דיגיטל וטק

הקציצה הבאה שלכם על המנגל ביום העצמאות תהיה מחומוס?

חברת הפודטק הישראלית Meat.The End מציגה המבורגר ראשון בעולם מחלבון חומוס המדמה תחושת בשר במרקם ובטעם
מערכת ice | 
המבורגר מחלבון חומוס (צילום רותי אמנו)
תחליפי בשר כיום מבוססים בעיקר על חלבון סויה וחלבון אפונה. כעת, בפיתוח ישראלי ייחודי, מופיע לראשונה על הבמה העולמיתֿ המבורגר מחלבון חומוס המדמה בשר בטעם ובמרקם.

חברת מיט.דה אנד (Meat.The End), חברת פודטק ישראלית המפתחת חומרי גלם חדשניים עבור תעשיית תחליפי הבשר העולמית, גאה להכריז על מהפכה טכנולוגית בתעשיית החלבון האלטרנטיבי: המבורגר העשוי מחלבון חומוס הנחשב למקור מצוין לחלבון מהצומח ועשיר בסיבים. חומוס הוא גם non-GMO, בעל טעם ניטרלי, לא אלרגני ורב-תכליתי, מה שהופך אותו לאידיאלי ליישומים שונים. רכיבים תזונתיים אלו חיוניים לשמירה על תזונה בריאה ומאוזנת. זהו אחד החלבונים המוכרים והידידותיים לצרכנים בכל רחבי העולם וכניסתו לעולם תחליפי החלבון לבשר הנשלט בעיקר על ידי סויה, הוא בשורה של ממש לתעשייה שמבקשת לצמוח, לחדש, ולגוון את מקורות החלבון. 
חברת מיט.דה אנד נוסדה בשנת 2020 על ידי צוות בין-לאומי של בכירים מתעשיית המזון, והיא כוללת ביוכימאים, מהנדסי מכונות, מהנדסי מזון ומומחי בינה מלאכותית. החברה מתמקדת באקסטרוזיה תעשייתית ועושה כבר צעדים ראשונים של מהפכה בתהליכי הייצור של חלבון אלטרנטיבי.
שוק תחליפי הבשר העולמי צפוי להגיע לשווי של 23.4 מיליארד דולר עד שנת 2028, לפי צמיחה של 15% בשנה. צמיחה זו צפויה להיות מונעת מהגברת צריכה של מוצרי הקטגוריה כתוצאה מעלית המודעות למזון בריא ובר קיימה, עלייה במחירי הבשר, גידול האוכלוסייה, ומשבר ביטחון תזונתי שיכול להיגרם כתוצאה משינויי אקלים.
״שוק המזון של העתיד מחייב לחשוב על מקורות חלבון חדשים. קריסת היציבות האקלימית ועלייה מתמדת במחירי הבקר משפיעות ולוחצות על שרשרת האספקה העולמית. תוסיפו לזה משברים מקומיים כמו המלחמה באוקראינה, ותקבלו צורך אקוטי של תעשיית המזון להגדיל את מגוון מקורות החלבון״, אומר מייסד ומנכ"ל החברה, ד"ר ישי מישור. ״לכן אנחנו גאים מאוד בפיתוח שלנו, תוצאה של עבודה מדעית וטכנולוגית נדירה, שבסופה אנחנו מציגים המבורגר עם טעם וריח כמו בשר, ומרקם המחקה בשר בלי תחרות. כל זה מבוסס על חומר גלם חלבוני שעד היום לא היה מוכר בעולם תחליפי הבשר. זהו הישג מדהים״.
הודעה זו של מיט.דה אנד מגיעה חצי שנה לאחר ההכרזה של הסטרטאפ המצליח על הסכם מסחרי עם רשת המזון המהיר הבינלאומית Burger King, במסגרתה פיתחה Meat.The End מוצרים ייחודיים המבוססים על חלבון סויה עבור הרשת. בכך הפכה מיט.דה אנד לחברת הפודטק הראשונה בישראל שחתמה על הסכם אספקה עם רשת מזון בינלאומית. החברה תפתח בקיץ הקרוב מרכז פיילוט אקסטרוזיה תעשייתי היחיד בארץ, בהשקעה של כעשרה מליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה