דיגיטל וטק

ה"וירוס" הכי מעצבן במחשב – טעות של מיקרוסופט

מחשבים ברחבי העולם הפחידו אתמול את המשתמשים כאשר הודיעו שהדפדפן, אפליקציות זום וטימס, וואטסאפ ועוד הן וירוס אכזרי. לבסוף התברר שמיקרוסופט טעתה בעדכון תוכנת האבטחה של מערכת ההפעלה וגרמה לפאניקה המיותרת
יאיר מור | 
טעות של מיקרוסופט (צילום shutterstock)
מיקרוסופט הודתה בשעות האחרונות בכך שטעות מצידה גרמה ככל הנראה להמוני משתמשי מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה Windows ברחבי העולם למטרד רציני מאוד בעת הניסיון לעשות את מה שכולנו עושים היום כמעט בלי הפסקה – גלישה באינטרנט.
אתמול (ראשון) החלו משתמשי מחשבים להתלונן על כך שכל פתיחת חלון או לשונית של דפדפן המבוסס על כרומיום או תוכנה המבוססת על Electron מציגה מייד הודעה מפחידה של תוכנת האנטי-וירוס המובנית ב-Windows 10 ו-11, הלוא היא Defender. לפי ההודעה, התוכנה שהמשתמש מנסה להפעיל היא "Behavior:Win32/Hive.ZY" – כלומר הכופרה (וירוס הכופר) Hive, שנפוץ ברחבי העולם בשנה האחרונה ומצפין את הקבצים שעל המחשב כדי לדרוש מהמשתמש כופר תמורת קבלת מפתח הפיענוח ושחזור הגישה אליהם.
כידוע, כרומיום, הדפדפן פתוח-הקוד שיצרה גוגל, הוא כיום השליט הכמעט בלעדי בשוק. למעשה, כמעט כל הדפדפנים המוצעים היום למחשבים מבוססים עליו – כולל כרום, אדג' של מיקרוסופט עצמה, ועוד רבים וטובים. יוצא הדופן הוא כמובן פיירפוקס (ולחוכמולוגים – ספארי אינו זמין ל-Windows, ולכן לא יכול להיחשב רלוונטי לנושא) – כך שההודעה הזו השפיעה כמעט על כל משתמשי המחשבים בעולם.
סביבת הפיתוח Electron היא אולי שם קצת פחות מוכר למשתמשים, אך גם היא נפוצה ברמה בלתי נתפשת כמעט, מאחר שהיא מאפשרת ליצור אפליקציות שעובדות על כל מערכות ההפעלה למחשבים. כך, למשל, תוכנות שיחות הוועידה הנפוצות ביותר, זום ו-Teams (של מיקרוסופט), מבוססות על אלקטרון. כך גם תוכנות התקשורת וואטסאפ (בגרסה הנפוצה, שבימים אלה מתחילה להתחלף בהדרגה בגרסה שבנויה ללא אלקטרון), סיגנל שבבעלות מייסד וואטסאפ בראיין אקטון, דיסקורד וסלאק. כמובן שאלו רק דוגמאות – יש עוד אלפי תוכנות המבוססות על אלקטרון, וכל אחת מהן לא יכולה היתה להיפתח אתמול בלי התראה מפחידה ממיקרוסופט.
לאחר דיווחים רבים על התקלה והבהרות מצד מומחים שמדובר בטעות בזיהוי ולא במקרה אמתי של רושעה שתוקפת מיליוני משתמשים, הוציאה מיקרוסופט שורה של שמונה עדכונים לתוכנת Defender ביממה האחרונה, והיום בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ישראל היא הצליחה לבסוף לפתור את התקלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה