דיגיטל וטק

טוויטר בהלם: עובד הדליף קוד סודי - הרשת החברתית בדרך להשבתה?

חלקים מקוד המקור של טוויטר הודלפו על ידי משתמש אנונימי בגיטאהב (פלטפורמת שיתוף למפתחים), כאשר על פי החשד של החברה מדובר בעובד לשעבר. הרשת החברתית דרשה מגיטהאב להסיר את הקוד ופנתה לבית המשפט כדי לאתר את זהות המדליף. הרשת בדרך להשבתה?
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
חלקים מקוד המקור של טוויטר, שנמצאת כידוע בבעלותו של אילון מאסק, הודלפו על ידי משתמש אנונימי בגיטאהב (פלטפורמת שיתוף למפתחים), כאשר על פי החשד של החברה מדובר בעובד לשעבר ברשת החברתית. בתגובה, טוויטר דרשה מגיטהאב להסיר את הקוד ופנתה לבית המשפט כדי לאתר את זהות המדליף. לפי חקירה פנימית שערכה החברה, בטוויטר חושדים שהמדליף הוא עובד לשעבר כאמור, שעזב את החברה בשנה שעברה, כך על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס".
המדליף האנונימי המכונה FreeSpeechEnthusiast,  העלה את הקוד לגיטהאב כבר לפני מספר חודשים - כך שחלקי הקוד היו גלויים וזמינים למשתמשים אחרים כבר תקופה, כאשר מדובר בתקלה חמורה במיוחד. בסוף השבוע האחרון, טוויטר הגישה לגיטהאב הודעה על הפרת זכויות יוצרים תוך דרישה להסיר את הקוד ששותף ללא רשות מהפלטפורמה. גיטהאב נעתרה לבקשה והסירה את הקוד עוד באותו היום, אך כאמור הקוד היה חשוף לכל בפלטפורמה מזה זמן בטרם הוסר.
דליפתו של הקוד עשויה לחשוף את חולשות האבטחה של טוויטר ולהוביל לפריצה לנתוני משתמשים ואף להשבתת הרשת החברתית כולה. בבקשה שהגישה טוויטר לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה היא דורשת לחשוף את זהותו של המשתמש האנונימי ואת זהותם של כל מי שהורידו מגיטהאב את הקוד שדלף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה