דיגיטל וטק

בחזרה לעתיד: מדענים מעניקים לרובוטים חוש הומור

מדענים מיפן הצליחו לגרום לרובוטית אריקה לצחוק במהלך שיחה באמצעות אינטליגנציה מלאכותית. בעתיד הרחוק, רובוטים יוכלו לזהות סוגים שונים של הומור ולהגיב בהתאם
מערכת ice | 
רובוט (צילום unsplash)
מדענים מאוניברסיטת קיוטיו ביפן אומרים שהם מנסים ליצור שיחה מתונה יותר בין רובוטים ואנשים באמצעות מערכת אינטליגנציה מלאכותית שמזהה את אמנות החיוך האנושי המורכבת. החוקרים אומרים שאמפתיה היא המפתח ליצירת שיחה טבעית וצחוק בין אנשים ורובוטים. בעזרת אינטליגנציה מלאכותית, החוקרים יצרו צחוק משותף כדי להפיק חוש הומור מרובוט ושמו אריקה שנראה אנושי באופן מפתיע. המערכת מזהה צחוק ואז מחליטה עם לצחוק ולבסוף אריקה מפיקה את סוג הצחוק המתאים ביותר. 
החוקרים זיהו את מרכיבי הקומדיה והצחוק שקשה לחקות בשיטות מדעיות. עם זאת, הם ציינו שאמפתיה היא ככל הנראה המפתח להקליל את השיחה וליצור רגע קומי. ד"ר קוג'י אינואה ממובילי המחקר אמר: "שיחה היא כמובן דו כיוונית ולא רק מענה נכון, אז הרובוט שפיתחנו מצטרף לצחוק של המשתמשים".  
צוות החוקרים בדק את היכולת של אריקה להשתתף, להגיב ולבסוף לבחור את הצחוק המתאים כשהרובוטית הקשיבה לדיאלוגים של 130 אנשים. החוקרים בחנו סצנות הומוריסטיות תחת שלושה תנאים: צחוק משותף, שיחה עם אפס צחוק ושיחה שכולה היתה צחוק. מערכת הצחוק המשותפת השיגה את התוצאות הכי טובות. 
 
החוקרים טענו שהאתגר הגדול ביותר של המחקר היו המקרים המעשיים של צחוק משותף, משום שרוב הצחוקים אינם משותפים בכלל. היינו צריכים לחלק את סוגי הצחוק לקטגוריות שישמשו אותנו למחקר ולא רק להניח שהרובוטית יכולה להגיב לכל סוג של צחוק. ד"ר אינואה הוסיף: "לרובוטים אמורים להיות מאפיינים ייחודיים שהם יכולים להראות דרך התנהגויות בשיחה כמו צחוק, מבטים, מחוות וסגנון דיבור. יעבור הרבה זמן עד שנוכל ליצור שיחה הדדית עם רובוט שיהיה כמו חבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה