דיגיטל וטק

מוטורולה חוזרת - עם הסמארטפון הכי מעניין שראינו שנים

יצרנית הסלולר הוותיקה שכמעט נכחדה בעידן האייפון הציגה סמארטפון חדש ומסקרן במיוחד, שמשנה את גודלו בלחיצת כפתור ובלי הקיפול המעצבן
יאיר מור |  1
Motorola RAZR V3x (צילום Adrian Black / Flickr)
לנובו, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, חשפה היום (שלישי) כי היא עובדת על מחשב נייד וסמארטפון מעניינים במיוחד, המבוססים על שימוש במסכים גמישים שמאפשרים להם להתרחב בעת הצורך.
במסגרת כנס וירטואלי שערכה החברה הסינית, אמר נשיא חטיבת המכשירים החכמים שלה, לוּקַה רוֹסי, כי היא משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח של מסכים גמישים ומכשירים שמנצלים אותם בדרכים שונות. כבר היום היא מוכרת סמארטפונים מתקפלים תחת השם הקלאסי Motorola Razr, וכעת היא חשפה את השלב הבא: מכשירים בעלי מסכים נגללים.
המכשיר הראשון שהציג רוסי הוא סמארטפון תחת המותג מוטורולה, שבבעלות לנובו, בעל מסך שנראה במבט ראשון ריבועי וקטן להחריד ל-2022 - 4 אינץ' בלבד. אך בלחיצה על כפתור הצד המסך "מתארך" על ידי גלילה של "הזנב" שלו המסתתר בתחתית המכשיר, ומתרחב לצורה מסורתית יותר בגודל 6.5 אינץ'. הגודל המוקטן נוח יותר לכיס, וגם לשימושים בסיסיים ביד, בעוד הגודל המלא מאפשר ליהנות מקריאה וצפייה בווידאו על מסך גדול יותר.
המכשיר השני המשתמש באותו רעיון הוא מחשב נייד, שהמסך שלו מתארך מהצורה המלבנית המסורתית לצורת ריבוע או מלבן אנכי, הנוח יותר לעבודה על מסמכי וורד וצפייה בסרטוני טיקטוק ורשתות חברתיות אחרות המבוססות על תוכן אנכי, כגון אינסטגרם ויוטיוב Shorts.
לנובו-מוטורולה אינה החברה הראשונה שמציגה מכשירים בעלי מסכים נגללים: LG עבדה על סמארטפון המבוסס על מסך כזה לפני כשנתיים, אך הוא בוטל לאחר שהחליטה לצאת לחלוטין משוק הסלולאר; ואילו היצרניות הסיניות Oppo ו-TCL חשפו אבות-טיפוס למכשירים כאלה, אך טרם החלו למכור אותם בפועל.
בניגוד למכשירים מתקפלים כמו סדרת Galazy Z של סמסונג, מכשירים נגללים פחות שבירים, והמסך שלהם לא נוטה לפתח "שקע" סביב קו הקיפול שעלול להפריע לשימוש ואף לגרום בסופו של דבר להרס המכשיר. צירי גלילה גם הרבה יותר קלים לייצור אטום מאשר צירי קיפול.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות במיץ עגבניות
    אלחי מנאי 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חה חה חה
    סגור