דיגיטל וטק

אפל חשפה את המחיר של משקפי ה-AR: המנייה החלה בירידות

משקפי המציאות המדומה של החברה מה שאמור לסמן את העתיד של האינטרנט מושקות כעת. כצפוי מדובר במשקפיים שנקראים ויז'ן פרו שהם למעשה מחשב חדש שמסתכלים דרכו, אלא שהמחיר ההתחלתי הוא 3,500 דולר, מחיר לא ריאלי ללא מעט צרכנים, ולכן הירידה עברה למגמה שלילית
מערכת ice | 
משקפי AR (צילום אפל)
ענקית הטכנולוגיה אפל, עורכת הערב (שני) את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2023. בין ההשקות אפשר למצוא את מערכות ההפעלה החדשות של החברה IOS17, סדרת מחשבי המק החדשים. הפעם ההכרזה שכולם מחכים לה מגיעה דווקא מהמשקפיים החדשות, אבל נראה שההשקה דווקא פגעה בחברה בשל תג המחיר הגבוה שלו.
לאור כנס המפתחים, החברה עלתה בתחילה ב-1.3% והיא מתקרבת לשיא כל הזמנים של שווי של 3 טריליון דולר, מניית מטא עולה גם כן בשיעור נמוך יותר בשל ההשקה של המתחרה שאמורה להשיק משקפיים למציאות רבודה שתתחרה במוצר של מטא ומארק צוקרברג. אלא, שהתברר כי תג המחיר של ויז'ן פרו הוא 3,500 דולר, מחיר שלא כל כך ריאלי לשוק ולכן הירידה החלה בירידה לאחר ההכרזה על המחיר.
כנס המפתחים השנתי של אפל היה מבטיח. החברה חשפה את המקבוק אייר החדש של עם גודל מסך של 15 אינץ' ועם מעבר ה-M2 החדש שלה. אפל למעשה משלימה היום את סדרת המוצרים שלה מבוססי המעבדים מתוצרתה מסדרת M. עוד השיקה אפל כמה מחשבים עם מעבדים מפלצתיים שנושאים את השם M אולטרה ומיועדים באמת, אבל באמת למשתמשים המקצועיים.
אפל חשפה את ה-IOS 17, מערכת ההפעלה החדשה לאייפונים וכמובן שאפל לא מאכזבת. שורה של חידושים מעניינים בכל הנוגע ליכולת לדבר בטלפון, לשלוח הודעות באמצעות האפליקציה שלה ועוד כמה חידושים מעניינים. אפל מאפשרת במערכת ההפעלה החדשה להחליף פרטי קשר באמצעות האיירפליי שלה וזה אומר שאם אתה פוגש מישהו ורוצה להחליף איתו פרטי קשר, כבר לא צריך לשלוח אחד לשני פרטי קשר אלא להניח את שני האייפונים בסמוך אחד לשני ואז באמצעות האיירפליי להעביר את הפרטים אחד לשני.
ניתן לייצר במערכת ההפעלה החדשה גם פוסטר שלכם כך שלמעשה תמונה שלכם שתתפרש על פני כל המסך תזהה את מי שמתקשר אליכם או כשאתם מתקשרים אליו או שולחים הודעה וכן הלאה.
עוד דבר מעניין שהושק היום הוא מענה קולי אוטומטי. ככך כשלמעשה מישהו מתקשר אליכם ואתם לא עונים, הוא יכול להקליט הודעה וזו תוצג על המסך כהודעת טקסט. פשוט נפלא. אפל השיקה גם את מערכות ההפעלה החדשות לאייפד ולאפל ווטש וגם הם מרשימים מאוד.
אבל גולת הכותרת של ההשקה הייתה משקפי המציאות המדומה של החברה מה שאמור לסמן את העתיד של האינטרנט. כצפוי מדובר במשקפיים שנקראים ויז'ן פרו שהם למעשה מחשב חדש שמסתכלים דרכו. ניתן לראות בו תוכן כאילו הוא נמצא ממש לידכם והוא מגיב למחוות בידיים. למעשה נהיה מוקפים במסכים שמוצגים באמצעות משקפיים וניתן לצפות דרכם בווידאו ותמונות, סרטים וכן הלאה.
אחד האתגרים של אפל יהיו לרתום מפתחי אפליקציות לעולם המציאות הרבודה וזה חתיכת אתגר. אפל גייסה את דיסני להיות החברה הראשונה שאפליקציית הדיסני פלוס שלה תהיה זמינה מהיום הראשון להשקה של ויז'ן פרו. משקפי המציאות הרבודה של אפל יהיו זמינים בארה"ב בשנה הבאה והמחיר, או המחיר יתחיל ב-3,500 דולר. מחיר בהחלט לא נגיש אבל מי יודע. אפל כבר הפכה את העולם פעם אחת עם המצאת האייפון ומי יודע, אולי גם הפעם זה יקרה ובמחירים האלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה