דיגיטל וטק

החברה שנרכשת בסכום שיא בדו"ח מפתיע – איך הגיבו המשקיעים?

אקטיויז'ן בליזארד, שאמורה להירכש בקרוב על ידי מיקרוסופט בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק, הצליחה להפתיע את האנליסטים. למרות זאת, המניה בקושי הגיבה. למה זה קורה?

יאיר מור | 
גיימינג (צילום Istock)
ענקית המשחקים אקטיביז'ן בליזארד הצליחה להביס את ציפיות האנליסטים בדו"ח הרבעון השלישי שלה, שנחשף אמש (שני).
הכנסות החברה ברבעון אמנם ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-1.83 מיליארד דולר – אך עדיין היו הרבה מעל ציפיות האנליסטים לקריסה כפולה ל-1.7 מיליארד דולר. בשורת הרווח הנקי היא רשמה 1.78 מיליארד דולר ובשורת הרווח למניה 68 סנט – שני הנתונים גבוהים מאשר לפני שנה ומשמעותית מעל ציפיות האנליסטים מהחברה בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר.
המגמה הזו כנראה לא צפויה להשתנות ברבעון הנוכחי: החברה ציינה כי שני משחקים שהשיקה בו כבר הספיקו לשבור שיאים – Call of Duty: Modern Warfare II זכה למכירות בסך מיליארד דולר תוך 10 ימים, ושבר את כל השיאים הקודמים בסדרה, ואף נהנה ממספר שעות המשחק הגדול ביותר בהיסטוריה של הסדרה בחודש הראשון, ואילו המשחק החדש של חטיבת הסמארטפונים של החברה, King (שנרכשה על ידי אקטיויז'ן בזכות הלהיט ההיסטרי קנדי קראש), Overwatch 2, הושק רק לפני חודש וכבר רשם מספר שחקנים כפול מ-Overwatch המקורי. לכל זה צפוי להצטרף בקרוב משחק נוסף בסדרת Call of Duty שיושק בימים הקרובים, והחברה אף ציינה כי בשנה הבאה יושק כותר נוסף בסדרה הפופולארית.
מניית החברה עלתה בשעות המסחר המאוחר במחצית האחוז לאחר שבשעות המסחר הרשמיות ירדה ב-1.2%, אם כי אנליסטים ציינו כי ככל הנראה יש מעט מאוד קשר בין התנודות במניה לדו"ח, שכן המשקיעים מאמינים שכרגע מדובר בהשקעה טובה בכל מקרה, בזכות עסקת הרכישה של החברה על ידי מיקרוסופט בסכום הגבוה בתולדות ההייטק – כ-69 מיליארד דולר – שנחתמה בתחילת השנה ולדברי המנכ"ל, בובי קוטיק, צפויה להשלמה עד סוף שנת הכספים הנוכחית של מיקרוסופט ביוני 2023. לראיה, מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-8%, למרות שבשני הרבעונים הקודמים היא אכזבה את המשקיעים ולמרות שהממוצע בבורסות וול-סטריט בתקופה הזו היה ירידה של 20%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה