דיגיטל וטק

בגלל טוש: סוני חשפה בטעות מידע סודי במיוחד על הפלייסטיישן

כחלק מהדיון של ועדת הסחר הפדרלית נגד מיקרוסופט בגין פעילות מונופוליסטית, החברה חשפה בטעות את הכנסותיה מסדרת המשחקים Call of Duty, ואפילו עלות הפיתוח של חלק מהמשחקים שלה
מערכת ice | 
סוני פלייסטיישן (צילום freepik, vecteezy)
מידע סודי מאוד של סוני על עסקי הפלייסטיישן שלה נחשף בטעות. כחלק מהדיון של ועדת הסחר הפדרלית נגד מיקרוסופט בגין פעילות מונופוליסטית, סוני סיפקה מסמך מראש חטיבת הפלייסטיישן בחברה, ג'ים ראיין, הכולל פרטים מושחרים בטוש שסוני חולקת עם מפרסמים, הכנסותיה מסדרת המשחקים Call of Duty, ואפילו עלות הפיתוח של חלק מהמשחקים שלה. מי שעבר על המסמכים לא ידע שלמרות שהפרטים הושחרו בטוש שחור, סריקת המסמכים עושה אותם בהירים יותר, ככה שאפשר לקרוא את החלקים המסווגים.
בית המשפט במהרה ניסה להסיר, אך הנזק נעשה; כתבים ונציגים של חברות המתחרות בסוני כבר הורידו את כל המסמכים בזמן שהם היו ברשות הציבור. בין היתר, המסמך מראה שהמשחק Horizon Forbidden West עלתה ככל הנראה 212 מיליון דולר במשך חמש שנים, כאשר 300 עובדים עמלו על הפרויקט, והמשחק The Last of Us Part II עלה 220 מיליון דולר עם כ-200 עובדים.

עליות פיתוח המשחקים ומספר הצוותים לא היו הנתונים היחידים שנחשפו. סוני אומרת שמיליון שחקני פלייסטיישן משחקים רק ב-Call of Duty. סוני סיפקה את המידע הזה בניסיון להראות שהכנסותיה יושפעו במידה רבה אם Call of Duty תהיה בלעדית ל-Xbox. בהגשות מרובות לרגולטורים, סוני טענה שהיא חוששת שמיקרוסופט עלולה להפוך את Call of Duty לבלעדי בפלטפורמות שלה או אפילו לחבל בגרסאות הפלייסטיישן של המשחק.
המסמך הדגיש כמה Call of Duty חשוב לפלייסטיישן מבחינת הכנסות. למרות שיש דעה רווחת על כך שהמשחק הביא מיליארד דולר לחברה, המסמך מצביע על כך שהמשחק הכניס 800 מיליון דולר עבור פלייסטיישן רק בארה"ב במהלך 2021 - עם עוד 1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם. וזה רק המשחק, כי אם סופרים את האביזרים, מנויים וכל שאר הפיצ'רים במשחק, אז ההכנסות קופצות לבין 13.9 מיליון ל-15.9 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה