח.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מהטה זה השם של השופט? ברצינות אבל (ל"ת)נחושת 10/2023/29הגב לתגובה זו0 0סגור