דיגיטל וטק

המהפכה בדרך: מחיר המנוי המתוכנן של מטא נחשף

מטא המפעילה את אינסטגרם ופייסבוק בוחנת אפשרות לפתיחת מנוי לרשתות החברתיות שיעקוף את הפרסומות, כאשר המחיר למשתמשי האייפון והאנדרואיד יהיה גבוה יותר לעומת משתמשי המחשבים האישיים. המחירים הצפויים נחשפים
מערכת ice | 
מניית מטא מזנקת (צילום יוטיוב/ shutterstock, CBS Mornings)

מטא בוחנת ברצינות אפשרות לפתיחת מנוי בתשלום שיעקוף את הפרסומות ברשתות החברתיות של החברה: פייסבוק ואינסטגרם. כרגע מדובר בתוכנית המיועדת למשתמשים האירופאים בלבד. במסגרת תוכנית זו תוכל מטא לגבות תשלום על מנוי שיבטל את הצגת הפרסומות ואיסוף המידע האישי על המשתמש.

ההצעה כרגע היא רק למשתמשים האירופאים מכיוון שנכנסו חוקים חדשים האוסרים על חברות טכנולוגיה לאסוף מידע על המשתמש בלי רשותו. עיתון הוול סטריט ג'ורנל חשף פרטים חדשים על התוכנית המתגבשת: משתמשי האיחוד האירופי יוכלו לבחור בין השירות החינמי הרגיל של מטא המבוסס על איסוף מידע על המשתמשים והצגת פרסומות מותאמות ובין מנוי שיעלה כסף אך לא יוכל לאסוף מידע ולהציג פרסומות.

מטא מציעה אפשרויות תשלום שונות, החל ממנוי משולב לפייסבוק ואינסטגרם שיעלה כ-16 יורו{65 שקל|} או מנוי לאחד הפלטפורמות שיעלה 10 דולר{40 שקל}. אולם מנוי למכשירים הניידים יעלה שלוש יורו יותר שהם 50 שקלים. הפער נוצר כתוצאה מהמחיר אותו צריכה מטא לשלם לחנויות האפליקציות של אפל וגוגל המפעילות את חנויות האפליקציות למכשירים הניידים.

כזכור מוקדם יותר הודיעה גם רשת הסרטונים טיקטוק כי היא שוקלת להשיק מנוי בתשלום וכך גם הרשת החברתית טוויטר, שבינתיים שינתה את שמה ל-X. כך שיכול להיות שאנחנו בדרך למהפכה של ממש בתחום הרשתות החברתיות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה