דיגיטל וטק

חברות התקשורת במהלך משותף: זה ההסכם שעליו חתמו

משרד התקשורת גייס את חברות התקשורת לחתום על אמנה ראשונה מסוגה לעידוד שוויוניות ולמניעת גזענות בשוק התקשורת הישראלי, המטרה: עידוד שיח שוויוני ומכבד במוקדי השירות, העסקה שוויונית וקידום הגיוון והפלורליזם במדיות השונות
מערכת ice | 
קבוצות התקשורת (צילום ויקיפדיה, freepik)
נציגי כל חברות התקשורת המרכזיות בישראל חתמו על אמנה למניעת גזענות, עידוד שוויוניות ואי אפליה בשוק התקשורת. האמנה נכתבה ביוזמת משרד התקשורת ובשיתוף משרד המשפטים, ונכתבה בשיתוף פעולה עם החברות המסחריות לאחר שורה של מפגשים קודמים שבהם גובש נוסח מוסכם.
על האמנה, אותה יזמה הממונה למניעת גזענות במשרד התקשורת מירב שטרוסברג-אלקבץ, חתמו נציגי תאגיד השידור הישראלי, קשת, רשת, ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות, האלה TV, הוט, יס, בזק, סלקום, פרטנר, פלאפון, רמי לוי, IBC, PHI ודואר ישראל, לצד שר התקשורת, מנכ"לית משרד התקשורת והממונה על היחידה למניעת גזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה זנה.

בחתימה על האמנה חברות התקשורת הסכימו על הסעיפים הבאים: לגנות גזענות ואפליה, ולנקוט בכל האמצעים הנאותים על-מנת לקדם מדיניות של ביעור אפליה בכל צורותיה, כמו כן לייצר שיח מייצג, מכבד ולא מפלה בכל הממדים: מוצא-עדה, צבע עור, לאום, דת-אמונה, מוגבלות פיזית או נפשית, גיל, מגדר, זהות מינית, מקום מגורים, מצב סוציו- אקונומי, מצב משפחתי, ועוד, לכבד עקרונות אלו של יחס מכבד, שוויוני ולא מפלה ביחס לעובדי החברה וללקוחותיה.
בנוסף, לקדם גיוון תרבותי והעסקה שוויונית של גווני האוכלוסייה השונים בקרב עובדי החברה, מתוך הכרה בכך שלחברות בתחום התקשורת קיימת השפעה תרבותית וחברתית נרחבת, אנו מסכימים לפעול לקידום גיוון ופלורליזם במדיות השונות (כל חברה במה שרלוונטי לעיסוקה), וזאת מהבנת החשיבות שיש לנוכחות ולחשיפה של מגוון רחב של אוכלוסיות בפני קהל הצופים, והכל תוך שמירה על חופש הביטוי והיצירה.
שר התקשורת, יועז הנדל הסביר: "עם כניסתי למשרד התקשורת הבנתי שמעבר לקידום תשתיות מתקדמות ותחרות בשוק התקשורת,  התפקיד הגדול של משרד התקשורת הוא לחבר אנשים, לחבר את הישראלים. אנחנו מחברים בני אדם באמצעים שונים. מחברים אנשים באמצעות מילים, באמצעות שפה,  באמצעות סיבים אופטיים ואינטרנט מהיר ובאמצעות כיסוי וקליטה סלולריים. בחתימה על האמנה הזו שמטרתה להילחם בגזענות ובאפליה, אנחנו מבקשים שגם בעולם התקשורת יהיה יותר גיוון, ויישמע הקול היחודי של כל אחד ואחת בחברה הישראלית. האמנה הזאת משקפת חזון והבנה שהחיבור הזה בין כל הגוונים בחברה משמעותי לעתיד של כולנו. האמנה משקפת את רוח המפקד ולפעמים רוח המפקד חשובה יותר מיכולת של רגולטור לקבוע תקנות או חוקים״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "החוסן של החברה הישראלית הוא שיש בה הרבה קולות, גוונים וצבעים. כדי להבין את הגיוון בחברה הישראלית, אנחנו חייבים להיחשף לנרטיבים של הסובבים אותנו, הקרובים והרחוקים. זה מייצר אמפתיה, זה מייצר ממשק קרוב, זה מוריד ניכור, ובעיניי, זה המפתח שלנו לחוסן חברתי. לקחת את השונות והשבטיות הגדולה מאוד שיש כיום בחברה הישראלית, ולהפוך אותה מחולשה- לכח."
מנהלת תחום הגנת הצרכן במשרד התקשורת ויוזמת האמנה, מירב שטרוסברג-אלקבץ: "היום זהו יום חגיגי, בו הושגה פריצת דרך משמעותית בקידום נושא השוויון, מניעת הגזענות ועידוד הפלורליזם. נציגי כל חברות התקשורת התכנסו וחתמו, ביחד עם שר התקשורת, על אמנה וולונטרית שלפיה יש לעודד שיח שוויוני ומכבד במוקדי השירות, יש לעודד העסקה שוויונית של גווני האוכלוסייה השונים, ויש לקדם גיוון ופלורליזם באמצעי התקשורת השונים. ההנכחה היא חשובה. חשוב שכל ישראלית וישראלי יראו את בני דמותם על המסך ובמרחב הציבורי״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה