דיגיטל וטק

משנים את פני התעשייה בישראל: צי חדש של רובוטים הגיע לארץ

Robotize מבית חברת ה-IT הראשונה והוותיקה ביותר בישראל "מיטווך", הביאה לישראל צי של רובוטים אוטונומיים שישנו את פני התעשייה והקמעונאות בישראל. מדובר ברובוטים חדשניים ומשוכללים שיסייעו למפעלים לייעל את העבודה ברצפת הייצור ובמחסנים, וכן יגבירו את בטיחות העובדים ואת התפוקה

מערכת ice | 
רובוטים של Robotize
ענפי התעשייה והייצור, הלוגיסטיקה והקמעונאות. שינוע מטען וציוד ברצפת הייצור ובין תחנות המחסנים הינה משימה תובענית שגוזלת משאבי זמן וכוח אדם משמעותיים. כיום, רוב התפעול של מלגזות וכלים לוגיסטיים נעשה בידי עובדים אנושיים, דבר שגם מגביר את הסיכונים הבטיחותיים וכפועל יוצא את תאונות העבודה.
כעת, Robotize מכריזה לראשונה על שיתוף פעולה עם חברת הרובוטיקה האירופית המובילה BALYO, שנסחרת בבורסה בצרפת ומתמחה בפיתוח מלגזות אוטונומיות ורובוטים לוגיסטיים אוטומטיים (AGVs). במסגרת שיתוף הפעולה, Robotize תייצג בישראל את משפחת המלגזות האוטונומיות של Balyo, המשמשות להעברת מטענים, החל מ- 1200 ק"ג, בין רצפת הייצור למסועים ומדפי המחסן.
הרובוטים, המצויידים בחיישנים מתקדמים ובמערכת ניווט חדשנית, מתאימים לעבודה בגבהים שונים ומספקים למנהלים נתונים תפעוליים בזמן אמת. לצד שיווק הפתרונות החדשים בקרב חברות תעשייה ישראליות, Robotize היא החברה הישראלית היחידה המציעה פתרונות לשינוע כל פלטפורמה שהיא (עגלות, משטחים) וגם מתמחה באינטגרציה של הפתרונות בתוך החלל התעשייתי ובתהליכי העבודה, במטרה לסייע למפעלים למקסם את התועלת מהפתרונות החדשים.
משפחת המלגזות האוטונומיות מצטרפת לשורה של פתרונות רובוטיים חדשניים שהביאה Robotize לישראל מאז החלה פעילותה לפני כשלוש שנים, לרבות רובוטים אוטונומיים לניקיון שטחים מסחריים ולחיטוי בתי חולים ומפעלי תרופות, רובוטי טלפרסנס שמאפשרים נוכחות בכל מקום על ידי התחברות מרחוק, ורובוטים לשינוע ושליחויות לענף המלונאות, המשרדים ובתי חולים.
אמיר מיטווך, מייסד Robotize: "התעשייה הישראלית נמצאת הרחק מאחור מדינות ה-OECD במדדי פריון. המפתח להגברת התפוקה ולחיסכון בעלויות הוא שימוש בפתרונות אוטומטיים כמו רובוטים. ההסתמכות על כוח עבודה אנושי במשימות של שינוע מטענים, הוא פתח לתאונות, פגיעה בסחורה וציוד ויעילות נמוכה. משפחת המלגזות האוטונומיות המתקדמות של Balyo שמגיעה לישראל מהווה בשורה אמיתית למפעלים ולחברות יצרניות שיוכלו מעכשיו לייעל את רצפת הייצור והניהול הלוגיסטי. הזמינות של הרובוטים, והמומחיות שלנו באינטגרציה של הפתרונות הללו יגבירו את התפוקה בעשרות אחוזים".
חמישה רובוטים חדשים מתקדמים למשימות שינוע ובהם גם הרובוט היחיד מסוגו שמגיע עד לגובה של 17 מטרים
הפתרונות הרובוטיים החדשים שכבר זמינים בישראל כוללים חמישה רובוטים מתקדמים ובהם מלגזת צריח אוטונומית מדגם VEENY ("וויני") לשינוע משטחים בגובה של עד 17 מטרים והנחת המשטח על המדף באמצעות מערכת חיישנים AI ייחודית לתפעול המשטח בגובה, וגם מלגזת היגש אוטונומיות מדגם REACHY, לשינוע משטחים לגובה של עד כ-11 מטרים, המצוידת במערכת בטיחות חכמה שהופכת אותה לאחת המלגזות האוטונומיות הבטוחות ביותר בשוק. המלגזות אמינות, מאפשרות חיסכון משמעותי בעלויות, משתלבות בקלות ללא צורך בהתאמת סביבת העבודה ומאפשרות שיתוף פעולה בין בני אדם לרובוטים במרחב עבודה משותף.
חברת Balyo, שממוקמת בצרפת, הוקמה בשנת 2005 והיא נסחרת מאז 2017 בבורסת Euronext Paris. החברה פיתחה אלגוריתמים ייעודיים מסוג SLAM, המאפשרים לרובוטים להתנייד באופן עצמאי ובטוח בסביבה תעשייתית, להרים את המטענים ולהובילם ליעדם ולבצע את משימתם ללא סיוע אנושי. ההתמצאות במרחב מתבססת על מיפוי מקדים של הסביבה, כדוגמת קירות, מדפים, עמודים ומכונות, ובמקביל סריקה היקפית רציפה, 360 מעלות, של הסביבה באמצעות חיישן לייזר (LiDAR). כך, יודע הרובוט בכל רגע את מיקומו במרחב תוך הימנעות ממכשולים. הרובוטים מצוידים גם במערכות בטיחות מתקדמות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. עד היום שיווקה Balyo בעולם מאות רובוטים תעשייתיים.
רובוטיקה היא המפתח להגברת הפריון בישראל
להערכת מכון המחקר הנחשב Markets&Markets, שוק המלגזות האוטונומיות העולמי צפוי לגדול בשנים הקרובות בקצב שנתי של 12.7% ולהגיע ב-2027 להיקף של 6.4 מיליארד דולר, על רקע אימוץ גובר של הפתרונות בתעשיות הרכב, ה-eCommerce, המתכות, התעשייה הכבדה ועוד.
רובוטיקה מהווה נדבך משמעותי בתחום הצומח "תעשייה 4.0", שעיקרו הטמעת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים במטרה לשפר יעילות ותפוקה במפעלים ומתקני תעשייה. קצב צמיחת הפריון השנתי הממוצע בתעשייה (פדיון ממוצע לעובד) עומד בעשור האחרון על 1.47%, בהשוואה לממוצע של 2.78% במדינות ה-OECD.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה