דיגיטל וטק

IBM נכנסת לשת"פ עם מודרנה: זה המיזם החדש

במסגרת שיתוף הפעולה, מדעני מודרנה וחוקרי IBM יוכלו למנף את MoLFormer – מודל בינה מלאכותית יסודי (AI foundation model) שיכול לעזור להם לחזות את תכונותיה של מולקולה, ויכול לעזור להם להבין את המאפיינים של תרופות מבוססות mRNA
מערכת ice | 
בנין IBM (צילום ויקיפדיה)
חברת מודרנה, חברת ביוטכנולוגיה וחלוצה בפיתוח חיסונים בטכנולוגיית mRNA, וענקית המחשוב IBM, הודיעו היום (חמישי) על שיתוף פעולה, במסגרתו טכנולוגיות המחשוב הקוונטי והבינה המלאכותית המתקדמות של IBM ישמשו את מודרנה כדי לקדם ולהאיץ את המחקר המדעי של החברה בתחום ה-mRNA.
מחשוב קוונטי זו טכנולוגיה מהפכנית המנצלת את עקרונות המכניקה הקוונטית כדי לפתור בעיות שהמחשבים הקלאסיים המתקדמים בעולם אינם מסוגלים לפתור. במסגרת שיתוף הפעולה, IBM תספק למדעני מודרנה גישה למערכות מחשוב קוונטי, והם ילמדו כיצד ניתן ליישם טכנולוגיות של מחשוב קוונטי על בעיות שהיו בעבר בלתי פתירות עבור מחשבים קלאסיים ויחקרו יישום של גישות קוונטיות לאתגרים המדעיים של מודרנה. כמו כן, מודרנה תשתתף בתוכנית IBM Quantum Accelerator – מאיץ טכנולוגי המיועד לתמוך בחברות הנעזרות במחשוב קוונטי וכן יכללו ברשת IBM Quantum Network – רשת של חברות ומכוני מחקר המשתפים ביניהם ידע וניסיון שנצבר בשימוש בטכנולוגיות קוונטיות.
מודלים של בינה מלאכותית עבור רפואה מבוססת mRNA
במסגרת שיתוף הפעולה, מדעני מודרנה וחוקרי IBM יוכלו למנף את MoLFormer – מודל בינה מלאכותית יסודי (AI foundation model) שיכול לעזור להם לחזות את תכונותיה של מולקולה, ויכול לעזור להם להבין את המאפיינים של תרופות מבוססות mRNA. המטרה של מודרנה תהיה להשתמש ב-MoLFormer כדי לסייע באופטימיזציה של ננו-חלקיקי שומנים (lipid nanoparticles), אשר עוטפים ומגנים על ה-mRNA בזמן שהוא נע בתוך הגוף, וב-mRNA שפועל כפוקד על תאים להילחם במחלות. במסגרת יוזמה זו שתי החברות ישלבו גילוי של פורמולציות עדכניות בעזרת בינה מלאכותית יוצרת כדי לעצב תרופות mRNA עם בטיחות וביצועים משופרים.
"מאז הקמתה של מודרנה, חתרנו תמיד לעמוד בקדמת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולמנף את הכלים שבידינו על מנת להגיע להשפעה מרבית על החברה האנושית על ידי פיתוח טיפולים מבוססי mRNA", אמר סטפאן בנסל (Stéphane Bancel), מנכ"ל מודרנה. "אנו נרגשים לחבור ל-IBM בשיתוף פעולה לפיתוח מודלי בינה מלאכותית חדישים לקידום טכנולוגיות mRNA, ולהכין את עצמנו לעידן המחשוב הקוונטי ולטכנולוגיות שמשנות את חוקי המשחק המוכרים. אנו שואפים לפריצות דרך באמצעות מחשוב קוונטי ולכן משקיעים כעת בבניית צוותים מיומנים כדי שנהיה מוכנים לחלוטין לרתום את העוצמה של הטכנולוגיה הזו".
"שיתוף הפעולה עם מודרנה הוא דוגמה למטרתה של IBM להפוך את העולם למקום טוב יותר", אמר ד"ר דריו גיל (Darío Gil), סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת המחקר של IBM. "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בעולם המחשוב, כשבינה מלאכותית ומחשוב קוונטי נמצאים בחזית שלה. מודרנה תוכל למנף את משאבי המחקר בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, עליהם עמלנו שנים רבות, על מנת לפתח תרופות ולאפשר למדענים להבין טוב יותר את התנהגות המולקולות - ואף לקדם יצירה של מולקולות חדשות. אנו נרגשים גם מההזדמנות להנגיש למדעני מודרנה את הידע והשימוש בטכנולוגיות המחשוב הקוונטי המובילות של IBM, במטרה להאיץ גילויים מדעיים ולייצר תרופות חדשות ומהפכניות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה