דיגיטל וטק

14,000 עובדים יפוטרו: חברת הענק בקיצוצים אדירים - "צעד נחרץ"

ענקית הטלקום הפינית נוקיה תמשיך את מהלכי ההתייעלות בעקבות ירידה של 20% ברווחי המכירות ברבעון השלישי. פקה לונדרמרק, המנכ"ל, התייחס להתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית ומחשוב הענן שיניבו "השקעות משמעותיות ברשתות בעלות יכולות משופרות" וציין כי מדובר במהלך סביר נוכח "אי הוודאות באשר לקצב התאוששות השוק"
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על מנת לצמצם עלויות, ועל רקע ירידה של 20% ברווחי המכירות של החברה ברבעון השלישי של 2023, נוקיה תפטר בין 9,000 ל-14,000 מעובדיה עד סוף שנת 2016. את ההחלטה קשרה ענקית הטלקום הפינית בהאטה בביקוש לציוד 5G בשווקיה הגדולים, כגון צפון אמריקה.
פקה לונדרמרק, מנכ"ל החברה, התייחס למהלך החריג שנקטה החברה. לדבריו, ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית ומחשוב הענן צפויות לגרור "השקעות משמעותיות ברשתות בעלות יכולות משופרות בהרבה". עם זאת, לונדמרק נימק כי מדובר במהלך הגיוני: "בהינתן אי הוודאות באשר לקצב התאוששות השוק, אנחנו נוקטים כעת בצעד נחרץ".

מטעם החברה נמסר כי היא רוצה "לפעול במהירות" כדי שתחתוך עלויות של עד 400 מיליון דולר ב-2024, ועד 300 מיליון ב-2025. לונדמרק מצדו, חוזה בכל זאת "שיפור בעסקי הרשת" של נוקיה ברבעון הנוכחי. החברה הוסיפה כי הפיטורים הם "החלטה עסקית קשה, אך נחוצה כדי להתאים את עצמנו לאי הוודאות בשוק, ולהגן על הרווחיות והתחרותיות ארוכות הטווח".
 

כ-86 אלף עובדים מועסקים בנוקיה ברחבי העולם. משנת 2015 החברה פיטרה אלפים במסגרת צעדים מתמשכים של קיצוצים. נוקיה מאמינה כי תוכל לחסוך כך בין 800 מיליון ל-1.2 מיליארד יורו תוך שלוש שנים. לדברי החברה, לקוחותיה הוציאו פחות כסף על רכישת מוצרים בשל האינפלציה הגבוהה ברחבי העולם ומשבר הריבית. החבר הייתה בעבר היצרנית המובילה בעולם של טלפונים ניידים ואביזריהם, עד שצצו הסמארטפונים בשוק וטרפו את הקלפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה