דיגיטל וטק

אל על במהלך מטורף: ההסכם הייחודי שישפר את הבטיחות במטוסים

חלק מביקורה בישראל של חברת התוכנה המובילה CEFA, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחום התעופה, נחתם הסכם בין החברה לבין אל על, במסגרתו תספק חברת CEFA שירותי תעופה ניידים (AMS) לצורך תחקור ואימון טייסים, מה שיגביר את הבטיחות בטיסה
מערכת ice |  5
מטוס אל על (צילום פלאש 90/ משה שי)
כחלק מביקורה בישראל של חברת התוכנה המובילה CEFA, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחום התעופה, נחתם הסכם בין החברה לבין חברת התעופה אל על. במסגרת ההסכם תספק חברת CEFA שירותי תעופה ניידים (AMS) לצורך תחקור ואימון טייסים.
אל על היא חברת התעופה הראשונה במזרח התיכון שתשתמש בתוכנת ה-CEFA AMS אשר מייצרת הדמיה מותאמת לצורכי תעופה מסחריים, שמטרתה לשפר את בטיחות הטיסה ולהעצים את מיומנויות הטייסים. החברה מתמחה בפיתוח תוכנות טכנולוגיה תעופתיות והתוכנה מבצעת שחזור מונפש של הטיסה, הניתן לצפייה לאחר הנחיתה.
מדובר בכלי ייחודי שמצטרף לארגז הכלים התעופתיים של החברה, המשתמש במידע המוקלט מהטיסות עצמן כדי ליצור אנימציה מציאותית ב-D3 של מהלך הטיסה. התוצר הסופי הוא כלי עוצמתי לתפעול בטיסות קו, שנשלח לטייס באופן ישיר ומידי לאחר הנחיתה. התוכנה תאפשר לטייסים לצפות בנתוני הטיסה במהירות ובדיסקרטיות וכך להסיק מסקנות על ביצועיהם, להגיע לתובנות כחלק מהתחקורים הקבועים לאחר טיסה, וכדי לספק דיווחים מדויקים.
"מאז ומתמיד שמה חברת אל על דגש על בטיחות ועל מקצועיות, בכל תחום בעבודתנו. לכן ביצענו הערכה מקיפה לתוכנה כדי להבטיח את שילובה לצד הסטנדרטים הקפדניים שלנו" אמר קברניט אודי ילון, הטייס הראשי וראש המבצעים באל על, והוסיף: "תוכנת ה- CEFA AMS ענתה על ציפיותינו באופן מרשים מבחינת בטיחות ויעילות, ואף התעלתה עליהן. אני סבור שיש לה משמעות גדולה בתחקור הטיסות בקרב טייסי החברה והיא תסייע לנו לחתור לשיפור מתמיד. יש לנו טייסים מעולים והכלי הזה יאפשר להם להיות במעקב אחרי ביצועיהם בטיסה. אנו נרגשים להטמיע את התוכנה בקרב מעל ל-500 טייסי החברה המטיסים מטוסים שונים בציי החברה".
"זה כבוד עבורנו לעבוד עם אל על ואנו מודים על ההזדמנות לעבוד יחד לשיפור האימון ותחקירי הטייסים" אמר מנכ"ל ומקים חברת CEFA, דומיניק מינאו, והוסיף: "הצוות שלנו עבד מסביב לשעון כדי לפתח אפליקציה המנגישה מידע המוקלט בזמן אמת על מנת לספק לטייסים שחזור וירטואלי של הטיסה ובכך להגביר את מודעותם המצבית דרך שחזורים מונפשים של כל חלק בטיסה".
"הכלי הזה מפשט את הבנת תהליכי הטיסה וניתן להשתמש בו לטובת שיפור התחקירים, שיפור עצמי של הטייסים או איסוף מידע באופן עצמאי על מנת לטייב את דיווחיהם". מוניאו אף הוסיף: "רשויות התעופה שמו להן למטרה לאכוף אימונים המבוססים על ראיות (EBT) ואנו נרגשים מיתרונותיה של תוכנת ה-CEFA AMS שכעת מוצעים לחברות תעופה בין לאומיות ובמזרח התיכון".
החתימה על החוזה עם אל על היא אבן דרך משמעותית לחברת CEFA שממשיכה את עבודתה ואת שיתופי הפעולה עם חברות תעופה מובילות וגופים רגולטורים כדי לחזק את תחום הבטיחות בתעשיית התעופה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מהלך מטורף? מה נהיה עם הכותרות הבומבסטיות שלכם?
    פסיכי אטר 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשורה איומה של ממש. מי כותב את הכותרות באתר?
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לאל על
    יואב 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תשפרו גם את האוכל,,השרות,המחיר,והבידור בטיסה ואתם 10
    סגור
  • 3.
    עבודה בעיניים ,למעשה :
    Rp 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעזרת הביצועים המוקלטים מערכת AI תלמד את הביצועים כך שבסוף אפשר יהיה להוריד טייס אחד מהקוקפיט.
    סגור
  • 2.
    כותרות מוגזמות
    ינקו 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל באייס, כל שינוי זעיר הוא מהפכה
    סגור
  • 1.
    מדוע תע"א או אלביט לא נכנסות לתחום הזה?
    גדעון 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתיהן מתמחות בסימולטורים. יכולות לפתח סימולטורים לאימון טייסים, קברניטי ספינות, ונהגי אוטובוסים ומשאיות.
    סגור