דיגיטל וטק

כך החזירו לחיים את אנה פרנק שתספר את סיפורה

לראשונה בישראל, מיצג מיוחד ויוצא דופן הוצג בכיכר דיזינגוף בתל־אביב. המיצג החזיר לחיים שישה נספים מתקופת השואה שסיפרו את סיפורם האישי באמצעות יוזמה של עמותת 'שם ונר'
מערכת ice | 
יום השואה (צילום יח"צ)
לקראת יום השואה שיחול בקרוב, הוצג בפעם הראשונה מיצג יוצא דופן, שהחזיר לחיים שישה נספים מתקופת השואה שסיפרו את סיפורם האישי באמצעות יוזמה של עמותת 'שם ונר' ובשיתוף עיריית תל־אביב. המיצג שהתקיים הערב (א') במרכז כיכר דיזינגוף, חשף לקהל הרחב צד נוסף בדמותם של נספים שכולנו מכירים, אך מעולם לא ראינו.
בין ששת הנספים שהפיחו בהם חיים ליום אחד, מצאנו את אנה פרנק שהייתה נערה יהודייה ילידת גרמניה שנספתה בשואה. יומנה, שנכתב בקולה האישי לנוכח האימה, יצא לאור כספר, זכה לפופולריות רבה ולתרגומים לעשרות שפות, והיווה מקור הזדהות וחיבור לרבים.
יאנוש קורצ'אק היה ממבשרי הפעילות למען זכויות הילד ושוויון זכויות לילדים. בתי היתומים שהקים וניהל עם שותפתו סטפניה (סטפה) וילצ'ינסקה היו מהניסיונות המוקדמים בחינוך דמוקרטי שכללו גם בית דין של ילדים. בימי השואה, כשהגיע תורם של ילדי בית היתומים שלו בגטו ורשה להישלח לטרבלינקה, סירב להצעה להינצל לבדו, ובחר, עם וילצ'ינסקה, ללכת לטרבלינקה עם חניכיהם.
רוחה שער ועקנין, מנכ"לית עמותת 'שם ונר', סיכמה ואמרה:  "אנו נרגשים להציג לראשונה במרחב הציבורי את סיפור הנספים בגוף ראשון, שלצערנו, לא זכו לספר בעודם בחיים. השנה החלטנו לשים דגש על הקהל הצעיר במטרה להנחיל כבר מגיל מוקדם את זיכרון השואה לדורות הבאים, גם כשלא יהיו יותר ניצולים בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה