דיגיטל וטק

סטארט-אפ של עובדי גוגל לשעבר מוערך במיליארד דולר

חברת בינה מלאכותית חדשה וצעירה, שמתחרה בגוגל ומייקרוסופט, מודיעה על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. כך מייסדי החברה, יוצאי חברת גוגל, מצליחים להילחם בענקיות
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
חברת בינה מלאכותית בשם Character.AI, אשר נוסדה לפני שנתיים בלבד על ידי שני עובדים לשעבר בגוגל, מודיעה לאחרונה על גיוס הון של 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. 
יתרה מכך, החברה הודיעה רשמית כי הטכנולוגיה שלה מאפשרת למשתמש ליצור שירות מבוסס על בינה מלאכותית בצורה מותאמת אישית לחלוטין, שכולל אישיות ייחודית וערכים. ניסיון הגיוס המוצלח מגיע בצל הניסיונות של גוגל עצמה והמתחרה מייקרוסופט לפתח שירות בינה מלאכותית מקביל.
עם זאת, מייסד החברה ועובד גוגל לשעבר אמר בתגובה למתחרות כי אכן ישנה מעט הקבלה בין המתחרים, אך כי הם בטוחים שגוגל מעולם לא תשיק שום שירות "כיפי" וכי הוא יודע זאת בוודאות כי עבד שם. כעת הוא מעיד שהחברה צומחת במהירות וכי כספי הגיוס להגדיל את היקף העובדים, שעומד כעת על 22 בלבד. 
שחקן עיקרי במהלכים האחרונים של החברה היא בית ההשקעות אנדריסן הורוביץ והיא זו שהובילה את הגיוס ובין היתר זו שהביאה לעלייה של המחירים בשוק ביחס לסוג השירות שהחברות המובילות הללו מציעות. משקיעים נוספים הם אלעד גיל, נאט פרידמן ונוספים. 
ג'יל צ'ייס, שמוביל השקעות בתחום הבינה המלאכותית בקבוצת קפיטל G אמר לאחרונה ל-CNBC כי אחד ממייסדי החברה, נועם שאזיר, הוא סוג האדם שיכול להסתגר במרתף כ-18 חודשים ולשנות את העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה